Get Adobe Flash player

Testele de sarcina

15 Octombrie 2013

Testele de sarcina ce pot fi utilizate la domiciliu folosesc probe de urina si functioneaza prin utilizarea unor substante (anticorpi monoclonali sau policlonali) ce se leaga de hCG. Daca hCG este prezent in proba de urina, acesta se va lega de anticorpul anti-hCG legat de suprafata solida a testului.

Dupa ce s-a produs fecundarea, hormonul hCG (gonadotropina corionica umana) este secretat de catre placenta si este prezent in sange si urina.

In cazul testelor de sarcina tip OTC (over the counter - medicamente ce se pot elibera fara prescriptie medicala), suprafata solida este reprezentata de obicei de un bat sau un filtru. Un al doilea anticorp reactioneaza cu complexul anticorp-hCG, determinand o modificare de culoare ce reprezinta rezultatul pozitiv.

 

Cum sa faci testul de sarcina


Ar trebui sa astepti pana in ziua in care ar fi trebuit sa se instaleze menstruatia, 14 zile dupa ovulatie — aproximativ la 26 - 36 de zile de la prima zi a ultimului ciclu menstrual. Anumite teste nu necesita decat testarea unei mostre de urina prelevata dimineata, deoarece urina de dimineata este mai concentrata si contine o cantitate mai mare de hCG.

Cu cat concentratia este mai mare, cu atat testul va detecta mai usor prezenta hCG.

Pentru a obtine rezultate mai bune, citeste cu atentie prospectul fiecarui test de sarcina; rezultatele vor fi cu atat mai exacte cu cat vei respecta cu mai multa precizie indicatiile prospectului.

Ai grija sa depozitezi testul la temperatura camerei, ai grija ca acesta sa nu fi expirat si nu deschide ambalajul interior (care contine testul propriu-zis) pana nu esti gata sa te testezi. Atunci cand iti faci testul, ai grija sa urinezi pe zona corespunzatoare — testul trebuie tinut in jetul de urina pentru aproximativ cinci secunde.

Dupa ce ai urinat pe bat, majoritatea testelor necesita depozitarea lor pe o suprafata orizontala pana la aparitia rezultatului.

Repetarea testului de sarcina

Femeile ce utilizeaza un test de sarcina ar putea crede ca nu sunt insarcinate in conditiile in care testul este negativ, deoarece prospectul acestor produse le induce aceasta idee. Insa, exista o sansa ca acestea sa fie insarcinate, dar sarcina sa nu fi ajuns in punctul in care sa devina detectabila.

Femeile tinere si adolescentele sunt principalele utilizatoare ale testelor de sarcina, insa ele sunt cele mai expuse la rezultate fals negative, deoarece ovulatia se produce mai tarziu la acest grup populational.

Zilele de asteptare pentru refacerea testului de sarcina

Iata cateva sfaturi care sa te ajute sa treci cu bine peste acele zile de asteptare pana iti faci testul de sarcina.


1) Minimizeaza perioada de asteptare - in mod normal, trebuie sa astepti pana in momentul in care s-ar fi instalat urmatorul ciclu menstrual – adica 28 de zile de la prima zi a ultimului ciclu.

2) Pregateste-te pentru un rezultat pozitiv la testul de sarcina. Intre timp iti poti alege un medic care sa se ocupe de sarcina, sa-ti programezi un control inainte de conceptie, in cazul in care nu ai facut deja acest lucru, sa-ti revizuiesti asigurarea de sanatate pentru a afla ce acoperire ofera in conditii de maternitate. Rezolva ceea ce poti rezolva de acum, pentru a fi tot timpul cu un pas inainte.

3) Adopta o conduita sanatoasa de viata Nu trebuie sa astepti un rezultat pozitiv la testul de sarcina pentru a incepe o dieta recomandata unei femei insarcinate. Medicii nutritionisti recomanda administrarea de suplimente prenatale si eliminarea alcoolului si tutunului dinainte de instalarea sarcinii.

Femeile ar trebui sa renunte la fumat, consumul de bauturi alcoolice, inca inainte de confirmarea sarcinii. Se mai poate implementa o dieta sanatoasa care sa contina vitamine si nutrienti esentiali, ca acidul folic si calciul.

Ai grija sa consumi o cantitate corespunzatoare de lichide in aceasta perioada. De asemenea, este de evitat excesul de zahar si cofeina ce se gaseste in cafea, ceai si bauturile carbogazoase.

4) Familiarizeaza-te cu simptomele caracteristice sarcinii. Exista nenumarate moduri in care organismul tau te poate atentiona ca esti insarcinata: greata, varsaturi si/sau inapetenta pentru anumite alimente, dorinta neobisnuita de a consuma anumite alimente, urinari frecvente, senzatia de greutate sau de alta natura la nivelul pelvisului, sensibilitatea, marirea de volum sau iritatia la nivelul sanilor, innegrirea areolei (zona din jurul mamelonului) si o stare de oboseala/adormire.

Din nefericire, simptomele nu sunt comune la toate femeile insarcinate. Este posibil ca o femeie nici sa nu realizeze ca este insarcinata, deoarece nu resimte nimic neobisnuit, iar in cazul unei alte femei, aceste simptome pot fi foarte diferite de cele clasice.

5) Nu te lasa prinsa in jocurile mintii - cateodata poti ajunge sa iti imaginezi acele simptome. Daca te concentrezi si asupra celui mai mic simptom si in acelasi timp esti obsedata de ideea de a ramane insarcinata, este incredibil cum poate actiona subconstientul!

6) Cauta sustinere! Pe parcursul sarcinii, vei beneficia de pe urma sustinerii, intelegerii si incurajarilor altor femei ce trec prin aceeasi experienta. Sprijinul altor persoane ce trec prin aceeasi situatie este de nepretuit, mai ales ca acestea sunt de cele mai multe ori singurele care te inteleg cu adevarat.

7) Ocupa-ti mintea cu altceva. Dupa ce ovulatia s-a produs, pierzand astfel ocazia de a ramane insarcinata, nu mai sunt multe lucruri de facut pentru a schimba rezultatul.

Pentru a nu te mai gandi la aceasta idee, iata cateva sfaturi:

• rasfata-te (fa-ti manichiura, cumpara produse de ingrijire scumpe);

• fii mai spirituala (roaga-te, mediteaza);

• citeste;

• gaseste-ti un hobby (scrie, coase, deseneaza, picteaza);

• uita-te la filme (aboneaza-te la un canal de filme, sau inchiriaza/imprumuta filme);

• invata (citeste despre sarcina sau studiaza un anumit subiect ce te-a fascinat dintotdeauna);

• ofera-te voluntar (gaseste o cauza pe care o sustii si afla ce poti sa faci pentru ai ajuta pe cei mai putin norocosi decat tine);

• fa-ti liste (fa-ti o lista cu lucrurile pe care vrei sa le faci odata ce esti insarcinata, lucrurile ce vrei sa le faci daca nu ramai insarcinata, idei de nume pentru copil, proiecte de viitor pentru imbunatatirea locuintei, teluri in viata);

• compune scrisori sau e-mailuri (corespondeaza cu prieteni, cu familia sau scrie pentru copilul tau);

• tine un jurnal (inregistreaza-ti viata pe hartie sau pe suport audio sau video).

O excursie pentru tine, noi lucruri de descoperit pentru cel mic. Ia-ti vacanta pe care o meriti.

 

Zilele de asteptare pentru refacerea testului de sarcina


Iata cateva sfaturi care sa te ajute sa treci cu bine peste acele zile de asteptare pana iti faci testul de sarcina.

1) Minimalizeaza-ti perioada de asteptare - in mod normal, trebuia sa astepti pana in momentul in care s-ar fi instalat urmatorul ciclu menstrual – adica 28 de zile de la prima zi a ultimului ciclu.

2) Pregateste-te pentru un rezultat pozitiv la testul de sarcina.
Intre timp iti poti alege un medic care sa se ocupe de sarcina, sa-ti programezi un control inainte de conceptie, in cazul in care nu ai facut deja acest lucru, sa-ti revizuiesti asigurarea de sanatate pentru a afla ce acoperire ofera in conditii de maternitate.
Rezolva ceea ce poti rezolva de acum, pentru a fi tot timpul cu un pas inainte.


3) Adopta o conduita sanatoasa de viata
Nu trebuie sa astepti un rezultat pozitiv la testul de sarcina pentru a incepe o dieta recomandata unei femei insarcinate. Medicii nutritionisti recomanda administrarea de suplimente prenatale si eliminarea alcoolului si tutunului dinainte de instalarea sarcinii.

Femeile ar trebui sa renunte la fumat, consumul de bauturi alcoolice, inca inainte de confirmarea sarcinii. Se mai poate implementa o dieta sanatoasa care sa contina vitamine si nutrienti esentiali, ca acidul folic si calciul.
Ai grija sa consumi o cantitate corespunzatoare de lichide in aceasta perioada. De asemenea, este de evitat excesul de zahar si cofeina ce se gaseste in cafea, ceai si bauturile carbogazoase.

4) Familiarizeaza-te cu simptomele caracteristice sarcinii.
Exista nenumarate moduri in care organismul tau te poate atentiona ca esti insarcinata: greata, varsaturi si/sau inapetenta pentru anumite alimente; dorinta neobisnuita de a consuma anumite alimente; urinari frecvente; senzatia de greutate sau de alta natura la nivelul pelvisului; sensibilitatea, marirea de volum sau iritatia la nivelul sanilor; innegrirea areolei (zona din jurul mamelonului) si o stare de oboseala/adormire.

 

Citeste si Sanii in timpul sarcinii, ce modificari apar in fiecare trimestru de sarcina.


Din nefericire, simptomele nu sunt comune la toate femeile insarcinate. Este posibil ca o femeie nici sa nu realizeze ca este insarcinata, deoarece nu resimte nimic neobisnuit, iar in cazul unei alte femei, aceste simptome pot fi foarte diferite de cele clasice.

5) Nu te lasa prinsa in jocurile mintii - cateodata poti ajunge sa iti imaginezi acele simptome.
Daca te concentrezi si asupra celui mai mic simptom si in acelasi timp esti obsedata de ideea de a ramane insarcinata, este incredibil cum poate actiona subconstientul!

6) Cauta-ti sustinere
Pe parcursul sarcinii, vei beneficia de pe urma sustinerii, intelegerii si incurajarilor altor femei ce trec prin aceeasi experienta.
Sprijinul altor persoane ce trec prin aceeasi situatie este de nepretuit, mai ales ca acestea sunt de cele mai multe ori singurele care te inteleg cu adevarat.

7) Ocupa-ti mintea cu altceva
Dupa ce ovulatia s-a produs, pierzand, astfel ocazia de a ramane insarcinata, nu mai sunt multe lucruri de facut pentru a schimba rezultatul. Pentru a nu te mai gandi la aceasta idee, iata 10 sfaturi: rasfata-te (fa-ti manichiura, cumpara produse de ingrijire scumpe); fii mai spirituala (roaga-te, mediteaza); citeste; gaseste-ti un hobby (scrie, coase, deseneaza, picteaza); uita-te la filme (aboneaza-te la un canal de filme, sau inchiriaza/imprumuta filme); invata (citeste despre sarcina, sau studiaza un anumit subiect ce te-a fascinat dintotdeauna); ofera-te voluntar (gaseste o cauza pe care o sustii si afla ce poti sa faci pentru ai ajuta pe cei mai putin norocosi decat tine); fa-ti liste (fa-ti o lista cu lucrurile pe care vrei sa le faci odata ce esti insarcinata, lucrurile ce vrei sa le faci daca nu ramai insarcinata, idei de nume pentru copil, proiecte de viitor pentru imbunatatirea locuintei, teluri in viata); compune scrisori (corespondeaza cu prieteni, cu familia sau scrie pentru copilul tau); tine un jurnal (inregistreaza-ti viata pe hartie sau pe suport audio sau video).

8) Mentine o atitudine pozitiva

Articole recomandate

COMENTARII

Sarcina pe saptamani