Postat: 7 martie 2008 - 4 comentarii [ Comentariu ] - 0 trackback-uri [ Trackback ]


 

Fiecare mamica isi doreste ce e mai bine pentru bebe al ei si incearca de la bun inceput sa ii ofere siguranta de care are nevoie. Acum ca avem mai multe cunostiinte despre nutritie si sanatatea prenatala, ingrijirea bebelusilor nostri incepe inainte ca ei sa se nasca.

 

Majoritatea lucrurilor pe care le invatam despre o sarcina sanatoasa sunt lucruri simple si de baza, spre exemplu stim ca fumatul in timpul sarcinii este nesanatos pentru doua persoane, nu numai pentru una singura. Deci, nu ii oferim bebelusului nostru o bautura alcoolica atunci cand este in burtica cum nu ii vom oferi nici atunci cand se va naste.

 

Cateodata insa nu primim destule informatii concrete si clare ca acestea. Spre exemplu, ciocolata in sarcina, este buna sau nu?

 

Cafeina in timpul sarcinii afecteaza cu siguranta evolutia sarcinii. Pediatrii au realizat o lista cu produsele pe baza de cafeina care trebuie sau nu consumate pe perioada de sarcina.

 

Ciocolata contine cu siguranta cafeina. Cantitatea de cofeina din ciocolata difera de la ciocolata la ciocolata in functie de firma, daca contine lapte sau daca este neagra. 28 de grame de ciocolata contine intre 5 si 35 de mg de cafeina. Ciocolata cu lapte are mai putin, intre 1 si 15 mg de cafeina la 28 de grame de ciocolata.

 

Deci? Cum ramane? Renuntam sau nu la ciocolata? Ei bine, nu neaparat. Expertii spun ca daca consumam ciocolata moderat , ar trebui sa nu avem probleme. Problema apare in momentul in care ar trebui sa ne dam seama ce inseamna moderat? Multi dintre cercetatori spun ca in jur de 300 de mg pe zi, medicii spun ca ar trebui sa consumam intre 150-300 de mg pe zi. Totusi, suntem avertizate sa nu consumam cafea, in primul trimestru datorita cofeinei apare riscul de pierdere a sarcinii.

 

Am descoperit totusi un studiu danez care ar sustine ideea ca daca consumam moderat cafeina in ultimele doua trimestre, nu apar probleme precum pierderea sarcinii, nasterea prematura sau greutatea scazuta a lui bebe la nastere.

 

Totusi, dovezile inclina spre "pa-pa" cafeina, "adio" ciocolata pana la sfarsitul sarcinii. Insa iar, lucrurile nu stau chiar asa. S-a realizat un studiu in Finlanda la Universitatea Helsinki, care a demonstrat ca o femeie insarcinata poate consuma ciocolata. Studiul s-a realizat evident pe un lot de femei cu burtici. Cele care au consumat ciocolata in sarcina au nascut bebei mult mai activi si mult mai zambareti. Cele care nu au mancat ciocolata au avut bebei mult mai speriosi in anumite situatii.

 

Si pentru a ne zapaci de tot, un studiu realizat de BBC la Scoala de Igiena si Medicina din Londra a descoperit ca acest consum zilnic de ciocolata ar reduce riscurile de pierdere a sarcinii.

 

Pana la urma, in ce directie ne indreptam? Se pare ca toata problema sta in cuvantul "moderat". Daca o luam logic, cafeina si ciocolata nu sunt prea sanatoase indiferent daca esti insarcinata sau nu, insa sa ne descurcam fara ele nu pare a fi un sacrificiu necesar. Stress-ul nu este deloc bun pentru o burtica insarcinata, iar renuntarea la ceea ce iti place, trebuie sa fim sincere, este stresant.

 

Exista dovezi clare ca ciocolata functioneaza ca un neurotransmitator in creierul nostru pentru a ne oferi senzatia de bine, totusi daca mancam prea multa ciocolata, am putea avea probleme cu stomacul.

 

In mod evident, cea mai buna solutie este sa discutam cu medicul care are grija de noi. Pana la discutie, te poti informa cand de mult poti.

 

Sarcina nu dureaza pentru totdeauna pana la urma si este vorba de inca un omulet pe care il aducem pe lume. Vrei sa procedezi corect si cat de bine poti.

 

As dori sa spun cum fac de multe ori, da sau nu la intrebarea: e buna sau nu ciocolata in sarcina si sa inchei dilema, insa situatia sta altfel, fiecare este diferit, iar ceea ce este bine pentru cineva nu este neaparat necesar pentru o alta persoana. Va trebui sa iti dai seama tu singura ce este mai bine pentru tine si pentru bebelusul tau.

Delicious Digg Facebook Fark MySpace