Urmareste-ne:

4 motive pentru a manca salata in fiecare zi

salata_sanatate_aport_de_fibreSalata este preparatul principal al verii. Sau ar trebui sa fie! Avem o bogatie atat de mare de legume si fructe in acest sezon incat este si pacat sa nu profiti de beneficiile pe care le aduce consumul lor in salate.

Lasa deoparte mancarea gatita si bucura-te de plusul de sanatate asigurat de salate!

Consumul zilnic de salata este cel mai sanatos obicei culinar e care-l poti adopta in alimentatia ta de zi cu zi. Si este si unul dintre cele mai simple avand in vedere ca efortul de a le prepara este minim.

Aport de fibre

Iata un motiv important pentru care salatele trebuie  sa intre in atentia ta. Intr-o epoca in care cancerul de colon si constipatia planeaza asupra tot mai multor oameni, consumul de salate si aportul de fibre reprezinta cea mai buna metoda de a preveni aceste boli grave de digestie.

In plus, fibrele continute de legumele proaspete ajuta la scaderea colesterolului din sange si la combaterea bolilor cardiovasculare.

Aport de substante nutritive esentiale

art_legumeLegumele si fructele din salate asigura un aport complet de vitamine, minerale si substante nutritive esentiale.

De exemplu, daca mananci frecvent legume verzi atunci vei beneficia de cantitati mari de antioxidanti (vitamina C, E, acid folic, licopen, alfa-beta-caroten) care ajuta la protejarea organismului impotriva radicalilor liberi din mediu.

Consumul constant si bogat in legume si fructe crude este din ce in ce mai mult asociat cu un risc scazut de cancer. Cele mai eficiente alimente contra cancerului s-au dovedit a fi mazarea, fasolea, fasolea pastai, ardeiul gras, rosiile, morcovii, merele, nectarinele, piersicile, prunele, perele si capsunile. Cu cat combini mai multe astfel de alimente in salate, cu atat creste aportul de vitamine si minerale esentiale.

Senzatie de satietate si slabit

Legumele si fructele prospete raman cele mai bune prietene ale dietelor de slabit. Toate dietele au in componenta salate si consumul deparat de legume si fructe.

Nutritionistii recomanda dintr-un motiv foarte intemeiat aceste alimente in regimurile de slabit: sunt singurele alimente care iti ofera satietate rapida, maxim de subtante nutritive esentiale pentru sanatate si minim de calorii. Salatele care combina legume sau fructe nu numai ca promoveaza slabitul, dar te mentin si sanatoasa si satula mai mult timp.

Aport de grasimi benefice

salata_mere_subtante_nutritive_esentialeConsumul de grasimi "bune" (monosaturate, polinesaturate etc.) este extrem de util pentru functionarea optima a organismului. Nu trebuie sa te feresti de ele.

Iar daca legumele si fructele simple nu ti le pot asigura, atunci salatele reprezinta cea mai buna metoda in acest sens.

Nicio salata nu are gust daca nu presari o multime de condimente si stropesti si putin ulei.

Cu ajutorul uleiurilor pe care le pui in salata ai ocazia sa iti asiguri aportul de grasimi benefice pentru organism. Cel mai indicat este uleiul de masline, dar poti opta si pentru alte tipuri (ulei de floarea-soarelui, de avocado etc.).

Grasimile sunt esentiale in organism pentru ca ajuta la absorbtia fitochimicalelor protectoare (cum este licopenul din rosii) in organism si au si efect anti-imbatranire.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Beneficii salata Salata sanatate Legume

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul