Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Top 7 alimente cu vitamina C pentru copii

10 Februarie 2012

Alimentele cu vitamina C sunt esentiale pentru intarirea sistemului imunitar al copilului si protejarea impotriva racelilor si gripelor sezoniere, dar si pentru prevenirea unor boli grave precum cancerul, bolile cardiovasculare. In zilele de iarna, imunitatea copilului trebuie fortifiata cat mai bine, iar urmatoarele 7 alimente reprezinta unele dintre cele mai bune surse in acest scop.

Dezvoltare si Comportament

alimente-copii

Foto: satunet.com

Portocale (citrice)

Citricele sunt alimentele cu cel mai bogat continut de vitamina C, lucru pe care il da de gol si gustul acru al lor.

Si, cum este iarna si frig afara, nimic nu se potriveste mai bine decat savurarea unei portocale sau a catorva mandarine, care procura surse esentiale de vitamina C pentru cel mic. Doar 100 g de portocala ofera 99% din doza zilnica de care are nevoie un copil.

Si lamaia este o sursa importanta de vitamina C, asa ca nu ezita sa ii servesti copilului limonade sau ceaiuri bogate in lamaie.

Ardei gras

Ardeiul gras, de toate culorile si tipurile, este una dintre cele mai importante surse de vitamina C. Acesta procura organismului doze diferite de antioxidanti, in functie de culoare, astfel:

  • ardeii galbeni au cel mai mare continut de vitamina C (100 g de ardei contin 206% din doza zilnica recomandata);
  • ardeii verzi procura cea mai mica cantitate la 100 g (220% din doza zilnica recomandata).

Kiwi

Kiwi este un alt fruct bogat in antioxidanti utili in fortifierea imunitatii. Se considera ca un fruct de kiwi, de marime medie, contine in jur de 70 mg de vitamina C, ceea ce il face sa intre in topul alimentelor recomandate pentru acest nutrient.

Se consuma cel mai adesea crud, dar poate fi integrat in sucuri si deserturi, pastrandu-si valorile nutritionale importante pentru sanatate.

Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles, la fel ca multe alte legume verzi, are un continut bogat de vitamina C si este o sursa plina de alti nutrienti esentiali pentru sanatatea copilului tau.

Este considerata un super-aliment, chiar daca nu are un gust foarte bun si nu place foarte mult copiilor. Are doar 28 de calorii, 48 g de vitamina C si o cantitate generoasa de vitamina K.

Afla care sunt pasii esentiali in dezvoltarea sanatoasa a vointei copiilor! Sfaturi de la psihologul Irina Petrea

 

In cazul in care varza nu ii este pe plac, poti incerca sa ii oferi micutului mofturos broccoli sau conopida. Sunt asemenatoare din punct de vedere al continutului nutritiv si sunt o parte importanta din meniul unui copil in crestere.

Capsuni

Capsunile sunt delicioase si sunt considerate unele dintre fructele preferate ale copiilor.

Savuroase si gustoase in stare naturala, dar si mai bune in bauturi naturale si deserturi, capsunile furnizeaza organismului 98% din doza zilnica recomandata de vitamina C in doar 100 de g de fructe.

Patrunjel

Patrunjelul este zarzavatul cel mai bogat in vitamina C. Nu este un aliment in sine, dar daca reusesti sa il strecori in meniul copilului tau, ii faci un mare bine sistemului lui imunitar.

In doar 100 g de patrunjel se gasesc 133 de mg de antioxidant, adica 222% din doza zilnica recomandata.

Papaya

Este un fruct exotic, greu de gasit si mai putin accesibil in varianta naturala, insa nici compoturile sau conservele nu sunt de ignorat.

O singura ceasca de papaya contine aproape 100% (87%) din doza zilnica recomandata, ceea ce face ca acest fruct sa fie o gustare excelenta pentru copilul tau.

Beneficiile acestor alimente pentru sanatatea copilului

Vitamina C este nutrientul care ajuta organismul sa lupte impotriva unora dintre cele mai de temut afectiuni ale sezonului rece: raceala si gripa. Are rol preventiv si terapeutic prin intarirea sistemului imunitar si lupta cu infectiile de tot soiul, virale sau bacteriene.

Exista si alte beneficii importante pentru copii de pe urma acestui nutrient:

  • prevenirea diferitelor tipuri de cancer;
  • profilaxia bolilor cardiovasculare;
  • ajuta la regenerarea celulara, a tesuturilor si oaselor;
  • ajuta la intarirea vaselor de sange;
  • contribuie la mentinerea sanatatii gingiilor copilului;
  • are efecte reparatoare, ajutand la vindecarea rapida a leziunilor cauzate de caderi sau julituri;
  • previne infectiile;
  • ajuta organismul sa absoarba mai repede si mai usor fierul din alimentatie etc.

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul