Urmareste-ne:

Dozele zilnice recomandate de nutrienti esentiali la copii (pe grupe de varsta)

Nutritia copilului este asemanatoare cu a unui adult si trebuie sa includa aceleasi substante nutrive esentiale, insa in doze zilnice diferite. Toata lumea, inclusiv copilul, are nevoie zilnic de vitamine, minerale, carbohidrati, proteine si grasimi, pe care trebuie sa le procure din alimentatie. Iata care este doza zilnica din principalii nutrienti de care are nevoie copilul, in functie de varsta!

2-3 ani

nutrienti_esentiali_copii

Foto: raisehealthyeaters.com

Intre aceste varste, recomandarile nutritionale se potrivesc ambelor sexe. Incepand cu varsta de 4 ani nevoile nutritionale se impart pe sexe.

  • calorii: 1000 - 1400 (in functie de nivelul de activitate si crestere);
  • carbohidrati: 45 sau 65% din totalul de calorii zilnice;
  • proteine: 5 sau 20% din totalul zilnic de calorii;
  • grasimi: 30 - 40% din totalul zilnic de calorii;
  • fibre: 14 - 20 g/zi, in functie de nivelul de activitate si crestere;

4-8 ani

Fete

  • calorii: 1200 - 1800 (in functie de nivelul de activitate si crestere);
  • carbohidrati: 45 - 65% din doza zilnica recomandata de calorii;
  • proteine: 10 - 30% din doza zilnica recomandata de calorii;
  • grasimi: 25 - 35% din doza zilnica recomandata de calorii;
  • fibre: 17 - 25 g in functie de totalul zilnic de calorii;
  • calciu: 1 g/zi (1000 mg);
  • sodiu: 1.2 g/zi;
  • vitamina D: 600 UI/zi.

Baieti

  • calorii: 1200 - 2000 (in functie de nivelul de activitate si crestere);
  • carbohidrati: 45 - 65% din doza zilnica recomandata de calorii;
  • proteine: 10 - 30% din totalul zilnic de calorii;
  • grasimi: 25 - 35% din totalul zilnic de calorii;
  • fibre: 17 - 28 g/zi in functie de necesarul zilnic de calorii, dar si de nivelul de activitate;
  • calciu: 1 g/zi;
  • sodiu: 1.2 mg/zi
  • vitamina D: 600 UI

9-13 ani

Fete

  • calorii: 1400 - 2200 (in functie de nivelul de activitate si crestere);
  • carbohidrati: 45 - 65% din totalul zilnic de calorii;
  • proteine: 10 - 30% din necesarul zilnic de calorii;
  • grasimi: 25-35% din doza zilnica recomandata de calorii;
  • fibre: 20 - 31 g/zi in functie de miscare si necesar de calorii;
  • calciu: 1.3 g/zi
  • sodiu: 1.5 g/zi
  • vitamina D: 600 UI/zi.

Baieti

  • calorii: 1200 - 1800 (in functie de nivelul de activitate si crestere);
  • carbohidrati: 45-65% din totalul zilnic de calorii;
  • proteine: 10 - 30% din totalul zilnic de calorii;
  • grasimi: 25 - 35% din necesarul zilnic de calorii;
  • fibre: 22 - 36 g/zi, in functie de calorii si nivelul de activitate zilnic;
  • calciu: 1.3 g/zi;
  • sodiu: 1.5 g/zi;
  • vitamina D: 600 UI/zi.


Acestea sunt dozele si tipurile principale de elemente nutritive care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica a niciunui copil. Insa mai exista si alte vitamine si minerale, extrem de importante - vitamina C, zinc, fier, vitamina A, B, E etc. - care trebuie furnizate organismului zilnic.

Cel mai indicat este ca micutul sa isi procure aceste substante nutritive din alimente si sa evite suplimentarea lor prin variante artificiale ale acestora. Recomandarile de suplimente alimentare cu vitamine si minerale se dau numai in urma unor analize de sange amanuntite, in special in cazul carentelor sau deficientelor nutritionale, si in doze exacte, prescrise de medic.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Nutrienti copii Doza zilnica recomandata calorii Calorii copii

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul