Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Remedii si solutii pentru insomnie

10 Februarie 2014

Atunci cand suferi de insomnie, singurul mod prin care poti sa iti reiei ritmul normal al vietii este sa apelezi la remedii si solutii care sa te scape de noptile nedormite si de chinul teribil de a doua zi. Insomnia este o tulburare frecventa in randul adultilor, care te priveaza de energie si iti afecteaza semnificativ starea de spirit si sanatatea in general.

insomnie


Deseori, insomnia este un simptom al altei probleme de ordin fiziologic si psihic, care poate varia de la un individ la altul. Vestea buna este ca majoritatea cauzelor acestei afectiuni pot fi controlate si prin remedii adoptate chiar de tine, fara sa apelezi la medicamente care sa te forteze sa dormi si care sa te predispuna altor efecte secundare neplacute.


Prin insomnie se intelege dificultatea de a adormi, precum si cea de a avea un somn fara intrerupere, toata noaptea. Ea reprezinta un semnal al oboselii organismului.

Un om obosit adoarme in general greu sau chiar daca adoame repede el se trezeste numai dupa cateva ore de somn si nu mai poate sa readoarma. Desigur dimineata el se scoala mai obosit decat s-a culcat.

Insomnia apare in special dupa eforturi psihice mari (emotii, activitate intelectuala prelungita si intensa, suparari, stres permanent) sau in urma cresterii excitabilitatii celulelor scoartei cerebrale.

Ea reprezinta un simptom principal in nevroza si in starile de agitatie ale unor bolnavi pshici, dar poate fi si urmarea unor boli organice (boli de inima, astm, boli febrile, bronsita, etc.).

In cazul bolilor organice, tratarea acestora duce la vindecarea insomniei.

Schimbarea obiceiurilor zilnice

Primul pas important in eliberarea de insomnie este sa iti asumi o serie de schimbari in obiceiurile tale zilnice. Cateva dintre lucrurile pe care le faci pentru a te simti mai bine in timpul zilei iti pot sabota pe ascuns capacitatea de a te odihni corespunzator noaptea.

Cand consumi prea multa cofeina dimineata, iti va fi cu atat mai greu sa adormi seara. Asadar, conceperea unui jurnal de odihnna te poate ajuta sa depistezi motivul din spatele insomniei care te lasa fara puteri pe zi ce trece.

Scrie intr-un caiet detalii despre obiceiurile tale din timpul zilei, rutina de somn si simptomele pe care le experimentezi cand te chinui sa adormi. Noteaza ora la care te culci si cea la care te trezesti, cat dureaza in medie pana te viziteaza Mos Ene, ce mananci si ce bei zilnic sau care sunt sursele de stres care te impiedica sa adormi cu usurinta.

Dupa ce ai o vedere de ansamblu asupra acestor date, poti lua cateva masuri utile in combatarea insomniei:

  • Atmosfera din dormitor: asigura-te ca incaperea in care dormi este propice odihnei (linistita, intunecata si cu un climat placut); zgomotele, lumina si caldura excesiva interfereaza cu senzatia ta de somn, de aceea este necesar sa elimini toate sursele acestor factori din dormitor. Camera in care dormi trebuie sa fie bine aerisita.
  • Ceasul biologic: ajuta ritmul natural al organismului de functionare si repaus, prin respectarea orei la care te culci, inclusiv in weekend. Culca-te daca este posibil in jurul orei 22 incercand sa nu depasesti momentul cand iti este somn.
  • Ritualul de seara: inainte de culcare, evita orice activitate care te solicita, precum efortul, certurile, vizionarea TV-ului sau navigarea pe internet.
  • Dieta: nu mai consuma bauturi cofeinizate cu cel putin 3-4 ore inainte de culcare, evita alcoolul seara si mesele copioase la ore tarzii.
  • Nu este bine sa dormi langa aparate electrice cu curent continuu (calculator, radio sau televizor bransat) deoarece exista riscul unor campuri electromagnetice nocive. De asemenea, nu este bine sa dormi cu mobilul langa cap.
  • Paturile nu trebuie sa fie nici prea moi si nici prea tari pentru a nu provoca senzatii de disconfort, iar somiera trebuie sa fie toata din lemn (metalul creaza campuri magnetice nocive). Salteaua, cearseafurile si plapuma trebuie sa fie din fibre naturale pentru a absorbi mai bine transpiratia.
  • Evita sa faci bai fierbinti seara.
  • Daca dupa ce te-ai culcat nu iti vine somnul, practica lent cateva exercitii de respiratie astfel: se inspira pe nas numarand pana la 8, se retine aerul numarand pana la 12 si se expira pe nas numarand pana la 6. Dupa exercitiile de respiratie poti incerca urmatorul exercitiu: din pozitia culcat la orizontala executa miscari rapide cu degetele de la picioare.
  • Daca tot nu adormi, nu te agita. Aprinde veioza, radioul sau televizorul si citeste, asculta sau priveste pana ce ochii ti se inchid.

Remediile naturale pentru insomnie

Piata de specialitate ofera o serie de remedii naturale pentru insomnie, care s-au dovedit utile in tratarea tulburarilor de somn. Inainte sa optezi pentru suplimentele alimentare din farmacii, intreaba-ti medicul ce sortimente poti folosi in siguranta, care sa nu produca reactii adverse in cazul in care le asociezi cu alte medicamente. Doua dintre aceste remedii si-au dovedit cel mai bine eficacitatea in combaterea insomniei:

  • Melatonina: suplimentele cu melatonina, o substanta care imita hormonul corpului cu acelasi nume (responsabil cu somnolenta), iti pot fi de ajutor, mai ales daca ai tendinta sa fii mai activa noaptea si mai somnoroasa in timpul zilei.
  • Valeriana: planta in cauza functioneaza ca un sedativ usor, fiind utila si in tratarea starilor de anxietate; o poti consuma in ceaiuri, sub forma de tinctura sau capsule.
  • Poti folosi o perna cu plante aromate - un saculet de panza in care se pun plante aromate uscate cum ar fi:levantica, iasomie, sulfina, busuioc. Pune aceasta perna sub perna pe care dormi sau in apropiere. Daca ai cosmaruri adauga in perna de plante si conuri de hamei.
  • Bea inainte de culcare o ceasca de ceai (infuzie) de plante ca: tei, sunatoare, roinita, ciubotica cucului, conuri de hamei (contra indicat celor cu grupa de sange B), talpa gastii, radacina de valeriana.
  • Cu rezultate foarte bune se poate folosi si ceaiul de coji de mere. Se fierb cojile 3-6 minute in apa. Se beau 1-2 cesti dupa orele 16 sau seara la culcare.

Tu ce remedii si solutii cunosti pentru combaterea insomniei? Da-ne sfaturile tale utile in sectiunea de comentarii de mai jos!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul