Urmareste-ne:

Alimente minune pentru imunitatea familiei

Fa din mesele in familie adevarate surse de vitamine si minerale eficiente contra racelilor si gripelor de sezon! Gerul iernii nu s-a lasat intarziat, iar virozele au inceput sa isi faca aparitia. Tocmai de aceea toata familia are nevoie de protectie importiva invaziei de virusuri gripale. Si cum mai bine decat savurand cateva alimente delicioase , emergice si cu puternic efect de intarire a sistemului imunitar.

Vaccinul, imunostimulatoarele, alaptatul si conditiile de igiena comune sunt cateva dintre mijloacele esentiale prin care iti poti proteja copilul impotriva gripelor de sezon Insa alimentatia lui poate fi cel mai bun "vaccin" in acest sens! Alimentele bogate in antioxidanti cu efect de firtifiere a sistemului imunitar fac legea in aceasta iarna.

Iata ce optiuni alimentare ai pentru a proteja familia de bolile de sezon:

Alimente cu beta cartoen si alti carotenoizi

  • caisa;

  • sparanghel;

  • sfecla;

  • broccoli;

  • morcov;

  • ardei gras verde;

  • mango;

  • nap;

  • nectarina;

  • piersica;

  • grepfrut roz;

  • dovlece;

  • dovleac de placinta;

  • spanac;

  • cartof dulce;

  • rosie;

  • pepene.

Vitamina C

  • fructe de padure;

  • broccoli;

  • varza de Bruxelles;

  • conopida;

  • grepfrut;

  • miere extraflorala;

  • kiwi;

  • mango;

  • nectarina;

  • portocala;

  • papaya;

  • ardei grasi (de orice culoare);

  • cartof dulce;

  • rosie;

  • lamaie.

Vitamina E

  • broccoli;

  • morcov;

  • telina (radacini);

  • mango;

  • nuci/alune;

  • papaya;

  • dovleac;

  • ardei gras rosu;

  • spanac;

  • seminte de floarea soarelui.

Zinc

  • stridii;

  • carne rosie;

  • carne de pasare;

  • legume boabe;

  • nuci/alune;

  • fructe de mare;

  • cereale integrale;

  • lactate.

Seleniu

  • ton;

  • carne de vaca;

  • carne de pasare;

  • paine integrala si alte produse din cereale integrale.

Alte alimente minune pe care sa le folosesti pentru profilaxia afcetiunilor sezonului rece:

  • prune;

  • mere;

  • vinete;

  • struguri;

  • usturoi;

  • vinete.

Important este de stiut ca pentru a beneficia de toti nutrientii esentiali in fortificarea sistemului imunitar trebuie sa le consumati cat mai natural si mai proaspat. Cu cat sunt mai gatite (in special fierte) cu atat isi pierd din calitatile nutritive. Daca vrei sa le gatesti sanatos si sa-si pastreze calitatile, cel mai bun mod este la aburi sau la cuptor (pentru a fi coapte).

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Alimente imunitate familie Imunizare copil Viroze respiratorii

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul