Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Fructele in alimentatia copilului

26 Ianuarie 2012

Fructele sunt cele mai sanatoase si nutritive deserturi pentru copilul tau. Din fericire, majoritatea fructelor este adorata de copii, iar tu nu ai foarte mari probleme in a-i convinge sa le pape. Descopera care sunt beneficiile, care sunt portiile de fructe in functie de varsta si cum il incurajezi sa manance mai multe tipuri de fructe!

Sanatate si Ingrijire

Dezvoltare si Comportament

Cate fructe trebuie sa manance copilul zilnic?


fructe_alimentatie_copii

Foto: blogcdn.com

Adesea, fructele sunt introduse la "pachet" cu legumele, in ceea ce priveste recomandarile nutritionale pentru copil. Orice persoana trebuie sa aiba in alimentatia zilnica cel putin 5 portii de legume si fructe proaspete, iar copilul nu face exceptie.

Portiile zilnice de fructe recomandate pentru copii depind de varsta:

  • copiii intre 2-6 ani trebuie sa consume 2 portii de fructe zilnic;
  • copiii cu varsta peste 6 ani, oscileaza intre 2-4 portii zilnice de fructe;


O portie de fructe se identifica cu unele dintre urmatoarele masuri:

  • 1 mar, banana, portocala, kiwi de marime medie;
  • 1/2 ceasca de fructe pasate, tocate si amestecate;
  • 3/4 ceasca de suc de fructe.


In cazul in care copilul consuma mai multe fructe la o singura gustare, echivalentul a 2 portii, atunci se exclude o alta gustare pe baza de fructe la copiii pana in 6 ani. Retine totusi ca aceste recomandari sunt orientative si ca nu este nicio problema ca din cand in cand copilul sa prefere sau sa pofteasca la putin mai multe fructe. Important este sa existe un echilibru in alimentatia generala a micutului.

Care sunt beneficiile fructelor pentru copii?

Desert_cremos_de_fructe


Fructele sunt de departe o categorie de alimente 100% sanatoase. Nu exista nimic in continutul lor care sa nu fie folosit pentru imbunatatirea functiilor organismului sau pentru sanatate. Ele sunt o sursa valoroasa de:

  • glucide;
  • lipide (semintele fructelor, nucile, alunele, migdalele - sunt considerate tot fructe);
  • vitamine (principala sursa de vitamina C din alimentatie, dar si multe alte vitamine si minerale esentiale);


Cum incurajezi copilul sa manance mai multe fructe?


Fructele fac parte din categoria alimentelor dulci sau a deserturilor, atat de adorate de copiii mici. Daca micutul tau nu este un pasionat al fructelor, atunci ascunde fructele in deserturi delicioase. Fie ca sunt simple sau in asociere cu prajituri, ciocolata, iaurturi sau budinci, important este sa existe in alimentatia copilului.

Fa din fructe gustari zilnice ale intregii familii. Nu poti da copilului sa manance fructe la desert in timp ce voi gustati cu pofta dintr-un tort delicios de ciocolata. Insa daca toata familia trece pe dieta cu deserturi de fructe, micutul nu va face nazuri la aceste produse si va descoperi gusturi si metode interesante de a consuma fructele.

In sezoanele calduroase, transforma-le in bauturi reci, spumoase, dar si in inghetata. Niciun copil nu rezista tentatiei de a savura o inghetata, dar daca aceasta este formata in proportie de 70-80& din fructe sanatoase, se transforma in cel mai delicios si hranitor desert pentru el.

Ai grija de aranjarea pe farfurie a fructelor sau de culorile preparatelor din fructe. Cu cat creezi forme mai amuzante, mai colorate si mai interesante pentru cel mic, cu atat va fi mai tentat sa le manance, iar gustul il va interesa mai putin.

Jocurile care implica miscare ne fac copiii mai indemanatici. Afla cum!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul