Get Adobe Flash player

Umflarea mainilor si picioarelor in sarcina

18 Octombrie 2013


 

Umflarea mainilor si picioarelor este intr-o anumita masura normala in sarcina, deoarece gravidele retin mai multa apa in corpul lor decat ar trebui in mod normal.

Umflarea unor parti ale corpului, mai ales a membrelor, se produce si din cauza presiunii pe care cresterea uterului o provoaca venelor pelviene, incetinind transportul sangelui spre inima.

O sarcina determina, de obicei, umflarea picioarelor, din cauza cresterii in greutate si a volumului mai mare de sange necesar sustinerii sarcinii. Furnicaturile, amorteala degetelor si umflarea mainilor sunt semne comune in timpul sarcinii.
De ce simt mancarimi, amorteli si dureri la maini pe durata sarcinii?

Umflarea (edematierea) tesuturilor in pasajele stramte de la nivelul incheieturii mainilor, senzatii care dispar de obicei dupa nastere, declanseaza furnicaturi si amoriteli ale degetelor si umflarea mainilor. Multe gravide au palmele si talpile rosii si o senzatie de mancarime la nivelul lor.

In cazuri rare, femeile gravide pot dezvolta cholestaza de sarcina (o problema serioasa a ficatului, care implica obligatoriu consultarea medicului), cu simptome ca:

• mancarimi,
• greata,
• pierderea apetitului,
• varsaturi,

Afla ce rol are transplantul de celule stem si ce boli pot fi tratate!

• ingalbenirea pielii si a albului ochilor,
• oboseala.

Poti ameliora mancarimile cu produse hidratante, sapunuri blande. Evita insa dusurile si baile fierbinti care usuca pielea, ci incearca mai degraba o baie cu ulei de masline caldut.
 Retentia apei in organismul gravidei

Nu confunda reducerea consumului de factori ce retin apa cu reducerea consumului de apa in sine! Trebuie sa:

• consumi cat mai multe lichide pentru a stimula activitatea rinichilor,
• eviti consumul de elemente care incurajeaza retentia de apa, cum ar fi sarea de bucatarie.

Medicii recomanda ca, pentru a diminua retentia apei in organism si umflarea mainilor si picioarelor, sa:

• Eviti diureticele - pot afecta pe termen lung negativ retentia de apa, desi sunt recomandate de medic pentru afectiuni ale inimii, ficatului sau rinichilor.

• Faci exercitii fizice - ajuta la eliminarea apei din organism prin transpiratie si, in acelasi timp, sarea care contribuie la retentia de apa.

• Consumi lichide – indicata ramane apa plata.

• Reduci consumul de sare - umflarea picioarelor este cauzata si de consumul de branzeturi, alune prajite sau masline, care sunt destul de sarate.

Nevoia de a manca sarat tine de educarea gustului si se dezvolta in timp. Daca manaci sarat, in timp vei ajunge sa iti doresti alimente din ce in ce mai sarate, pentru ca papilele tale gustative nu vor mai percepe la fel de intens gustul sarat.

Cand gatesti incearca sa prepari alimentele cat mai putin sarate si sa reduci treptat adaosul de sare la mancare.
 Cand este umflarea membrelor periculoasa in sarcina

Umflarea membrelor si a extremitatilor acestora este intr-o anumita masura normala, insa aceasta poate fi cauzata si de afectiuni ale inimii, ale ficatului sau rinichilor sau o afectiune a glandei tiroide.

Suna-ti doctorul imediat daca ai vreunul dintre aceste simptome:

• Umflare a fetei si a zonei din jurul ochilor.

• Umflare excesiva a mainilor.

• Umflare excesiva si/sau brusca a picioarelor si labelor picioarelor (in cateva ore).

• Umflare mai pronuntata la unul dintre picioare.

• Durere a extremitatilor.

In general aceste umflaturi (edeme) nu sunt grave, dar pot deveni, deoarece ar putea fi simptome ale preeclampsiei. Consulta medicul si mergi la examenele medicale periodice obligatorii in sarcina.

 Influenta sportului in umflarea membrelor

Ginecologul recomanda ca, deoarece gleznele se umfla in special cand e cald si la sfarsitul zilei, fara sa produca durere sau senzatii neplacute, in timpul sarcinii sa iti odihnesti picioarele pe ceva inalt si sa faci exercitiile zilnice. La birou pune-ti un scaunel sub masa pe care sa tii picioarele si nu sta picior peste picior.

Daca degetele devin umflate si rigide dimineata si poti ridica bratele deasupra capului si sa flexezi fiecare deget, de mai multe ori.

Sa faci miscare te ajuta sa iti mentii tonusul, dar si moralul ridicat. Sportul imbunatateste circualtia periferica (deci mainile si picioarele nu ti vor mai umfla atat de mult), usureaza respiratia si mentine o greutate normala in sarcina (reduce sansele sa te ingrasi mai mult decat e necesar).

Dupa semestrul al doilea de sarcina ai libertatea de a alege dintre gimnastica pentru gravide, inot, plimbari pe jos si altele.



Articole recomandate

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii recomandate de Copilul.ro