10 sfaturi pentru a nu te ingrasa de sarbatori

| | Modificat: 2018-12-18 12:30:03

In aceasta perioada a sarbatorilor exista multe intalniri cu familia si prietenii, iar mesele sunt copioase, cu alimente tipice de Craciun. Acestea sunt bogate in calorii, ceea ce inseamna cateva kilograme in plus.

masa-craciun

Daca tii dieta sau, pur si simplu, doresti sa-ti mentii greutatea in aceasta perioada, ar trebui sa tii cont de aceste 10 sfaturi:

1. Toate dulciurile pe o singura farfurie

Pune toate deserturile de Craciun care iti plac cel mai mult pe o singura farfurie.

2. Fa miscare inainte si dupa Craciun

Este important sa faci miscare mai intensa in zilele de dinainte de Craciun, dar si dupa, pentru a arde caloriile care au fost ingerate.

Poate fi un antrenament complet cu exercitii aerobice, cum ar fi mersul pe jos, alergarea, zumba si bicicleta, combinat cu exercitii musculare care se pot face acasa timp de 20 de minute.

3. Intotdeauna sa bei ceai verde

Bea ceai verde in timpul zilei, astfel incat organismul sa ramana hidratat, sa profite de beneficiile ceaiului pentru accelerarea metabolismului si pentru prevenirea cresterii in greutate.

4. Nu sta asezat numai la masa

Nu sta la masa de Craciun toata ziua, indrepta-ti atentia catre oaspeti, spre darurile oferite sau te poti distra dansand sau jucand un joc de societate. Statul la masa te face sa acumulezi calorii, deoarece esti tentat de mancare cand o vezi in fata ochilor.

5. Mananca fructe inainte de masa de Craciun

Asta este! Inainte de masa de Craciun, manca un fruct, de preferinta o para, un mar sau o banana. Fructele au un continut ridicat de fibre care ajuta la reducerea poftei de mancare, simtind o senzatie de satietate si, ca o consecinta, vei manca o portie mai mica in timpul mesei.

6. Alege deserturi sanatoase

Este preferabil sa alegi cele mai sanatoase deserturi. Pentru a face acest lucru, trebuie sa alegi dulciuri care contin fructe sau gelatina, de exemplu.

7. Foloseste mai putin zahar in retetele de Craciun

Aceasta recomandare este usor de respectat, iar gustul este aproape acelasi. Este important sa folosesti doar jumatate din cantitatea de zahar indicata in retete, astfel incat este posibil sa reduci si numarul caloriilor.

8. Evita alimentele grele

Nu manca unt sau margarina sau alimente prajite, pentru a putea consuma si alte feluri de mancaruri fara a acumula exces de calorii. Cu toate acestea, daca este un fel de mancare specific mesei de Craciun, care contine multa grasime, incearca sa consumi o portie mica.

9. Noteaza tot ce mananci

Poti face un memento al mancarii. Pentru a face acest lucru trebuie sa scrii tot ce ai mancat in timpul zilei, iar acest lucru te va face sa fii mai constient de dieta ta si de greselile pe care le-ai facut, pentru a le corecta in timp.

Un sfat important este ca imediat dupa ce mananci sa notezi ce ai mancat si, daca este posibil, si cat a fost portia.

10. Nu sari peste mese

Acesta este un sfat de aur! Nu sari niciodata peste o masa din cauza petrecerii pe care o ai la sfarsitul zilei. Daca organismul nu este hranit, este normal ca la sfarsitul zilei sa creasca senzatia de foame si sa scada controlul asupra alimentelor.

Taguri Alimentatie Alimentatie sarbatori Alimente

Articole recomandate

Citeste si despre