Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Idei rapide si sanatoase de pranz pentru copii

16 Noiembrie 2011

Pranzul este una dintre mesele principale ale zilei, iar cand vine vorba de copii, cel mai important este sa fie sanatos si hranitor. Cand esti in criza de timp, nu ai foarte multe idei si alimente la indemana si trebuie sa ii servesti micutului o mancare nutritiva, trebuie sa ai in vedere cateva trucuri si idei practice!

Sanatate si Ingrijire

Dezvoltare si Comportament

Gandeste-te rapid la o mancare preferata a copilului

Ultimul lucru de care ai nevoie cand esti in criza de timp este sa ai de-a face cu mofturile la mancare ale celui mic. Pentru a te asigura ca nu vei avea surprize neplacute, alege un tip de preparat care-i este pe plac micutului. Poti opta pentru pizza, hamburgeri sau cartofi prajiti, dar in variante sanatoase.

Cu siguranta ca primele mancaruri care iti vin in minte ca i-ar placea micutului sunt cele de tip fast-food. Pot deveni o optiune rapida pentru pranz, daca te asiguri ca sunt facute din ingrediente sanatoase.

Niciodata nu cumpara astfel de produse gata preparate. Chiar daca este cel mai rapid mod de a procura pranzul, te asigur ca este si cel mai nesanatos. De exemplu, nu exista copil caruia sa nu ii placa pizza. Chiar daca pare o alegere dificila, exista solutii pentru a o face mai accesibila, si ca timp, si ca ingrediente.

Nu trebuie sa stai sa prepari aluatul si sa toci ingredientele, ca pentru o varianta clasica. Improvizeaza, dar asigura-te ca are acelasi gust. Poti face repede o mini-pizza din felii mari de paine sau lipii din cereale integrale, peste care pui feliute de sunca de curcan sau pui, putin cascaval si cat mai multe legume - ardei, rosii, ciuperci sau chiar masline. Baga-le putin la cuptor sau la microunde, iar pranzul este gata.

idei_sanatoase_pranz_copii

Foto: womenonthefence.com

Incurajeaza copilul sa isi prepare singur pranzul sau sa te ajute in bucatarie

Atunci cand sunt 4 manute in bucatarie, lucrurile merg mult mai repede. Implica copilul in prepararea mancarurilor de cand este mic, iar pe masura ce trec anii, iti va fi mai usor sa il inveti sa isi prepare singur pranzul.

Ia-l cu tine la cumparaturi si pune-l sa faca lucruri usoare (sa puna legumele peste blatul de pizza sau sa spele vasele), care sa va ajute sa terminati mai repede, dar sa va bucurati si de gustul lor delicios.

Cand nu ai timp deloc, alege intotdeauna variante simple

Exista situatii in care nu exista nici macar 15 minute pentru prepararea pranzului, de aceea, trebuie sa ai mereu in minte optiuni mai simple, dar care sa ramana sanatoase si hranitoare.

Sandvisul este de departe unul dintre cele mai rapide preparate pentru orice masa a zilei. Daca ai grija sa ai mereu in casa paine din cereale integrale, branzica, legume si niste sunculita de curcan sau fripturica de pui, atunci nu vei avea probleme in a asigura un pranz nutritiv micutului tau.

Alte variante practice sunt iaurturile cu fructe sau musli, ouale prajite, facute omleta ori salatele de legume la care adaugi si niste branzica sau sunculita de curcan, pentru a fi mai hranitoare si a tine mai bine de foame. Daca pe langa acestea, ii mai dai la sfarsit si o banana sau un alt fruct, cu siguranta ca micutul tau se va satura.

Exista solutii chiar si atunci cand esti pe fuga. Important este sa tii cont de preferintele micutului si sa fii un pic creativa.

Gustarile si dulciurile fara zahar nu trebuie sa fie lipsite si de gust! Descopera retete sanatoase pentru tine si familia ta!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul