Alimente care nu trebuie sa lipseasca din nutritia copilului

Odata cu diversificarea alimentatiei, hrana copilului tau incepe sa devina o problema. Ce ar trebui si ce nu sa ii dai sa manance si in ce masura unele alimente uzuale sunt sau nu indicate! Alimentatia corecta a unui copil trebuie sa fie una echilibrata, variata si nu restrictiva. El trebuie sa manance cate putin din toate, dar accentul sa cada pe alimentele cu beneficii nutritive in cresterea lui!

Legume si fructe

Prin legume ai putea intege cu usurinta si niste cartofi prajiti sau alte legume prajite. Starea naturala a lor este cea mai utila organismului, insa atunci cand trebuie sa i le gatesti, fa-o intr-un mod in care ele isi pastreaza toate sau o mare parte a nutrientilor. De asemenea, fructele trebuie consumate proaspete si cel mult ca suc natural sau coapte la cuptor.

Acestea contin vitamine, minerale, apa, fibre, fitonutrienti – toate esentiale in sanatatea si cresterea copilului.

Lactate

Copiii beaa laptic de cand se naste si nu ar trebui sa se opreasca nici la varsta copilariei. Ar trebui ca un copil sa bea cel putin 2-3 pahare cu lapte pe zi si acesta sa fie integral, cu grasimi, nu degresat. Iaurturile si branzica (telemea sau proaspata), chiar si smantana proaspata facuta in casa (in cantitati moderate) sunt la fel de bune in alimentatia lui. A se evita cremele de branza, cascavalul si alte astfel de produse. Insa este important ca atat laptele, cat si celelalte prduse lactate sa fie consumate cat mai natural, fara indulcitori sau alte adaosuri.

Vitamina A si D si binemeritatul calciu sunt cele care fac din lactate o comoara in alimentatia lor.

Produsele fainoase

In categoria produselor fainoase intra ceea ce mancam de multe ori zilnic: paine, orez, paste, cereale etc. Sunt alimente bogate in fibre si carbohidrati si ii asigura copilului portia de energie necesara pentru a face fata activitatilor zilnice. Totusi, ele trebuie consumate cu moderatie si evitate excesele, care tot apar in ultima vreme in randul alimentatiei copiilor. Nu uita ca pe langa alte ingrediente extrem de calorice si nocive pizza, hamburgerii, produsele de patiserie si alte gustari de genul au si o mare parte de produse fainoase in ele.

Alimente cu proteine

Carnea, ouale, pestele sunt alimente bogate in proteine, cu rol esential in cresterea si dezvoltarea copilului. Desi multa lume blameaza carnea rosie, ea este esentiala in alimentatia copiilor. Acestia au tendinta sa sufere de anemii usoare, iar carnea rosie are cantitate dubla de fier fata de alte tipuri de carne (care combate anemia). Important este sa fie cat mai slaba.

Dulciurile si prajiturile

Sunt slabiciunea oricarui copil si se pare ca sunt si o nevoie fiziologica. Totusi, multi nutritionisti sustin ca micutii pot creste sanatosi si fara niciun strop de zahar in alimentatie, poate doar din cel natural extras din fructe. Mai mult chiar, el stimuleaza nevoia de dulce la copii si creste risucl de obezitate.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Alimentatie copii Alimente sanatate copii Proteine alimentatie copil

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul