Get Adobe Flash player

Balonarea in sarcina

09 Februarie 2014


 

Balonarea in sarcina afecteaza aproape toate femeile insarcinate. Cat timp esti insarcinata, si nu numai, balonarea inseamna mai ales disconfort. Balonarea poate fi unul dintre cele mai frecvente si putin placute simptome ale sarcinii (cam 50% dintre femeile insarcinate au parte de ea).

Cauzele balonarii in sarcina


Balonarea in sarcina este cauzata de hormonul progesterone. Hormonul progesterone este esential pentru o sarcina sanatoasa (este, de fapt, hormonul pro-gestational), dar poate cauza balonare.

Motivul este ca progesterone face ca tesutul muscular al corpului tau (inclusiv cel gastrointestinal, sa se relaxeze). Acest lucru face ca digestia sa fie mai inceata, dand mai mult timp nutrientilor din mancare sa intre in fluxul de sange si sa ajunga la bebelus. Aceasta este vestea buna. Vestea proasta este ca metabolismul mai incet poate cauza balonarea.
  
Din pacate, simptomele nu se vor ameliora pe parcursul sarcinii, pentru ca uterul tau va continua sa creasca si sa puna presiune asupra stomacului si intestinelor. S-ar putea sa fie neplacut pentru tine, dar poti sa te linisti cu gandul ca bebelusul tau nu va simti nimic din toate acestea. Cel mai neplacut va fi in trimestrul al treilea. Balonarea va fi mai acuta si vara, mai ales daca traiesti intr-un mediu foarte calduros si umid.
Ce poti sa faci pentru prevenirea si ameliorarea simptomelor

• Mananca sanatos si bea multa apa (6-7 pahare pe zi, minim), pentru a evita constipatia (care poate agrava simptomele balonarii).

• Opteaza pentru mese mai mici si mai dese (cam sase mese mici, in loc de trei mari), pentru a nu-ti suprasolicita sistemul digestiv.

• Mesteca incet si riguros. Atunci cand mananci prea repede, poti inghiti aer ce poate forma goluri de aer in stomac. Nu vorbi in timp ce mananci.

• Incearca sa te relaxezi. Tensiunea poate cauza inghitirea aerului, atat in timpul mesei cat si in timpul zilei.

• Evita alimentele care pot provoca gaze, de exemplu: varza, fasolea, alimentele prajite, ceapa sau orice iti afecteaza tractul digestiv in mod dureros.

• Limiteaza bautul in timpul meselor. Poti sa bei in restul zilei pentru a compensa.

• Bea din cana sau pahar, nu direct din sticla sau cu paiul, si bea cate o inghititura o data.

• Evita bauturile carbogazoase.

• Imbraca-te cu haine lejere, confortabile si evita orice este prea stramt jurul talei sau burticii.

• Nu mesteca guma si evita dulciurile tari (acadele, bomboane etc).

• Evita orice este indulcit cu Sorbitol, un indulcitor artificial.

• Fa exercitii, chiar si o plimbare scurta poate sa te ajute cu digestia.

• Nu fuma. Pe langa faptul ca fumatul in timpul sarcinii este foarte periculos, el poate sa creasca aciditatea din stomac. In mod ideal, ar trebui sa nu mai fumezi din-nainte sa ramai insarcinata.

• Ia in considerare practicarea unor exercitii de tip yoga pentru relaxare si tehnici de respiratie ce pot ajuta la prevenirea balonarii. Unele persoane care au tendinta de hiperventilare pot inghiti mai mult aer atunci cand sunt anxioase.

• Daca aceste metode nu functioneaza, intreaba-l pe doctorul tau ce medicamente iti poate oferi pentru a diminua efectele balonarii.


Castiga un scaun auto pentru copilul tau!

Articole recomandate

COMENTARII

Sarcina pe saptamani