Ultimele discutii din forum
  1. #1
    Floricica Nou Venita georgi_ana's Avatar
    Membru inregistrat la
    07.07.2007
    Postari in forum
    41

    dragi mamici..

    am cursuri de contabilitate care le-am terminat cu ceva timp in urma (acum acum 6 ani) nu am lucrat in acest domeniu decat o perioada foarte scurta ( cateva luni) aranjam facturile pe firme le puneam in ordinea datei etc....dar sa mutat sediul si nu mai m-am dus fiind prea departe de casa...as vrea sa incerc din nou dar dupa cum am spus nu am experienta este vreo mamica contabila sa ma ajute si pe mine?

  2. #2
    Floricica Avansata madasabi's Avatar
    Membru inregistrat la
    05.01.2011
    Postari in forum
    1.266
    buna mami.eu am terminat facultatea si liceul amandoua in domeniul economic.ce ai vrea sa stii,nu am practicat decat 1 an,dar stiu toata contabilitatea primara.

  3. #3
    Floricica Nou Venita georgi_ana's Avatar
    Membru inregistrat la
    07.07.2007
    Postari in forum
    41
    cum se fac nir-uri balant etc

  4. #4
    Floricica Avansata madasabi's Avatar
    Membru inregistrat la
    05.01.2011
    Postari in forum
    1.266
    Pai e mult de scris aici mami.eu stiu sa fac contabilitatea primara,casa,balanta,introcd facturi..

  5. #5
    Floricica Novice bmel's Avatar
    Membru inregistrat la
    13.07.2009
    Postari in forum
    460
    Balanta nu "se face", in ea sunt cuprinse absolut toate soldurile de la conturi per luna, este data de programul de contabilitate folosit la firma respectiva, dupa ce toate conturile de cheltuieli si venituri au fost inchise.
    Nirul este f simplu, de regula nu o faci manual ci cu ajutorul unui program, introduci Datele furnizorului, nr facturii, data facturii, daca cere programul scadenta, denumirea bunului/materialului receptionat, bucatile, pretul de achizitie per bucata (fara TVA), in urm. coloana ti se va calcula automat pretul total de achizitie (buc x pret per bucati), urm coloana e pt total tva iar jos totalurile de la pret de achizitie si tva, cel mai jos valoarea totala a facturii receptionate.
    Daca ai diferente la calcul (asta se datoreaza ori pt ca factura emisa era facuta de un program ce convertea din euro, ori pt ca folosea mai mult de 2 zecimale) ori modifici valoarea de achizitie, ori folosesti "diferente la receptii" respectiv receptionezi o bucata "dif. la receptii" cu pret de achizitie 0.01 respectiv cati bani dif. ai, nu calculezi TVA la ea.
    NICIODATA nu modifici TVA-ul, ea este sfanta si trebuie sa fie mereu egala cu cea de pe factura. La fel sta treaba si cu totalul facturii.
    Registrul de banca si de casa sunt la fel de simple, ai un sold initial de zi, la care se adauga toate intrarile si se scad toate iesirile din ziua respectiva, suma ramasa reprezinta soldul final de zi. Nu mai exista plafon de casa insa se mai tinde spre respectarea plafonului de 5000 lei, adica la sf de zi daca ai un sold de 10.000 (sa zicem) scoti cu o dispozitie de plata (DP) suma de 5000 ori faci o depunere la banca (cum iti cere firma respectiva).
    Conturile folosite ar fi cam greu sa ti le explic, pt asta chiar iti trebuie scoala si putina experienta (unele programe de conta fctioneaza strict pe baza conturilor), in mare, cele de venituri sunt Clasa 7, cele de cheltuieli Clasa 6 (ele nu au voie sa aiba solduri la sf de luna), casa este 5311, banca 5121 (cu analiticele respective, in fctie de cate conturi are firma), contul de furnizori e 401 cu analitice pe fiecare furnizor in parte, iar cel de clienti 4111 iarasi cu analitice.
    Mai spune-mi ce vrei sa stii si te ajut cu mare drag.

load
Sunt de acord

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste Politicii de Cookie | Setari