Get Adobe Flash player

Cele mai bune 10 alimente pentru bebelus

14 Februarie 2013


 

Exista multe mancaruri sanatoase pentru bebelusi, insa unele dintre ele sunt incarcate cu toti nutrientii esentiali, au un pret rezonabil si sunt delicioase.

Noi cercetari in ceea ce priveste alimentatia bebelusilor arata ca, incepand cu etapa diversificarii, stomacul lor se descurca de minune cu tot soiul de mancaruri interesante. Desi alimentatia insipida (de tipul cerealelor de orez, de exemplu) nu este rea pentru bebelusi, aceasta ii poate priva de nutrienti importanti si poate crea generatii de mofturosi la mancare.

Pentru bebelusi este foarte important sa consume o larga varietate de culori in ceea ce priveste fructele si legumele, deoarece fiecare grup de culoare are un aport diferit de vitamine, minerale si antioxidanti, spun specialistii.
Fara indoiala preferatele bebelusilor

Multi parinti au fost surprinsi sa descopere ca bebelusilor le plac noile mancaruri, de la prima degustare sau dupa cateva incercari. Vechile sfaturi despre asteptatul pana la varsta de 1 an sau mai mult pentru a introduce mancaruri alergenice nu se mai aplica la majoritatea bebelusilor, potrivit ultimelor studii.

Totusi, este o idee buna sa introduci gradual alimentele noi. Da-i bebelusului alimente noi pe rand si asteapta cel putin trei zile pana sa il introduci pe urmatorul. Astfel, vei putea depista care este exact sursa unei eventuale reactii alergice.

Dintre alimentele sanatoase si gustoase, incarcate cu toti nutrientii esentiali si la un pret rezonabil, cele mai indragite de copii si recomandate de nutritionisti sunt:

• Dovlecelul - este o sursa excelenta de vitamina A si vitamina C, e dulce in mod natural si are o textura cremoasa placuta. Poti coace o jumatate de dovlecel, dupa ce in prealabil ai presarat deasupra parmezan sau poti adauga naut si putin coriandru.

Remedii naturale cu efecte rapide


• Lintea - este o sursa puternica de fibre si proteine, dar si unul din cele mai ieftine alimente sanatoase. Poti gati lintea cu legume, orez si sa asezonezi cu oregano si busuioc. Alti nutritionisti sugereaza ca la gatitul lintei pentru bebelusi sa adaugi o frunza de dafin, pe care sa o inlaturi inainte de servire.

• Broccoli - este plin de acid folic, fibre si calciu si poate ajuta la extinderea simtului gustativ al bebelusului, datorita unor sulfuri continute, ce ii dau un gust unic. Poti fierbe bucati de broccoli pana se inmoaie si sa il servesti racit. Nutritionistii spun ca poate fi calmant pentru bebelusii carora le crec dintii.

• Legumele cu frunze de un verde inchis - cresc aportul de fier si acid folic. Desi spanacul este cea mai cunoscuta leguma din aceasta categorie, exista mai multe varietati cu aceleasi caracteristici, printre care napii, sfecla, loboda, stevia si altele asemenea.

Poti fierbe si apoi face pasta o mana de legume de acest tip, iar apoi sa amesteci piureul cu cereale cu fier, pentru a mari doza de fier. Nutritionistii recomanda sa incepi cu doua parti legume si o parte cereale, iar in timp sa vezi cum ii place bebelusului tau.

• Afinele - culoarea lor provine de la niste flavonoizi numiti antocianine, care sunt benefice pentru ochii, creierul si chiar tractul urinar ale bebelusului. Poti incerca o "supa" de afine, amestecand o ceasca de afine cu un sfert de ceasca de apa, iar dupa un minut la microunde sa lasi amestecul la racit. Ulterior, nutritionistii sugereaza sa amesteci o lingura de iaurt deasupra.

• Avocado - este bogat in grasimi nesaturate (grasimi sanatoase), oarecum asemanatoare laptelui matern, si ajuta la dezvoltarea creierului bebelusului, spun nutritionistii. Poti combina avocado pasat cu alte alimente, cum ar fi mere sau branzica.

• Carnea - multi dintre noi nu privim carnea ca pe un aliment care sa se incadreze in sfera normala de hrana pentru bebelusi, insa este o sursa importanta de zinc si fier, spun nutritionistii. Poti face o tocana, despre care acestia spun ca ar fi o mancare ideala pentru bebelusi, deoarece este usor de mestecat, de gatit si reteta poate varia. Adauga diferite legume, asezoneaza cu ghimbir si patrunjel si fierbe carnea cat mai bine.

• Prunele  - au un continut sporit de fibre si sunt purgative in cazul constipatiei, care poate aparea la bebelus in perioada diversificarii. Poti pasa prunele si sa le servesti simple sau poti amesteca piureul cu alte alimente, cum ar fi cerealele sau piure de mere, pentru un desert natural.

Nutritionistii recomanda ca, in cazul in care bebelusul sufera de constipatie severa, sa adaugi una sau doua lingurite de suc de prune in laptele pe care i-l vei da bebelusului.

• Nautul - ca si lintea, este bogat in proteine si fibre si este la fel de ieftin. Poti incerca sa faci humus (din naut fiert si pasat, cu putin usturoi, lamaie, ulei de masline si piure de susan) sau sa il cumperi. Nautul se mai poate face sote sau se poate coace. Ai in vedere totusi ca usturoiul si lamaia pot agresa stomacul unui bebelus prea mic, insa la copiii de peste 18 luni pare sa nu existe nicio problema.

• Mandarinele - au un continut crescut de vitamina C si antioxidanti, iar bebelusul le poate consuma si singur, cu manuta lui. Tu trebuie doar sa tai fiecare felie de mandarina in bucatele cat o inghititura si sa le servesti simple.

Alimentele trebuie servite adecvat varstei bebelusului, pasate daca doar ce a inceput diversificarea si mai complexe o data cu varsta si stadiul de dezvoltare a dintilor. Pentru orice nelamurire, discuta cu un specialist in alimentatia bebelusului.


Articole recomandate

COMENTARII