Care sunt cele mai bune fructe pe care trebuie sa le consume un copil

| | Modificat: 2018-12-21 11:54:04

Pentru a avea o dieta sanatoasa, copiii trebuie sa consume toate tipurile de alimente si substante nutritive, atata timp cat nu au nicio boala sau intoleranta alimentara. Cele despre care se vorbeste in acest articol sunt fundamentale pentru aportul lor mare de vitamine, fibre si alte componente.

fructe-alimnetatie

De ce sunt fructele atat de importante?

Ajuta la prevenirea bolilor

Vitaminele, fibrele, antioxidantii, mineralele ... Fructele si legumele sunt fundamentale in dieta copiilor mici deoarece, printre alte beneficii, contribuie la reducerea riscului de a dezvolta diferite boli cum ar fi obezitatea, bolile cardiovasculare, unele tipuri de cancer, hipercolesterolemia si diabetul zaharat 2, printre altele.

Prin urmare, pediatrii recomanda ca parintii sa includa fructe in fiecare zi, la fiecare masa, fie ca un desert, fie la gustari sau in momentele in care micutul este infometat si nu vrei (si nu ar trebui) sa-i oferi ceva nesanatos. In acest sens, este esential s incluzi obiceiuri alimentare bune de la o varsta frageda, astfel incat sa nu se simta "fortati" sa manace fructe si legume.

Introducerea fructelor la bebelusi

Primele fructe permise copiilor sunt merele, perele si bananele. Apoi poti adauga altele, cum ar fi prune, cirese, struguri (fara seminte sau piele), kiwi si ananas. Dupa 12 luni, copilul poate consuma si piersici, caise, miere, portocale, mandarine, pepene galben, pepene verde, mango si papaya.

"Aparitia incisivilor marcheaza introducerea fructelor, legumelor si cerealelor"

Continuand cu avantajele fructelor, ele au un aport mare de apa (aproape 90% din compozitia lor este lichida) si astfel se evita deshidratarea in timpul verii. In plus, ele au o mare contributie de vitamine si minerale, dar si o doza mare de carbohidrati simpli si fibre.

Energie suplimentara!

In plus, fructele ofera zahar usor de asimilat si, in acelasi timp, dau o energie destul de mare, de care copilul are nevoie in timpul zilei. Si asa, poti evita consumul altor alimente mai putin sanatoase, ca in cazul dulciurilor, al produselor de patiserie sau al fainii.

Care sunt fructele cele mai importante pentru copii?

Desi copiii pot manca tot felul de fructe dupa ce implinesc un an, exista unele care nu ar trebuie sa lipseasca din alimentatia lor:

1. Marul

Este un fruct excelent pentru copii, deoarece furnizeaza fibre, potasiu, calciu, magneziu, sodiu, fier, vitamine si carbohidrati. Marul este foarte racoritor si hidratant pentru ca in compozitia acestuia exista 85% apa. Este, de asemenea, usor de digerat (mai ales fara coaja) si contine zaharuri naturale si sanatoase.

2. Banana

Banana este bogata in potasiu, acid folic si vitamina C. Controleaza retentiile de lichide si ajuta la fixarea calciului in organism.

3. Para

Proprietatile acestui fruct sunt similare cu cele ale marului, iar gustul dulce si consistenta apoasa sunt pe placul copiilor. Para contine o doza importanta de fibre si vitamine, reduce problemele de stomac si poate fi combinat cu alte fructe in deserturi sau piureuri.

4. Capsuni

Pentru unii copii, capsunile sunt putin acide, deci nu le plac prea mult. Capsunile sunt foarte hranitoare, deoarece furnizeaza vitamine, potasiu, fier, fosfor si calciu. Este important sa eviti sa le consume cu zahar. Daca sunt mai acre poti reduce acest gust, de exemplu, cu suc de portocale.

5. Piersici

Piersica este una dintre cele mai recomandate fructe pentru copii, deoarece ii ajuta sa mearga la baie atunci cand sufera de constipatie si reduce durerile de stomac. De asemenea, ofera vitamine, fier, magneziu, potasiu si calciu.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Fructe Fructe alimentatie Fructe alimentatie copii

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA