Get Adobe Flash player

Calatoriile in sarcina

15 Aprilie 2011

Gravida in calatorie!

 

Calatoriile in timpul sarcinii trebuie sa respecte cateva reguli si masuri de siguranta esentiale. Depinde foarte mult si de mijlocul de transport cu care se face calatoria daca gravida are sau nu voie. Unele dintre ele sunt permise numai pana intr-o anumita etapa a sarcinii. Afla ce trebuie sa stii daca esti gravida si ai planificata o calatorie – pe mare, pe uscat sau cu avionul! Descopera si cum combati cele mai frecvente probleme care pot aparea!

 

Este sigur sa calatoresti pe parcursul intregii sarcini?

 

In mod cert acest lucru ti-l va spune cel mai bine medicul tau. Dar in general, daca nu exista complicatii sau ingrijorari majore cu privire la evolutia sarcinii, nu exista restrictii de calatorie in aceasta perioada.

 

Insa cel mai bun si sigur moment pentru calatorii este considerat a fi trimestrul al 2-lea. In aceasta perioada deja depasesti o mare parte a simptomelor si semnelor de sarcina, organismul se adapteaza noilor conditii, iar tu iti recapeti tonusul fizic si psihic. Acest lucru iti asigura o stare numai buna de calatorit.

Calatoria cu autoturismul, autobuzul sau trenul in sarcina

 

  • pune-ti intotdeauna centura de siguranta cand te urci in masina;

 

  • asigura-te ca airbag-urile sunt activate;

 

  • autobuzele au de obicei culoare inguste si toalete mici; acest mod de transport poate fi destul de inconfortabil; cel mai sigur mod de a calatori cu autobuzul este sa stai pe scaun atata timp cat este in miscare si sa astepti opririle; daca esti nevoita sa mergi la baie sau sa te deplasezi in timpul mersului, atunci tine-te bine de scaune; aceeasi masura este valabila si atunci cand circuli cu trenul;

 

  • incearca sa faci pauze cat mai dese daca mergi cu autoturismul, nu este indicat sa stai in aceeasi pozitie foarte mult timp; trebuie sa iti pui sangele in miscare facand cateva miscari.

 

Calatoria cu avionul in timpul sarcinii

 

Calatoria gravidelor cu avionul poate fi periculoasa. Exista cateva conditii medicale care interzic cu desavarsire zborul cu avionul in perioada sarcinii:

O excursie pentru tine, noi lucruri de descoperit pentru cel mic. Ia-ti vacanta pe care o meriti.

 

  • disgravidie severa;

 

  • hipertensiune indusa de sarcina;

 

 

 

 

 

Iata ce mai trebuie sa stii despre calatoria cu avionul in perioada sarcinii:

 

  • majoritatea companiilor aeriene permit femeilor gravide sa circule cu avionul chiar si in luna a 8-a de sarcina; pentru cele care se afla in ultima luna, se cere un aviz medical sau permisiunea scrisa a medicului; de obicei este indicat sa mergi cu avionul pe distante scurte daca te afli in apropiere de data nasterii;

 

  • si avioanele au culoare inguste si toalete mici, de aceea este indicat sa te tii bine de scaune cand te deplasezi pentru a nu-ti pierde echilibrul, mai ales daca avionul trece prin zone cu turbulente;

 

  • este indicat sa specifici ca vrei un loc la margine, pentru ca vei fi probabil nevoita sa te ridici mai des decat alte persoane, atat pentru a merge la toaleta, cat si pentru a-ti mai pune circulatia in miscare facand cativa pasi sau intinzandu-ti putin picioarele;

 

  • imbraca-te comod, in haine largute si incalta-te in pantofi sport; evita sa stai picior peste picior in timpul zborului;

 

Calatoria gravidei pe mare

 

Te pregatesti de croaziera si esti insarcinata? Acest mijloc de transport nu este interzis gravidelor, dar exista mai multe precautii si reguli care te-ar putea face sa te gandesti mai bine.

 

 

  • asigura-te de dinainte de a pleca ca exista un medic la bordul navei gata de a-ti acorda ingrijiri medicale in caz de nevoie;

 

  • vorbeste cu medicul tau inainte de a pleca despre remedii impotriva greturilor provocate de transportul cu vaporul care sa fie sigure in sarcina;

 

  • evita sporturile acvatice, chiar daca sunt tentante si esti la inceput de sarcina (schi de apa sau scuba diving)

 

Cum tratezi problemele de sanatate care apar in timpul calatoriei?


Balonarea si arsurile la stomac

Atunci cand esti pe drum, este greu sa mentii o dieta sanatoasa si un program fix de mancat. Sansele de a manca mai mult si pe fuga sunt ridicate, recurgand la fast-food sau la mancare cu care nu esti obisnuita, iar schimbarile de fus orar iti vor schimba de asemenea programul meselor.

Daca vei calatori cu avionul in alta tara, te vei trezi mancand de pranz, cand de fapt, acasa luai cina. Astfel, calatoriile iti pot intensifica balonarile si arsurile la stomac, deja obisnuite in timpul sarcinii.

Daca ai avut probleme cu burtica, in timpul sarcinii, e posibil ca acestea sa apara si in timpul calatoriei, insa poti urma niste pasi pentru ca acestea sa nu fie atat de severe, precum:

  • Impacheteaza-ti numai haine lejere, confortabile (nimic din ce ar putea sa-ti stranga talia sau stomacul)

  • In loc sa mananci trei mese mari, incearca sa ai mai multe mese mici, de-a lungul zilei. Mananca incet si mesteca bine alimentele.

  • Nu lua cina prea aproape de culcare. Intre cina si ora de culcare ar trebui sa existe 2-3 ore, timp in care mancarea va putea fi digerata. Incearca sa dormi cu trunchiul ridicat pe mai multe perne.

  • Limiteaza-ti cantitatea de fluid ingerata in timpul meselor si bea dupa acestea.

  • Evita mancarea si bautura ce iti poate aduce probleme gastrointestinale, precum bauturile carbogazoase, alcoolul (pe care oricum trebuie sa-l eviti de-a lungul sarcinii), cofeina, ciocolata, citrice, rosii, mustar, otet, produse mentolate si iuti, cartofi prajiti sau alimente bogate in grasime.

  • Nu fuma! ( din nou, acesta este un obicei la care trebuie sa renunti dinaintea sarcinii)

    Constipatia

    Daca ai probleme dinainte de a pleca in calatorie, aceasta va inrautati situatia. Schimbarea alimentatiei, imposibilitatea de a avea o toaleta atunci cand ai nevoie de ea, cantitatea de fluide redusa, toate acestea pot avea un impact negativ asupra stomacului.

    Pentru a evita aceasta problema sau cel putin de a o alina, in alimentatia ta ar trebui sa existe cereale, fructe proaspete sau uscate si legume. De asemenea, bea multe lichide, cel putin 6-8 pahare de apa pe zi, in special sucul de prune te va ajuta, si fa exercitii, profitand de un centru de fitness sau o piscina odata ajunsa la destinatie.

    Intreaba-ti medicul de cantitatea de fier pe care o aveai inainte de sarcina. Dozele mari (mai mari de 30 mg) pot produce constipatie sau chiar mai rau. Atata timp cand nu esti anemica, ceri medicului sfatul pentru a va suplimenta cantitatea de fier daca aceasta este totusi scazuta.

    Oboseala

    Este normal ca atunci cand esti insarcinata, sa fii obosita, atata timp cat corpul tau sustine doua persoane. Calatoriile vor agrava starea de oboseala prin schimbarea mesei, schimbarea fusului orar sau prin intreruperea programului normal.

    Desi, la inceputul sarcinii inca mai poti sa beneficiezi de calatorii, cu timpul, va trebui sa incetinesti  pasul, pastrandu-ti programul zilnic cat mai lejer si sa renunti la ideea de a vedea totul. Simplificati-va pe cat posibil programul, gandindu-va la calitate si nu la cantitate.

    Pentru a evita oboseala, cel mai bun sfat este somnul de dupa-amiaza. Stabileste-ti odata ajunsa la destinatie, programul pentru somn, chiar daca nu esti atat de obosita, fa-tea comoda si intinde-te pe pat pentru a te relaxa.

    Pentru a avea un somn cat mai bun, noaptea, incearca sa te culci cat mai aproape de ora la care o faceai acasa, doar daca nu ai schimbat mai multe fusuri orare. In acest caz, ajusteaza-ti ora de somn in functie de fusul orar si incearca sa petreci cat mai mult timp afara la aer si lumina pentru a te putea obisnui cu noua schimbare. Tot pentru a dormi cat mai linistita, ai putea sa incercati sa faci putina miscare, ca de exemplu exercitii, insa nu foarte aproape de ora de somn sau de asemenea o baie calda ar putea avea acelasi rezultat.

    Pentru a evita sa te trezesti din somn pentru a merge la toaleta, incearcai sa consumi cat mai putine lichide cu doua ore inainte de culcare, dar poti face o exceptie pentru un pahar de apa sau de lapte cald. Incearca sa ai o cina cat mai usoara, saraca in grasimi astfel incat sa nu ai arsuri sau indigestie. Cea mai confortabila pozitie pentru o femeie insarcinata este de a dormi pe o parte, cu o perna intre genunchi.
  •  

    Articole recomandate

    COMENTARII

    Sarcina pe saptamani