Urmareste-ne:

9 alimente antistres

Un lucru este cert: stresul ne loveste zilnic organismul din toate partile, iar armele impotriva lui parca sunt tot mai putine si depasite de situatie. Nu acelasi lucru se poate spune si despre dieta antistres, care doar prin cateva categorii de alimente consumate constant "zdruncina" stresul din temelii. Iata ce trebuie sa mananci ca sa te bucuri de portii generoase de relaxare zilnica!

alimentatie_mama

Alimentatia are un rol esential in lupta pe care o duci cu stresul cotidian. Dincolo de meditatie, sport, vacante, citit, dans si alte activitati care contribuie la relaxarea corpului, exista o multime de alimente care, prin simplul lor consum, te ajuta sa ai zilnic o stare de bine si sa combati stresul din viata ta. Nu uita sa le introduci cat mai des in meniul tau si sa dai la o parte alimentele care iti sleiesc organismul de puteri - fast-food, junk-food etc.

Pestele asigura starea de bine

Pestele este unul dintre alimentele care combate cel mai mult stresul. Bogat in complexul de vitamine B, fosfor si calciu, pestele contribuie la secretia de serotonina in creier, care asigura o stare de bine, dar si la inhibarea cortizolului, cunoscut si sub numele de "hormonul stresului".

Patrunjel fortifica sistemul imunitar

Patrunjelul este un zarzavat care nu este suficient de apreciat de consumatori, pe cat ar merita. Desi are mai multa vitamina C decat o portocala si este mai bogat in fier decat spanacul, acesta este adesea dat la o parte din mancaruri, atat de adulti, cat si de copii. Specialistii sustin ca patrunjelul intareste rapid si puternic imunitatea si ajuta organismul sa faca mai usor fata stresului cotidian.

Merele combat oboseala

Daca vei manca un mar in momentele in care te simti obosita si coplesita de probleme si emotii negative, vei simti imediat cum starea ta se amelioreaza. Bogat in vitamina C si substante nutritive esentiale, marul este un fruct care te energizeaza aproape instant si te ajuta sa faci fata mai usor tensiunilor emotionale prin care treci zilnic.

Laptele ajuta la eliminarea radicalilor liberi

Laptele este un aliment care "sperie" stresul si il alunga cu succes din organismul tau. Contine o multime de substante nutritive - proteine, imunoglobuline, vitamine, grasimi si minerale - care energizeaza organismul si intaresc imunitatea, ajutandu-te sa rezisti mai bine in fata stresului. De asemenea, are si antioxidanti care ajuta la eliminarea radicalilor liberi, responsabili pentru aparitia stresului.

Ceai verde iti reda energia

Ceaiul verde este unul dintre miracolele pe care ni le-a daruit natura pentru sanatatea noastra. Nu doar ca isi aduce din plin contributia in efortul tau de a slabi, de a-ti detoxifia organismul si de a te "trezi la viata" dimineata, avand efect energizant, dar are si proprietati anticancerigene. Sporeste imunitatea si tine cat mai la distanta stresul de organismul tau.

Migdalele cresc nivelul de serotonina

Migdalele sunt fructele oleaginoase care lupta cel mai eficient importriva stresului emotional si fizic. Sunt bogate in vitaminele B si E, dar si in magneziu si zinc, esentiale in procesul de secretare a serotoninei, care are un rol esential in asigurarea starii de bine si combaterea stresului.

Broccoli combate depresia si tine departe atacurile de panica 

Toate legumele sunt eficiente in lupta importiva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Insa broccoli este una dintre legumele verzi care isi aduce contributia in combaterea depresiei si a atacurilor de panica, cauzate, printre altele, si de nivelul crescut al stresului in organism.

Cereale integrale

Principalul rol al cerealelor este de a energiza puternic organismul, prin aportul crescut de vitamine si minerale pe care il contin, in special al complexului de B-uri.

Atunci cand esti stresata, tot corpul resimte presiunea emotionala si fizica si incepe sa devina lipsit de forta si energie. In momentul in care contracarezi efectul cu alimente care ii ofera combustibilul necesar pentru a face fata diverselor presiuni, stresul nu mai are nicio sansa sa invinga in fata lor.

Fructe de padure te ajuta sa fii mereu tonica

Fructele de padure sunt unele dintre cele mai bogate alimente in vitamine, minerale si antioxidanti, care isi aduc aportul in asigurarea starii generale de sanatate. Pe langa faptul ca intaresc imunitatea, indeparteaza senzatia de oboseala si te ajuta sa fii mereu tonica.

Tu crezi in puterea alimentelor in lupta contra stresului? Ce alimente mananci in acest sens si cum simti ca te ajuta? Spune-ne parerile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Alimente antistres Dieta antistres Alimente energie

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Gazeta Sporturilor

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul