Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Cat si ce trebuie sa manance copilul la 3-6 ani

02 August 2016

copil_masaPrincipiile nutritionale sanatoase ajuta mamicile sa fie informate despre cat si ce trebuie sa manance copilul in perioada 3-6 ani, deoarece comportamentul alimentar din copilarie determina in buna masura stilul de viata al viitorului adult.

Sanatate si Ingrijire

Dezvoltare si Comportament

Dieta variata, in cantitati suficiente si nu exagerate, contribuie la bunastarea generala a prescolarilor si le asigura o dezvoltare fizica si mentala armonioasa.

Incepand cu varsta de 3 ani, copilul poate tolera toate grupele de alimente, cu exceptia preparatelor picante, produselor la conserva si a bauturilor alcoolice. Intrucat apetitul poate varia de la un prichindel la altul, parintii au obligatia de a portiona in mod corect cantitatea de hrana si numarul meselor zilnice.

Iata cat recomanda nutritionistii sa consume un copil de varsta prescolara si ce tip de alimentatie se recomanda la aceasta varsta.

Meniul zilnic al copilului intre 3-6 ani

Meniul zilnic al copilului intre 3-6 ani trebuie sa fie diversificat, mai exact sa contina cate un aliment de baza din toate categoriile principale. In plus, refuzul micutului de a manca trebuie sa fie anticipat prin prezentarea cat mai atragatoare a preparatelor.

Structura ideala este de 3 mese pe zi si doua gustari, alaturi de 1 litru de lichide pe zi (apa, suc sau supe).

Micul dejun va fi similar cu cel al parintilor, mai exact o cana de lapte simplu sau cu cacao, o tartina din paine cu unt si miere, cereale sau ceai cu paine si dulceata.

Gustarea de la ora 10 este optionala, constand in alimente usor de digerat: un fruct, biscuiti cu cereale, iaurt cu seminte etc.

Masa de pranz va contine in mod ideal supa sau ciorba la felul intai, un preparat consistent la felul doi si un fruct ca desert.

Gustarea de la ora 16 nu este obligatorie, insa poate fi un bun prilej de a furniza copilului nutrienti importanti si de a preveni un abuz la cina (daca este cazul). Ea poate consta in suc de fructe natural, un pahar de lapte/iaurt, un mar, o tartina sau o prajitura de casa cu morcov.

Prunele sunt bogate in fibre, fiind recomandate copiilor cu un tranzit intestinal lent si care sunt frecvent constipati. Vezi pentru ce mai sunt bune!

Cina este primita cu entuziasm de copiii care refuza de obicei hrana in timpul zilei, de aceea se recomanda alimente usor digerabile, pentru un somn de calitate. Lactatele sunt o optiune inspirata, iar produsele din carne si dulciurile ar fi bine sa lipseasca.

Cantitatile ideale de alimente in dieta copilului de 3-6 ani

In functie de grupele de alimente principale, poti stabili cantitatea ideala a portiilor zilnice pentru copilul de 3-6 ani:

  • Lapte si lactate: 4 portii/zi de cate 125-200 ml
  • Produse animale: 3 portii/zi de cate 85 g
  • Fructe si legume: 4-6 portii/zi de cate 125 g
  • Paine/fainoase: 4 portii/zi de cate 28-50 g
  • Grasimi (unt, margarina etc): minimum 1 lingurita/zi

Aportul caloric zilnic total trebuie sa fie de minimum 1300 kcal si maximum 1800 kcal. Conform schemei intocmite de medicii nutritionisti, zaharul va fi preluat mai ales din fructe.

Idei de meniuri si recomandari alimentare pentru copiii intre 3-6 ani

Vrei ca micutul tau sa prefere cartofii copti in loc de cei prajiti si laptele in locul sucurilor acidulate? Atunci si tu trebuie sa adopti aceleasi obiceiuri sanatoase.

Iata cateva idei de meniuri pentru prescolari:

Meniu 1

Micul dejun: lapte cu cacao, paine cu unt si sunca

Pranz: ciorba de periosoare, mancare de pui cu legume, pepene galben

Cina: orez cu lapte

Meniu 2

Micul dejun: ceai, o briosa, o piersica

Pranz: supa de pui, peste la cuptor cu broccoli, crema de zahar ars

Cina: paste cu branzica dulce

Meniu 3

Micul dejun: cereale cu lapte, 2 capsune

Pranz: supa galuste, musaca de vinete, prajitura de casa cu nuci

Cina: budinca cu branza, iaurt

 

Idei de gustari pentru copii

Pentru gustari, te poti inspira din urmatoarele optiuni sanatoase:

  • o tartina cu unt si gem de prune;
  • biscuiti din cereale integrale si cascaval;
  • iaurt;
  • lapte cu ciocolata;
  • un ou fiert;
  • cartofi dulci copti si crocanti;
  • un fruct (mar, para, 2 prune etc);
  • piure de fructe;
  • mix de alune, nuci si migdale;
  • 2 morcovi cruzi;
  • stafide;
  • o banana;
  • biscuiti de ovaz cu fructe de padure.

Pentru a combate predispozitia copilui de a prefera alimente nesanatoase in defavoarea celor recomandate, poti pune in aplicare urmatoarele trucuri:

Tine dulciurile si fast-food-ul departe: micutul tau nu va solicita batoane de ciocolata, chipsuri si hamburgeri daca nu le are la indemana.

Inlocuieste faina alba cu cea integrala: de la paine pana la biscuiti si covrigei, toate sunt mai sanatoase astfel.

"Camufleaza" inspirat vegetalele neatragatoare: unge cu unt de arahide telina sau glazureaza merele cu miere.

Diversifica meniul cu ananas, afine, mango si alte produse exotice noi pentru copil.

Citeste si despre:

COMENTARII

Pentru tine si copilul tau

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul