Urmareste-ne:

5 superalimente de care are nevoie o mama care nu doarme suficient

Pentru o mamica, somnul devine o raritate, mai ales in primii ani de viata ai copilului. De aceea, ea are nevoie de o alimentatie care sa ii redea tonusul si energia.

sanovita-superalimente

Parintii sunt cei mai obositi oameni, arata un studiu al unei companii de fitness, realizat pe 1000 de parinti, potrivit caruia 86% dintre acestia sufera de oboseala cronica, iar 26% dintre ei dorm mai putin de 5 ore pe noapte. Mai mult, unul din cinci parinti recunoasre ca a atipit la serviciu sau a uitat sa isi ia copilul de la gradinita, din cauza oboselii. Iar pentru mamici, primul an de viata al bebelusului, este cu atat mai dificil, in special daca alapteaza. Pentru ele, exista insa o serie de alimente, ale caror continut nutritiv bogat si divers i-a facut pe specialistii in nutritie sa le numeasca, pe buna dreptate, superalimente. Acestea iti pot reda o parte din energie si tonus, astfel incat sa faci fata cu succes rolului de mamica.

Fructele goji, cea mai la indemana sursa de antioxidanti

Goji sunt fructele cu cea mai mare concentratie de antioxidanti si sunt un tonic natural al organismului. Au un gust placut si le poti consuma ca atare, cu iaurturi sau cu cereale, ori in salate, fiind usor dulci si acrisoare. Pe langa continutul ridicat de antioxidanti, goji mai sunt bogate si in polizaharide, aminoacizi, uleiuri esentiale, vitamine C, B1, B2, B6, E, magneziu, fier, potasiu si betacaroten. Iar datorita proprietatilor pe care le au, fructele goji intaresc sistemul imunitar, mentin greutatea corporala in limite normale si incetinesc procesul de imbatranire. Un alt argument imbatabil pentru care sa le introduci in dieta ta este pretul. Dupa cum vezi, fructele goji sunt accesibile, le poti comanda online si nu este nevoie sa cheltuiesti foarte mult pentru a-ti face provizii substantiale din acest superaliment.

Orezul brun, cel mai sanatos aliment cu carbohidrati

Ne-am obisnuit sa evitam carbohidratii, deoarece acestia sunt asociati cu cresterea in greutate, balonare si acea senzatie de epuizare care apare dupa o masa bogata in carbohidrati. Insa ei nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noasta, fiind combustibilul care ne ajuta organismul sa functioneze, sa produca energie si sa ne mentina in forma. Secretul consta in ce tip de carbohidrati incluzi in dieta ta. Orezul brun integral este una dintre cele mai bune alegeri pe care le poti face. Este mai bogat in fibre ca orezul alb, ajuta la sporirea productiei de lapte matern, iti mentine sub control glicemia si este foarte satios. Pentru a-l face mai usor de digerat si nutritiv, iti recomandam sa lasi boabele la inmuiat in apa rece timp de cateva ore inainte de a-l gati.

Spanacul, cea mai buna leguma pentru mamici

Toate legumele verzi au beneficiile lor, insa, pentru proaspetele mamici, exista una care se evidentiaza prin valorile sale nutritive. Spanacul nu este bun doar pentru tine, ci si pentru bebelusul tau, fiind bogat in vitamina A, acid folic, care ajuta la regenerarea celulelor rosii din sange, magneziu, care ajuta la dezvoltarea oaselor, a cartilajelor si stimuleaza productia de colagen, si este o sursa importanta de calciu, vitamina C si fier. Îl poti consuma crud, in salate, sau poti prepara supe creme ori ciorbe delicioase cu ajutorul lui, dar iti poti face si suc de spanac sau smoothie-uri gustoase la blender.

Migdalele, vedetele din categoria semintelor

Migdalele sunt o gustare excelenta, bogata in proteine si sunt cea mai buna sursa de calciu, dupa lactate. Mamicile care alapteaza au nevoie de cel putin 1000 de mg de calciu zilnic, intrucat laptele pe care il produci iti seaca rezerva de calciu din organism, ceea ce poate duce la probleme cu oasele sau cu dintii. Ele mai sunt si o sursa importanta de vitamina E si de acizi grasi esentiali pentru buna functionare a organismului tau. De asemenea, migdalele te pot ajuta daca nu ai suficient lapte pentru bebelusul tau, insa trebuie sa le lasi intr-un pahar cu apa peste noapte si sa le consumi a doua zi.

Iaurtul, cel mai bun produs lactat pentru noile mamici

Pe langa faptul ca este delicios si usor de consumat, iaurtul este cea mai buna sursa de calciu si proteine pentru organismul tau, este satios, racoritor, motive pentru care ar trebui sa il ai in permanenta in frigiderul tau. Iaurtul grecesc este mai bogat in proteine decat iaurtul obisnuit si e mai cremos, iar grasimile continute in iaurt sunt bune pentru organismul tau, asa ca evita sa alegi iaurturi dietetice, cu 0,1% grasimi. Acestea sunt sarace si in elemente nutritive si nu aduc niciun beneficiu organismului tau.

Tu cate dintre aceste alimente consumi zilnic? Pe care le vei introduce in dieta ta de acum incolo?

Sursa foto: Shutterstock/ Copyright: nenetus

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Alimente somn linistit Somn linistit

Copilul.ro

Alaturi de tine pentru a creste copii cu dragoste si incredere. Nu iti promitem ca iti vom rezolva problemele, dar iti promitem ca nu va trebui sa le faci fata singura.

Citeste si despre

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul