7 lucruri esentiale pentru munca de acasa

/ / Modificat: 2013-08-08
7 lucruri esentiale pentru munca de acasa

Munca de acasa ofera foarte multe avantaje, dar presupune si o serie de inconveniente pe care trebuie sa inveti sa le depasesti cu succes, pentru a-ti consolida cariera si a-ti pastra locul de munca. Pentru a te bucura de un mediu linistit atunci cand lucrezi de acasa, dar si pentru a da randamentul asteptat de angajator, este important sa iti creezi un spatiu de lucru cat mai confortabil si corespunzator utilat. Iata cateva dintre lucrurile de care ai nevoie si abilitatile de care trebuie sa dai dovada atunci cand vrei sa muncesti de acasa!

Birou si scaun confortabil

Nu incerca sa lucrezi din varful patului sau la masa din bucatarie, oricat de confortabil ti s-ar parea. Nu ofera conditiile propice de munca. In primul caz, s-ar putea sa te ia somnul dupa doar 1-2 ore de munca, iar in al doilea sa poftesti la bunatatile de prin frigider sau camara, lucruri care nu te vor ajua sa lucrezi. Achizitioneaza-ti un birou bine compartimentat si un scaun confortabil, pentru a-ti mari eficienta si randamentul profesional atunci cand muncesti la domiciliu.

Echipament complet de lucru

Asigura-te ca ai pe birou absolut toate instrumentele necesare pentru o buna desfasurare a activitatii profesionale: calculator sau laptop, telefoane, carti, agende, pixuri etc. Este indicat sa le ai mereu la indemana, astfel incat sa nu pierzi timp inutil cu deplasarea de colo pana colo si sa iti scazi astfel randamentul si productivitatea muncii.  

Organizare si planificare

Chiar daca nu iti mai iei pauza de masa, asa cum faceai cand lucrai la sediul firmei, pentru a fi eficienta si a-ti termina treaba mai repede, este important sa te organizezi corespunzator. Fa-ti planul de bataie al activitatii profesionale dintr-o zi la primele ore ale diminetii si incearca sa nu te abati de la el, pentru a da randamentul dorit si a te bucura de mai mult timp liber.  

Indepartarea surselor de distragere a atentiei

La fel cum nu este indicat sa muncesti din varful patului, intrucat ti se face somn, este important ca spatiul in care lucrezi sa fie cat mai potrivit pentru desfasurarea activitatii profesionale. Nu lucra cu televizorul pornit, cu muzica tare pe fundal sau intr-o incapere pe unde se perinda frecvent ceilalti membri ai familiei. Ai nevoie de liniste si de cat mai putine intreruperi pentru a-ti putea duce munca la bun sfarsit, fara greseli.

Bona pentru copil

Chiar daca lucrezi de acasa, nu ai timpul si atentia necesare pentru a avea grija cum trebuie de copil. De aceea, angajarea unei bone este la fel de importanta ca atunci cand lucrezi de la sediul companiei. Numai ca acum ai avantajul de a fi cu ochii tot timpul pe bona si de a te asigura ca cel mic este tratat si ingrijit corespunzator.

Abilitati excelente de comunicare in scris

Pe langa faptul ca trebuie sa scrii ireprosabil din punct de vedere gramatical, trebuie sa lucrezi si la modul de transmitere a informatiilor, astfel incat sa te asiguri ca mesajul ajunge in forma corecta la interlocutorul tau. Exprimarile confuze si neinteligibile pot produce greseli iremediabile, care aduc un deserviciu major companiei.

Continua perfectionare profesionala

Doar pentru ca stai acasa si nu mai participi la toate sedintele si trainingurile puse la dispozitie de firma pentru imbunatatirea abilitatilor profesionale ale angajatilor, nu inseamna ca trebuie sa te plafonezi. Concurenta este mare pe piata muncii si supravietuiesc in activitatea profesionala doar angajatii care se adapteaza tendintelor si care au grija sa se puna la curent cu noutati, astfel incat sa aduca idei noi si inovatoare in folosul companiei.

De ce alte lucruri si abilitati crezi ca mai ai nevoie atunci cand muncesti de acasa, pentru a-ti imbunatati calitatea muncii? Spune-ne parerile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Munca acasa mamici

Articole recomandate

Citeste si despre