Alaptarea arde 1.000 de calorii pe zi! Care este alimentatia corecta a mamei dupa nastere

| | Modificat: 2018-10-28 00:00:00

Toti nutrientii pe care bebelusul tau ii primeste din lapte depind de calitatea alimentelor pe care le consumi. Comparativ cu sarcina, perioada in care alaptezi este mai solicitanta pentru organismul mamei. Doar din producerea laptelui, organismul tau arde pana la 1000 de calorii pe zi.

De aceea ai nevoie de un supliment de 500 de calorii zilnic si un consum ridicat de lichide.

Mamica care alapteaza trebuie sa aiba o dieta echilibrata care consta in:

  • 5-7 portii de cereale
  • 4-5 portii de legume
  • 3-4 portii de fructe
  • 3 portii de lactate
  • doua portii de proteine
  • ulei mono si polinesaturat

O portie alimentara de cereale preparate inseamna 20 g, doua linguri sau un pumn; paine - o felie (20-25 g); paste, orez fiert, mamaliga - jumatate de cana.

Echivalentul unei portii de legume crude, taiate, este de o cana; de legume verzi, crude este de doua cani, iar portia de legume fierte este de o cana.

O portie de carne este de 90 g (o palma de adult), iar de peste 150-200 g (o palma deschisa, inclusiv degetele).

O portie alimentara pentru fructe mari este de un fruct mediu, iar pentru fructele mici - un pumn.

Echivalentul portiei pentru lactate este de o cana pentru lapte, pentru iaurt o cana, pentru cascaval 60 g (latimea a doua degete), pentru telemea 80 g (latimea a trei degete).

alimentatie dupa nastere

Nota. O cana are 200 ml

Se consuma noua cani de apa, evitand bauturile racoritoare dulci care aduc calorii goale.

Important este sa eviti alcoolul, deoarece acesta ajunge in lapte si produce tulburari neuropsihice copilului. 

Cafeaua, bauturile de tip cola, bauturile energizante au, de asemenea, efecte asupra copilului, precum agitatie, tulburari de somn.

O cafea dimineata este suficienta, fara efecte nocive asupra bebelusului.

De evitat sunt si ceaiurile de menta, ceai negru, ceai verde, de salvie si coada-soricelului.

Consumul de condimente, in special cele neobisnuite, trebuie facut cu prudenta deoarece pot altera gustul laptelui.

Articol scris de Alina Maglas Marinca, consultant nutritie 

Taguri Alimentatie dupa nastere Alimentatie alaptare Alimentatie mame

Articole recomandate

Citeste si despre