Urmareste-ne:

Somn odihnitor in timpul sarcinii

Desi uneori esti disperata sa tragi un pui de somn, aminteste-ti ca somniferele, inclusiv remediile pe baza de plante, nu sunt recomandate pentru femeile insarcinate. In locul lor, urmatoarele sfaturi iti pot creste sansele de a obtine un somn profund pe timpul noptii.

  • Elimina, pe cat posibil, din dieta ta bauturile pe baza decafeina. Cel mult incearca sa le bei dimineata sau in jurul pranzului.
  • Evita sa bei prea multe lichide sau sa mananci prea mult in orele de dinaintea somnului (dar ai grija sa ai un aport suficient de alimente si lichide pe parcursul zilei). Unele femei vor descoperi ca le este benefic sa manance mai mult la micul dejun si la masa de pranz si apoi sa ia o cina usoara. Daca starile de greata te tin treaza, incearca sa mananci cativa biscuiti inainte de a merge la culcare.
  • Fa-ti un obicei din a merge la culcare si a te trezi la aceeasi ora in fiecare zi.

  • Evita sa faci efort fizic chiar inainte de culcare. In schimb, incearca sa faci ceva relaxant, cum ar fi sa faci o baie cu apa calda de 15 minute sau sa bei o bautura calda fara cofeina, de exemplu o cana cu lapte si miere sau o cana de ceai.

  • Daca crampele musculare de la picioare te trezesc, te va ajuta sa iti presezi tare talpile de perete sau sa te ridici in picioare. De asemenea, ai grija sa ai o cantitate adecvata decalciuin dieta, deoarece aceasta poate reduce crampele musculare.
  • Ia niste cursuri de yoga sau invata alte tehnici de relaxare care te vor ajuta sa-ti revii dupa o zi incarcata. Ai grija sa discuti despre orice activitate sau exercitiunou cu medicul tau intai.

  • Daca teama si anxietatea te tin treaza, gandeste-te sa te inscrii la niste cursuri despre nastere sau de ingrijire a copilului. Obtinerea mai multor cunostinte si compania altor femei insarcinate te vor ajuta sa iti invingi teama care nu te lasa sa dormi.

Ce sa faci cand nu poti dormi

Desigur, vor fi momente cand pur si simplu nu poti sa dormi. In loc sa te zvarcolesti si sa te invarti in pat ingrijorandu-te ca nu poti adormi si numarand orele pana cand va suna alarma de la ceas, scoala-te si fa ceva: citeste o carte, asculta niste muzica, uita-te la televizor, uita-te pe corespondenta sau email sau fa orice altceva ce iti face placere.

Eventual te vei simti suficient de obosita ca sa mergi inapoi la culcare.

Si daca este posibil, incearca sa ai mici reprize de somn (de 30-60 de minute) in timpul zilei pentru a recupera orele de somn pierdute. Nu va mai dura mult pana cand bebelusul tau va fi cel care va fixa regulile de dormit in casa ta, asa ca mai bine te obisnuiesti sa dormi pe apucate!

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Somn sarcina

Alina Sica

Redactor Copilul.ro

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul