Urmareste-ne:

Surse alimentare de magneziu

Magneziul este unul dintre cei mai importanti minerali pentru sanatate, fiind considerat pricipalul neutralizator al plumbului din organism si intervine la nivelul multor functii metabolice.

seminte-nuci

Foto: onsugar.com

Iata care sunt principalele surse alimentare de magneziu, pentru a avea un corp sanatos si energic in fiecare zi!

Ciocolata neagra (cacao)

Printre beneficiile pe care ciocolata neagra le are asupra sanatatii se numara si un aport substantial de magneziu, datorat continutului crescut de cacao.

Doar 100 g de cacao procura organismului 499 mg de magneziu, adica 125% din doza zilnica recomandata.

O bucata de 100 g de ciocolata neagra contine aproximativ 327 mg de magneziu, care asigura 82% din doza zilnica recomandata.

Nuci braziliene

Sunt unele dintre cele mai mari nuci, ca dimensiune, si sunt bogate in magneziu.

Dintr-o portie de 100 g de astfel de nuci, organismul primeste 376 mg de magneziu, adica 94% din doza zilnica recomandata.

Tarate de grau, orez si ovaz

Taratele de orez, grau si ovaz sunt printre sursele alimentare cele mai bogate in magneziu. Acestea sunt consumate din plin prin intermediul alimentelor de panificatie. Taratele crude de orez sunt unele dintre cele mai bogate produse in magneziu, furnizand dublul dozei zilnice recomandate in doar 100 g de produs.

  • O cana de tarate de orez contine 922 mg de magneziu, care inseamna 230% din doza zilnica recomandata.
  • O cana de tarate de grau contine 354 mg de magneziu, care inseamna 89% din doza zilnica recomandata.
  • O cana de tarate de ovaz contine 220 mg de magneziu, adica 59% din doza zilnica recomandata.

Seminte de dovleac/dovlecei

Atat dovlecelul, consumat din plin in salate si mancaruri gatite, cat si semintele dovleacului de placinta, utilizate in produse de panificatie, prajituri si gustari, reprezinta surse importante de magneziu pentru organism. Mineralul este furnizat prin intermediul semintelor celor doua alimente.

Atat semintele de dovleac de placinta, cat si cele din dovlecel, procura organismului cam 134% din doza zilnica recomandata de magneziu in numai 100 g de produs, adica 535 g.

Melasa

Melasa este unul dintre cei mai santosi inlocuitori ai zaharului industrial in deserturi si bauturi, dar si in alte produse care necesita indulcitori. Este si foarte bogata in magneziu si reprezinta o sursa alimentara demna de luat in seama.

O portie de 100 g de melasa procura organismului 242 mg de magneziu, adica putin peste jumatate din doza zilnica recomandata - 61%.

Migdale

Migdalele sunt o sursa alimentara care procura organismului o multime de substante nutritive importante, printre care si magneziu.

Recomandate in principal ca gustari intre mese, doar 100 de g de migdale procura 286 mg de magneziu, adica 72% din doza zilnica recomandata.

Boabe prajite de soia

Delicioase si hranitoare atunci cand sunt consumate ca gustare, boabele prajite de soia furnizeaza organismului tau o portie sanatoasa de magneziu.

Din 100 g de soia, corpul tau beneficiaza de 228 mg de magneziu, care reprezinta 57% din doza zilnica recomandata a acestui mineral.

Tu din ce tip de alimente iti procuri magneziul? Ai si alte surse? Spune-ne parerile si sugestiile tale in sectiunea de comentarii!

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Alimente magneziu Surse magneziu Minerale pentru sanatate

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul