Ce NU va lipsi anul acesta din trusa medicala de vacanta a familiei mele

/ / Modificat: 2023-06-16

Nu stiu alti parinti cum sunt, insa eu abia astept concediul! Deja ma vad relaxandu-ma pe plajele grecesti si balacindu-ma in apa calda si cristalina alaturi de copiii mei, de la rasarit pana la apus. Adevarul este ca dupa un an scolar plin de incertitudini si emotii (David, fiul meu cel mare, a invatat pe branci pentru Capacitate), meritam cu totii din plin o vacanta in care singura noastra grija sa fie „le ce plaja mergem azi?”.

Anul trecut, nu am avut parte de cel mai relaxant concediu. Atunci cand ne-am intors acasa tin minte ca i-am spus sotului meu: „Am nevoie de o vacanta dupa aceasta vacanta!” De ce? Fiindca atunci cand ai copii, socoteala de acasa nu se potriveste aproape niciodata cu cea din targ! Si ati zice ca ar fi trebuit sa stiu asta, tinand cont ca sunt mama deja de aproape 15 ani (cel mare are 14 ani si jumatate, iar fata cea mica, 6 ani). Pana atunci, nu avusesem foarte multe peripetii cu copiii mei prin vacante. Cel mult o insolatie si toxiinfectie alimentara, insa foarte rar, fiindca suntem destul de responsabili.

Anul trecut, insa, am lasat garda jos. Am fost pentru prima oara cu ei intr-o vacanta peste granite si cand i-am vazut cat de fericiti si liberi se simt, am spus „da” cand m-au intrebat daca se mai pot balaci in apa, am spus „da” cand m-au intrebat daca pot sa manance preparatul X sau desertul Y... ce sa mai, le-am facut toate poftele. „Ce se poate intampla?”, ne-am spus noi atunci. Ei bine, de toate! A fost o vacanta cu de toate: diaree, insolatie, alergii, greata, varsaturi, infectii urinare - toate acestea, bineinteles, insotite de altele: deshidratare, stari de agitatie si asa mai departe.

Mi-am zis ca anul acesta nu voi mai pleca in vacanta fara un mic geamantan pe post de trusa medicala pentru copii. Mai ales ca mergem cu masina, deci nu va trebui sa imi fac griji cu privire la bagaje. O sa pun acolo de toate astfel incat sa am ce sa le dau copiilor in cazul unor situatii neprevazute.

As vrea sa evit medicamentele, asa ca m-am documentat despre cele eficiente produse naturale pentru copii, indicate in caz de tulburari digestive, greata, simptome de viroza, etc. Am ajuns la concluzia ca produsele fitoterapeutice, de prima intentie, sunt cele mai potrivite in cazul situatiilor neplacute si neprevazute care pot aparea la cei mici, in vacante.

Iata, asadar, ce NU va lipsi anul acesta din trusa medicala de vacanta pentru copii!

Pentru rau de masina, greata si varsaturi

Vom pleca in vacanta cu masina si va fi un drum de mai bine de 10 ore, cu tot cu opriri. Cei mici sunt, in general, predispusi la raul de masina, asa ca voi avea cu mine un produs pentru eliminarea disconfortului dat de greata si varsaturi. Am ales sa optez pentru picaturi orale cu extract standarizat de ghimbir, pe care copiii sa le poata inghiti cu usurinta.

Pentru tuse si afectiuni respiratorii

Racelile nu ii ocolesc pe cei mici in sezonul cald! Aerul conditionat din masina, diferentele de temperatura dintre zi si noapte, inghetata, bauturile reci pot provoca iritatia gatului - destul de inconfortabila pentru cei mici. Astfel ca din trusa mea medicala de vacanta nu va lipsi un sirop pe baza de plante, cu efect emolient, care sa amelioreze durerile in gat si sa calmeze si o eventuala tuse, fie ea seaca sau productiva.

Sigur ca iau in calcul si faptul ca ai mei copii nu vor vrea sa inghita siropuri, asa ca voi pune la mine si un spray oral care sa elimine inflamatia mucoasei orofaringiene si sa ii ajute pe cei mici sa inghita mai usor si sa manance mai bine.

Pentru infectii respiratorii virale am sa pun in trusa de vacanta si un sirop antiviral, cu extracte din plante standardizate si nutraceutice eficient inca de la debutul primelor simptome de viroza.

Pentru alergii

Alergiile pot deveni si ele o problema pentru cei mici in vacanta, pentru ca acestia intra in contact cu diverse alimente pe care, in mod normal, nu le consuma. Mai sunt, desigur, si alergiile la intepaturile la insecte sau la par de animale, care pot provoca hiperreactivitatea bronsica, dar si eruptii, prurit, roseata pe piele.

De mare ajutor in astfel de cazuri este un antialergic sub forma de sirop, usor de administrat, care sa reduca manifestarile alergice la cei mici.

Pentru diaree si alte tulburari digestive

Nu a existat vacanta in care cel putin unul dintre copii sa nu faca fie o toxiinfectie alimentara, fie sa se confrunte cu diareea calatorului. Astfel de situatii sunt destul de neplacute, insa pot fi gestionate daca stim ce sa facem inca din primele momente.

In primul rand, tulburarile digestive trebuie tratate simptomatic. Daca cel mic se confrunta cu diaree, ii vom administra, bineinteles, un antidiareic alaturi de un antispastic, pentru ca de cele mai multe ori, scaunele moi sunt insotite de dureri de burta.

Este foarte important ca in caz de diaree sau varsaturi, sa mentinem copilul hidratat. Pe langa apa, am invatat ca de mare ajutor sunt sarurile de rehidratare, care pot fi folosite inca din primele momente in care copilul vomita sau are diaree.

Pentru ameliorarea simptomelor cauzate de excesele alimentare (balonare, flatulenta, disconfort sau durere abdominala), voi avea la indemana un supliment alimentar pe baza de enzime digestive, care imbunatateste digestia. E bun si pentru noi, parintii!

Pentru tulburari de somn

Chiar daca atunci cand plecam cu copii de acasa, incercam sa le pastram acelasi program de somn, de cele mai multe ori nu se intampla acest lucru. Ba mai mult, se intampla ca acestia, nerecunoscand locul si nefiind in patul lor de acasa, sa se agite foarte mult si sa nu poata sa doarma. Ei bine, pentru astfel de situatii este bine sa avem la noi un remediu pentru calmarea starilor de agitatie si reducere a hiperexcitabilitatii.

Pentru infectii urinare

Chiar daca vom avea marea la picioare, sigur ne vom balaci in tot felul de piscine si bazine cu copiii. N-as vrea sa ne alegem cu vreo infectie urinara, insa in caz ca se va intampla acest lucru, voi avea la mine si un antiseptic urinar, care amelioreaza senzatiile de usturime si durere.

Fitoterapia este o ramura a medicinei alopate, care se dezvolta si se adapteaza continuu la cele mai recente date stiintifice la nivel mondial privind produsele pe baza de fitoextracte standardizate si utilizarea lor eficienta si sigura. Gama de produse Phytodep de la Dr. Phyto ofera solutii fitoterapeutice eficiente, de prima intentie, indicate in cazul situatiilor neprevazute care pot aparea in vacanta. Nu ne mai ramane decat sa ne bucuram de un concediu fara griji!

• Foto: Freepik

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Trusa medicala vacanta Trusa medicala vacanta copii Trusa medicamente vacanta