Sarcina si anticonceptionalele Lo-Feminal

/ / Modificat: 2011-11-03
Sarcina si anticonceptionalele Lo-Feminal
Intrebare:

- Am luat timp de 3 ani anticonceptionale lo-feminal, iar de 2 luni, de la inceputul lui decembrie am renuntat la ele, dupa ce am terminat tableta completa, deoarece ne dorim un bebe. La mijlocul lui ianuarie am facut o ecografie, de unde am aflat ca sunt sanatoasa si ca pot face copii fara nici un fel de probleme. Nici in decembrie, nici nin ianuarie nu am avut ciclu. As dori sa stiu daca se poate sa fiu insarcinata. Am facut 2 teste de sarcina care au iesit negative.

Raspuns:

Pentru a afla daca sunteti insarcinata trebuie sa efectuati un test de sarcina tinand cont ca acesta se pozitiveaza la 10-14 zile dupa contactul sexual considerat fecundant.


Pentru a afla daca sunteti insarcinata trebuie sa efectuati un test de sarcina tinand cont ca acesta se pozitiveaza la 10-14 zile dupa contactul sexual considerat fecundant.


Un consult ginecologic si o ecografie cu sonda endovaginala pot depista existenta unei sarcini incepand de la 4-5 saptamani de evolutie ale acesteia. Insa, dupa cele descrise de dumneavoastra putem crede ca aceasta amenoree este cauzata de administrarea pe termen lung a anticonceptionalelor.

Aceste produse au ca principala indicatie, realizarea unei protectii impotriva unei sarcinii nedorite. Aceste produse sunt niste preparate hormonale, care realizeaza o concentratie, ciclica, a hormonilor sexuali specifici, feminini, asemanatoare cu cea realizata in mod normal de functia endocrina a ovarului (in principal, in lipsa administrarii de anticonceptionale, ovarul este in cea mai mare masura responsabil de secretia hormonilor sexuali feminini).

Prin aportul exogen (din afara) de hormoni sexuali, functia de secretie hormonala a ovarului nu-si mai gaseste utilitatea, rezulta punerea in repaus a ovarului, lucru care implica si inhibarea ovulatiei, menstra se mentine regulata in urma stimularii artificiale a endometrului de catre aceste concentratii hormonale realizate de administrarea de anticonceptionale.

Ovarul pus in repaus o perioada indelungata "uita" sa mai secrete hormoni dupa incetarea administrarii anticonceptionalelor (se produce astfel o atrofie de diverse grade a tesutului raspunzator de secretia hormonala).

Acest lucru reprezinta si motivul pentru care, uneori, dupa incetarea administrarii de anticonceptionale, trebuie sa treaca o perioada de 4-6 luni pana la reluarea completa a functiilor ovarului, perioada in care poate apare amenoreea, neregularitati ale menstrelor, cicluri menstruale anovulatorii etc.

Pentru a rezolva aceasta problema, va recomand un nou consult ginecologic, in urma caruia se poate stabilii daca intr-adevar aceasta este cauza amenoreei cat si oportunitatea instituirii unei terapii medicamentoase pentru reaparitia menstrelor.


Taguri Amenoree sarcina Anticonceptionale sarcina

Articole recomandate

Citeste si despre