Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Alimente cu Omega 3 benefice in sarcina

02 Aprilie 2012

Alimentatia unei gravide trebuie sa fie variata si echilibrata. Acizii grasi esentiali Omega 3 sunt unii dintre cei mai importanti nutrienti atat pentru sanatatea mamicilor, cat si pentru a bebelusilor din burtica. Iata principalele alimente din care poti beneficia de Omega 3 pe perioada sarcinii!

Acizii Omega 3 asigura dezvoltarea creierului, sistemului nervos central si formarea retinei fatului si contribuie la buna dezvoltare a lui in cavitatea intrauterina. Totodata, scade riscul aparitiei preeclampsiei in sarcina, combate depresia postnatala si minimizeaza riscul aparitiei nasterii premature.

Peste

Pestele este cea mai importanta sursa de Omega 3 recomandata in perioada sarcinii. Acesta joaca un rol esential in mentinerea sanatatii gravidei, dar trebuie respectate reguli esentiale cu privire la consumul lui.

 

Incearca sa mananci somon si sardine saptamanal, ele sunt 2 tipuri de peste gras si unele dintre cele mai bogate in astfel de acizi grasi esentiali.

Lactate si paine fortifiate cu DHA

 Acidul docosahexaenoic sau DHA este un tip de acid gras esential Omega 3 de care ai nevoie in perioada sarcinii. Alege tipurile de lapte, branzeturi, iaurturi si paine care au pe eticheta specificatia "fortifiat cu DHA" pentru a creste doza de Omega 3 zilnica asimilata.

Nuci

Nucile reprezinta o bogata sursa de Omega 3 si una dintre cele mai recomandate gustari in sarcina. Atunci cand "parca ai manca ceva" sau ai chef de rontait alege o mana de nuci. Nu numai ca sunt extrem de satioase, dar sunt mana cereasca pentru sanatatea ta si a bebelusului din burta.

Legume verzi

Contin antioxidanti, vitamine si minerale, ceea ce le fac esentiale in sarcina, atat pentru gravide, cat si pentru dezvoltarea fatului. Un alt motiv pentru care ar trebui ca acestea sa fie integrate in dieta uzuala a gravidelor este acela ca au si un continut de acizi grasi Omega 3 care vine in completarea dozei zilnice necesare de Omega 3.

Seminte

Fie ca sunt de in, de dovleac sau floarea soarelui, si acestea constituie un tip de gustare extrem de sanatos in sarcina. Mamicile au de beneficiat si de pe urma acestora de o doza substantiala de acizi grasi Omega 3. Cele care contin cel mai mult acesti acizi raman semintele de in.

Oua

Pe langa faptul ca ele contin proteinele cele mai de calitate dintre toate alimentele existente, precum si alti nutrienti esentiali pentru o gravida, se pot lauda si cu ceva rezerve de Omega 3. Acest lucru le face sa intre in topul alimentelor esentiale in sarcina.

Ciocolata neagra si-a dovedit de-a lungul timpului beneficiile pentru sanatate. Prepara propria reteta de ciocolata neagra fara zahar, de post. Afla cum!

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul