5 modalitati de a creste fertilitatea fara sa apelezi la medicamente

| | Modificat: 2019-04-10 11:13:00

Daca incerci de ceva timp sa ramai insarcinata, dar fara succes, nu te lasa prada dezamagirii si nici nu te grabi cu tratamente lungi, costisitoare si nu tocmai placute de fertilitate.

In medie, conceperea unui copil poate sa dureze pana la 6 luni sau chiar un an, timp in care poti incerca si alte metode pentru a creste sansele de a ramane insarcinata, dincolo de a face sex de placere, fara sa pui presiune nici pe tine, nici pe partener.

modalitati-fertilitate

Sarcina apare atunci cand femeia este suficient de sanatoasa pentru a purta in pantec un copil, altfel corpul nu te lasa sa concepi. Din pacate, insa, majoritatea oamenilor au un stil de viata oarecum incompatibil cu sarcina, pentru ca acesta duce la dezechilibre hormonale.

Milioane de femei din intreaga lume au probleme cu nivelul de estrogen, insulina, cortizon si adrenalina, iar fluctuatiile acestor hormoni sunt cauzate de probleme intestinale, stari inflamatorii constante, nivelul ridicat de stres si mediul toxic.

Daca te numeri si tu printre ele, inainte de a apela la specialisti in fertilitate trebuie sa stii ca exista mai multe remedii naturale care pot corecta dezechilibrele hormonale si pot creste fertilitatea astfel incat sa ajungi si tu sa iti tii in brate puiul mult dorit.

Ia un pix si o hartie si noteaza ce ai de facut!

1. Mananca grasimi sanatoase. Multe femei renunta complet la grasimi pentru a fi mai suple, insa acest lucru poate dauna fertilitatii. Explicatia este simpla: corpul nostru are nevoie de o varietate de grasimi sanatoase pentru a se pastra echilibrul hormonal. Fara aceste grasimi, productia de hormoni incetineste, iar corpul incepe sa nu mai functioneze corect.

Fara acizii grasi din alimentatie, corpul nu poate absorbi anumite vitamine si minerale vitale pentru productia de hormone, iar aportul de acid folic si fier risca sa fie prea mic.

Tine-te departe de grasimile trans, despre care s-a stabilit ca favorizeaza endometrioza, una dintre cele mai comune cauze ale infertilitatii la femei. Uita de cartofii prajiti, de margarina si de anumite tipuri de chipsuri si biscuiti. In schimb, te poti "indopa" cu ton si somon, care contin grasimi bune, cu ulei de cocos, avocado sau unt obtinut din lapte de la vaci hranite cu iarba.

Grasimile sanatoase te feresc de inflamatii, stimuleaza metabolismul si dau senzatia de satietate.

2. Echilibreaza aportul de acizi grasi Omega-3 si Omega-6 pentru a evita starile inflamatorii. Evita Omega-6 din uleiul de porumb, de canola, de soia, de alune, de bumbac, de floarea soarelui si toate alimentele prajite in acestea.

Apeleaza cu incredere la pestele de apa sarata, semintele de in, de chia, la nuci si produse de la animale hranite cu iarba, precum si la suplimente cu ulei de peste (fara mercur), surse importante de Omega-3.

Raportul ideal de Omega-3 si Omega-6 este de 1-1, iar atunci fertilitatea va creste, pe fondul scaderii nivelului de cortizol.

3. Ai grija la aportul de Vitamina D. Aceasta nu este doar o vitamina, ci un hormon responsabil cu reducerea inflamatiilor, cu prevenirea depresiei si esential pentru fertilitate. Lipsa de vitamina D poate afecta sistemul imunitar, secretia de insulina, inima si tensiunea arteriala, dar si dezvoltarea creierului si a fatului, la gravide.

Cum poti sa te asiguri ca ai un aport optim de vitamina D? Stai cat poti de mult la soare (minim 20 de minute pe zi). Iar daca pur si simplu nu se poate, apeleaza la suplimente cu Vitamina D3.

4. Fa cat mai multa miscare, fie ca faci sport intr-un cadru organizat, fie ca plimbi cainele sau alergi dupa copilul pe care il ai deja, dar caruia vrei sa-i faci un fratior sau o surioara. Cu cat ai o activitate fizica mai intensa, cu atat ai mai multe sanse sa ramai insarcinata. Miscarea fizica normalizeaza functiile organelor si secretia de hormoni, pe langa faptul ca reduce anxietatea, regleaza secretia de insulina si tine departe depresia.

5. Ai grija sa dormi suficient si poate si ceva in plus. Prinsi in valtoarea agitatiei de zi cu zi, reusim sa dormim, in cel mai bun caz, 6 ore pe noapte. Adica insuficient pentru o femeie care spera sa ramana insarcinata. Explicatia? Din cauza privarii de somn hormonii pur si simplu o iau razna.

In timpul somnului corpul nostru se reface si se regleaza secretia de hormoni de fertilitate precum progesteronul, estrogenul, hormonl luteinizant (LH) si hormonul de stimulare foliculara (FSH).

Somnul este crucial si pentru secretia de leptina, hormon care influenteaza ovulatia, dar si de cortizol, care creste prea mult atunci cand dormim putin si prost, ceea ce se traduce in anxietate, stari inflamatorii, niveluri ridicate de insulina si in slabe sanse de a ramane insarcinata.

Pentru a fi fertila trebuie sa ai grija de corpul tau, iar asta inseamna sa iti schimbi stilul de viata radical, de cele mai multe ori.

Trebuie sa fii atenta la alimentatie, la miscare, la somn si la relaxare. Pentru a mentine nivelul de cortizol scazut poti apela si la meditatie sau acupunctura. Pe scurt, pentru a ramane insarcinata trebuie ca sanatatea ta sa devina o prioritate si sa fii consecventa cu obiceiurile bune. Iar apoi nu ai altceva de facut decat sa astepti sa vina vestea cea mare.

Taguri Crestere fertilitate Alimente crestere fertilitate Fertilitate

Articole recomandate

Citeste si despre