Ce sa faci cand copilul nu vrea sa doarma

Nu numai bebelusii si copiii mici au probleme cu mersul la culcare, ci si copiii de varsta scolii, care fie refuza sa se culce, fie pur si simplu nu pot adormi foarte usor.

Atunci cand acest lucru se intampla copilului tau, este bine sa nu ignori problema si sa incerci sa gasesti o rezolvare cat mai repede, pentru ca mai ales in cazul elevilor, un somn odihnitor si suficient de lung este extrem de important, in caz contrar, prichindelul tau poate avea probleme de concentrare si de invatare, care sa ii afecteze activitatea academica.

In plus, lipsa somnului poate afecta starea de spirit a copilului tau, facandu-l irascibil, dar si dezvoltarea fizica si chiar abilitatea organismului sau de a lupta impotriva bolilor si infectiilor.

copil-somn

De ce ii este greu copilului tau sa adoarma

La fel ca si adultii, copiii au nevoie de mai multe sau mai putine ore de somn. Unii copii functioneaza foarte bine cu 9 ore de somn pe noapte, in timp ce altii au nevoie de cel putin 11 ore pentru a se putea simti odihniti. Ca regula, in medie, elevii au nevoie de aproximativ 10-11 ore de somn pe noapte.

Daca celui mic ii este greu sa adoarma, sau sa ramana adormit, incearca sa afli care este motivul pentru care se intampla acest lucru.

Iata cateva dintre cele mai dese cauze:

Copilul tau nu vrea sa piarda distractia – daca ii spui ca este ora de culcare, insa tu si restul familiei (mai ales fratii mai mari) sunteti inca alerti si va distrati uitandu-va la filme sau conversand, prichindelul tau se va simti dat deoparte si s-ar putea sa nu vrea sa se culce.

Este prea obosit, sau nu este suficient de obosit – daca copilul nu a avut timp sa se odihneasca in timpul zilei, sau daca a dormit mai mult la pranz, este posibil sa ii fie greu sa adoarma seara.

Este anxios sau stresat de ceva – si copiii au griji uneori, asa ca s-ar putea ca prichindelul tau sa aiba probleme cu scoala, cu colegii, sau cu testele, sau sa fie stresat de schimbari iminente cum sunt schimbarea scolii, pierderea prietenilor, timp insuficient petrecut cu tine, daca stai peste program la serviciu. Teama, anxietatea si grijile pot tine copilul treaz exact cum se intampla si in cazul adultilor.

Solutii pentru a face copilul sa adoarma mai usor

Incearca urmatoarele strategii pentru a-l ajuta pe cel mic sa adoarma mai usor seara si sa doarma neintrerupt pana a doua zi. Daca problemele de somn persista, poti discuta cu un medic pediatru sau cu un alt specialist.

Stabileste o rutina a orei de culcare – stii deja ca o baie calda si o poveste de noapte buna sunt metode eficiente pentru a linistii copilul in asa fel incat sa adoarma usor, insa nu uita sa stingi televizorul si restul device-urilor cu o ora inainte de ora de culcare. Daca prichindelul insista ca nu ii este somn atunci roaga-l sa citeasca, sau citeste-i tu o poveste, sau pune o muzica relaxanta in surdina.

Seri linistitoare – inchide televizorul si restul ecranelor din casa cu cel putin o ora inainte ca cel mic sa se culce, pentru ca privitul ecranelor de mici si mari dimensiuni este stimulant si poate sa influenteze cat de usor sau greu adoarme copilul tau, dar si modul in care se odihneste. Micsoreaza intensitatea luminilor din casa, si imbracati-va cu totii in pijamale, astfel incat atmosfera sa fie relaxanta si sa ademeneasca prichindelul sa adoarma cat mai repede.

Un dormitor confortabil – nu lasa televizorul sau calculatorul in camera copilului, asigura-te ca temperature din camera nu este prea ridicata si daca nu ii place intunericul, alegeti impreuna o veioza sau o lumina de veghe draguta. Daca isi face temele de obicei in dormitor, schimba zona desemnata studiului in alta parte a casei, de exemplu la masa din bucatarie, astfel incat dormitorul sa ramana un spatiu destinat exclusiv relaxarii si somnului.

Nu ceda – daca copilul se trezeste la miezul noptii sa bea apa sau sa mearga la toaleta, s-ar putea sa il lasi sa se culce la tine in pat sau sa ii permiti sa mai stea treaz putin timp. Nu face asta!

Chiar daca te simti vinovata ca nu ati petrecut suficient timp impreuna dupa ce ai ajuns acasa de la serviciu, insa daca nu invata cum sa doarma bine si cum sa adoarma la el in camera, nu vei face decat sa prelungesti problemele de somn pe care le are deja. Acorda-i mai mult timp in weekend, insa asigura-te ca se intoarce inapoi in patul lui si adoarme.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Somn Somn copii Somn agitat

Copilul.ro

Alaturi de tine pentru a creste copii cu dragoste si incredere. Nu iti promitem ca iti vom rezolva problemele, dar iti promitem ca nu va trebui sa le faci fata singura.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul