Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

9 vitamine si minerale esentiale pentru copii

13 August 2014

art_copil_multivitamineVitaminele si mineralele sunt esentiale in dezvoltarea si cresterea copilului. Ele trebuie "pompate" in organismul celui mic in fiecare zi. Cea mai buna si indicata sursa de la care mciutii pot administra aceste substante nutritive este alimentatia. Afla cei mai importanti nutrienti de care are nevoie copilul!

Dezvoltare si Comportament

Acizi grasi esentiali

Acizii grasi esentiali sunt necesari inca din fasa. Ei ajuta la crearea celulelor organismului, la dezvoltarea si functionarea sistemului nervos si a creierului. Acizi grasi ajuta la absorbtia nutrientilor in organism si intaresc sistemul cardiovascular. Si sistemul imunitar are de beneficiat de pe urma acestora.

Cele mai recomandate alimente pentru acizii grasi sunt: semintele, alunele, nucile, ulei de soia, de canola, oua, peste etc.

Vitamina C

Ajuta la repararea celulelor organismului, a globulelor rosii din sange si a tesuturilor. Are rolul de a mentine sanatatea gingiilor celui mic si de a intari vasele de sange. Vitamina C grabeste procesul de vindecare si tine infectiile a distanta.

Exista o multime de surse alimentare din care copilul poate beneficia de aceasta vitamina: citrice, kiwi, papaya, broccoli, pepene galben, capsuni, mango, rosie, spanac, grepfrut roz, banana.

Calciu

art_oase_dezvoltare_calciu_vitamina_portocaleCopiii au nevoie de calciu din burtica si imediat dupa nastere. El are rolul de intari oasele, de a favoriza sanatatea si functiile musculaturii si ajuta organismul sa transforme mancarea in energie.

Cele mai importante surse de calciu sunt laptele si lactatele. Insa acesta mai poate fi procurat si din sucuri de portocale, paine si lapte de soia fortifiate.

Vitamina E

Vitamina E este esentiala in protejarea celulelor de actiunea radicalilor liberi. Ajuta la regenerarea celulara si intareste sistemul imunitar. Intervine si la nivelul proceselor celulare.

Greutatea si inaltimea copilului de la nastere pana la 8 ani. Vezi care sunt limitele considerate normale la diferite varste. Consulta graficul de crestere.

Pentru a procura vitamina E in organism copiii trebuie sa manance alimente ca migdale prajite, seminte de floarea soarelui, unt de migdale, spanac, broccoli, ulei de soia, mango.

Vitamina D

art_vitamina_d_administrareVitamina D este administrata alaturi de calciu. Ajuta la aborbtia mineralelor in organism si la intarirea dintilor si oaselor. Contribuie din plin la procesul de crestere a copiilor si favorizeaza dezvoltarea masei osoase. Ea functioneaza si ca hormon cu rol in intarirea sistemului imunitar, producerea de insulina sau in regenerarea celulara.

Aceasta vitamina este destul de greu de obtinut din alimente. Putinele produse care o contin sunt somonul, iaurtul si sucul fortifiat sau galbenusul de ou. Mai exista si alte preparate care sunt imbogatite cu vitamina D si care pot fi date copiilor.

Vitamina A

Joaca un rol esential in imbunatatirea vederii si a dezvoltarii osoase. Ca multe alte vitamine, si aceasta ajuta la intarirea sistemului imunitar si la protejarea de infectii si de boli. Promoveaza si cresterea si dezvoltarea tesuturilor din organism, inclusiv parul, unghiile si pielea.

Printre alimentele care furnizeaza copilului vitamina A se numara morcovul, cartoful dulce, spanacul, pepene galben, caise, ardei gras rosu, mango, broccoli, mazare, piersici sau papaya.

Fier

Fierul este esential pentru organismul copilului. Deficienta de fier este frecventa printre copii si duce la anemie. El ajuta la formarea hemoglobinei, la transportarea oxigenului si pigmentului rosu in sange etc.

Printre sursele alimentare bogate in fier sunt incluse: fulgi de ovaz fortifiati cu fier, cereale fortifiate, soia, fasole boabe, linte, spanac, paine integrala, stafide.

Potasiu

art_vitamine_copil_sanatosPotasiul este un mineral esential in controlarea echilibrului electrolitic din organism. Ajuta la mentinerea unei presiuni arteriale echilibrate. O dieta saraca in potasiu determina aparitia hipertensiunii arteriale. Aceasta ajuta si la functionarea adecvata a muschilor si la echilibrarea ritmului cardiac. Specialistii sustin ca potasiul combate pietrele la rinichi si osteoporoza.

Unul dintre cele mai cunoscute alimente bogate in potasiu este banana. In afara acesteia, mai pot fi consumate si cartofi copti, prune, stafide, suc de rosii, suc de portocale, seminte de floarea soarelui, spanac, pepene galben sau pepene rosu.

Magneziu

Magneziul este esential pentru sanatatea oaselor si ajuta la functionarea optima a inimii. El are efecte benefice si asupra sistemului imunitar si ajuta la mentinerea sanatatii musculare si la functionarea sistemului nervos.

Printre alimentele cu magneziu recomandate copiilor se numara: alune prajite, soia, spanac, halibut, paine integrala, linte, avocado sau banana.

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul