6 idei simple pentru hidratarea copilului

Vara este anotimpul in care hidratarea devine un subiect "fierbinte" pe ordinea de zi a medicilor, dar reintra si in atentia parintilor. Acestia trebuie sa se asigure ca organismul prichindeilor lor nu are de suferit de pe urma temperaturilor foarte crescute si a activitatii fizice intense.

Chiar daca apa este principala sursa de hidratare a organismului, parintii se vad nevoiti sa gaseasca si alte metode pentru a convinge copiii mofturosi sa-si procure portia zilnica necesara de lichide.

apa_hidratare_copii

Indiferent de anotimp, asigurarea consumului optim de lichide este esentiala pentru sanatatea organismului, mai ales la copii, care sunt mai predispusi la deshidratare decat adultii. Acestia au tendinta de a fi mai activi din fire, de a transpira mai mult si de a pierde astfel cantitati mai mari de lichide din corp.

Deshidratarea la copii, ce este si cum se trateaza

In plus, corpul lor nu se raceste si nu isi recapata echilibrul termic la fel de repede ca la adulti, mai ales dupa ce au depus un efort fizic prelungit!

In momentul in care apare un dezechilibru electrolitic in organismul copilului, se instaleaza deshidratarea, o conditie medicala caracterizata prin urina inchisa la culoare, uscarea pielii si a buzelor, scaderea numarului de mictiuni zilnice, oboseala etc. Deshidratarea poate fi fatala la varste mici.

Asigura-te ca bea suficienta apa in fiecare zi!

Un copil sanatos, cu un nivel mediu de activitate, ar trebui sa consume in jur de 6 pahare de apa pe zi. Cantitatea totala de apa va proveni atat din consumul propriu-zis al apei, cat si din cel al alimentelor sau altor bauturi care se regasesc in meniul lui zilnic.

Ghid despre consumul de apa, suc, lapte si ceai la copii

Insa aportul de lichide necesar organismului poate varia in functie de mai multi factori, cei mai importanti fiind:

  • varsta;
  • greutate;
  • efort fizic depus;
  • temperaturile de afara;
  • stare de sanatate etc.

Cere sfatul pediatrului cu privire la necesarul zilnic de apa de care are nevoie copilul tau. Consulta-l si cu privire la cele mai bune surse si modalitati de a-l mentine hidratat constant.

Asigura-te ca este imbracat corespunzator!

  Si modul in care imbraci copilul poate ajuta la prevenirea deshidratarii rapide si a complicatiilor asociate acesteia. Specialistii te sfatuiesc ca, pe timpul verii, cand temperaturile sunt foarte mari, sa imbraci copilul in haine lejere, cat mai deschise la culoare si din materiale 100% naturale.

Hainele copilului in functie de anotimp

Cel mai bun material este bumbacul. Hainele incomode, inchise la culoare si din materiale sintetice favorizeaza transpiratia excesiva si, odata cu ea, procesul de deshidratare.

Fa din hidratarea copilului o joaca!

Avand in vedere ca prichindelul tau trebuie sa bea cateva pahare sanatoase de apa pe zi si ca nu stai toata ziua in preajma lui, nu poti observa cu atentie daca si cat bea. In timpul jocurilor pe afara sau atunci cand este concentrat la un joc video, copilul are tendinta de a uita sa mai bea apa, ceea ce poate dauna echilibrului hidric al organismului.

Pentru a preveni situatia in care nu isi procura doza necesara de lichide pentru o zi, apeleaza la jocuri sau activitati distractive. Acestea reusesc sa stimuleze mai usor copilul sa consume suficienta apa.

Cu cat este mai mic, cu atat jocurile sau recompensele functioneaza mai bine.

De exemplu, puteti crea un tabel cu zilele saptamanii. In partea de jos, lasati spatii libere pentru a completa cu bulinute sau abtibilde ori de cate ori copilul bea cate un pahar cu apa.

Promite-i ca daca bea in fiecare zi portia recomandata de apa, la sfarsitul fiecarei saptamani va veti juca un joc interesant impreuna sau veti gati o prajitura delicioasa.

Fii atenta la situatiile in care copilul are nevoie de hidratare mai intensa!

Daca ai un copil sportiv sau care stii ca este foarte activ din fire, este important sa acorzi o atentie mai mare hidratarii si sa iei in calcul faptul ca are nevoie de doze suplimentare de lichide.

Ghid util de sporturi pentru copii!

Miscarea fizica intensa sau viguroasa predispune rapid organismul copilului la deshidratare. Specialistii recomanda ca acesta sa bea o cantitate semnificatiava de apa (0.5 l) inainte de competitiile sportive sau activitatile fizice viguroase si cate putina, din 20 in 20 de minute, in timpul acestora.

Doar in acest fel se va mentine echilibrul electrolitic in corp. Este important sa se evite, pe cat posibil, instalarea senzatiei de sete, moment in care organismul incepe deja sa se deshidrateze. Acest lucru este valabil atat pentru copiii sportivi, cat si pentru cei mai putin activi.

Mizeaza pe puterea de hidratare a bauturilor pentru sportivi!

Chiar daca multi parinti sunt reticenti cand vine vorba de a oferi copilului bauturi pentru sportivi, medicii sustin ca, in anumite situatii, acestea pot fi chiar utile pentru hidratarea organismului celui mic.

Sporturi pentru copii, avantaje si dezavantaje

Aceste bauturi contin ingredienti care ajuta la inlocuirea electrolitilor din corp pierduti prin transpiratia din timpul antrenamentelor fizice intense. Bauturile energizante create pentru sportivi nu trebuie sa devina un obicei un meniul copilului, intrucat au un aport crescut de calorii si carbohidrati, care poate dauna greutatii lui.

Trebuie consumate doar in zilele caniculare de vara sau in timpul competiilor sportive, cand se pierd foarte mari cantitati de lichide.

Mizeaza pe puterea de hidratare a alimentelor!

Copilul poate fi hidratat nu doar cu apa, ci si cu alimente. Fructele si legumele contin cantitati bogate de apa, care ajuta la restabilirea echilibrului hidric al organismului si la prevenirea deshidratarii. Printre legumele si fructele care hidrateaza cel mai mult organismul copilului, se numara:

  • castravetii;
  • pepenele rosu;
  • rosiile;
  • fructele de padure;
  • portocalele;
  • grepfruit;
  • mandarinele;
  • ardeiul gras;
  • legumele verzi etc.

Mai exista si alte tipuri de alimente care contribuie la completarea aportului zilnic de lichide de care are nevoie copilul si de care poti sa tii cont la contabilizarea cantitatii totale de apa consumate intr-o zi:

  • iaurtul;
  • supele;
  • compoturile;
  • ceaiurile;
  • sucurile naturale etc.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Hidratare copii Metode hidratare copii Consum apa copii

Copilul.ro

Alaturi de tine pentru a creste copii cu dragoste si incredere. Nu iti promitem ca iti vom rezolva problemele, dar iti promitem ca nu va trebui sa le faci fata singura.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul