Get Adobe Flash player

Dieta disociata de 90 de zile

25 Martie 2014

Dieta disociata de 90 de zile este un plan alimentar de lunga durata, conceput de o echipa de doctori specializati in medicina sportiva. Regimul incearca sa-ti "reprogrameze" metabolismul.

Exista foarte multe diete "disociate", ele crescand foarte mult in popularitate in ultimii ani. Dieta disociata de 90 de zile nu face nici ea exceptie, avand o mare popularitate in Statele Unite. Popularitatea se datoreaza faptului ca este relativ simplu de tinut, nu te "infometeaza" si este delicata cu stomacul. Dieta este echilibrata din punct de vedere nutritional, ne-excluzand nicio grupa majora de alimente. Regimul iti recomanda un aport mare de vitamine si fibre luate din cantitatea mare de fructe si legume.

Cum functioneaza

Regimul se lauda cu faptul ca la sfarsitul celor 90 de zile vei slabi cu 15-20 de kilograme, iti vei regla presiunea arteriala si metabolismul. Daca vrei sa slabesti mai putin, poti sa o intrerupi mai devreme, dar schimbarea metabolismului nu va mai avea loc. Aceasta "schimbare a metabolismului" presupune ca dupa ce ai treminat dieta nu te vei ingrasa la loc.

Top carucioare pentru copii - pe care sa le cumperi si de ce!


dieta_apa
Ca alte regimul disociate, aceasta dieta pune accentul pe faptul ca stomacul trebuie sa primeasca doar cate un tip de aliment odata pentru ca digestia sa functioneze perfect.

Ce poti sa mananci

Dieta are patru zile distincte: prima de proteine, a doua de legume, a treia de carbohidrati si a patra de fructe. Ordinea zilelor trebuie pastrata si repetata pe parcursul a 90 de zile. Odata pe luna este recomandabil sa tii o zi numai cu apa (in care poti sa bei cat ceai si cafea doresti, insa fara zahar), care sa urmeze dupa ziua de fructe si sa se continue cu ziua de proteine. In general, pe timpul dietei, este indicat sa bei multa apa pentru ca faciliteaza digestia.

Micul dejun este acelasi in fiecare zi: fructe sau suc de fructe fara zahar. Poti sa mananci de altfel fructe pe tot parcursul zilei, dar nu cu o ora inainte de cina. Desi nu este un lucru obisnuit sa consumi fructe la micul dejun, acestea iti vor oferi energie pe tot parcursul zilei si iti vor regla digestia.

Ziua unu de proteine

Pranz: carne fiarta sau fripta, peste, oua, branza, iaurt sau barza cottage (maxim 200 de grame) cu orice cantitate de salata proaspata. Ai voie sa mananci si o felie de paine si o supa fara taitei (200 ml) dupa masa. Laptele si branza se pot consuma numai in aceasta zi.

Cina: La fel ca pranzul, dar fara supa si in cantitate mai mica. Ai grija sa mananci ce ai mancat si la pranz (de exemplu daca ai ales la pranz dintre proteine branza, vei manca tot branza si la cina).

Ziua a doua de legume

Pranz: Orice fel de legume, verdeturi, fierte sau pe gratar (fasole, mazare, linte, morcovi, cartofi, chiar si orez). Se pot folosi condimente, sare, ketchup, bulion. Poti manca o felie paine si salata proaspata in cantitati nelimitate.

Cina: la fel ca la pranz, dar in cantitati mai mici.

Ziua a treia de carbohidrati

Pranz: Paste fierte cu condimente sau sosuri, sau aluat de pizza cu ketchup, bulion sau rosii (Margherita) sau orice fel de produse de patiserie, de cantiatea unei pizze.

Cina: Doua felii mici de tort sau prajitura, sau 2-3 cozonaci mici, sau 3 cupe de inghetata si o felie de ciocolata de menaj. Daca nu esti un fan al dulciurilor poti sa mananci tot produse de patiserie.

Ziua a patra de fructe

Pranz: Orice fel de fructe in cantitate nelimitata.

Cina: La fel ca la pranz.

Bine de stiut

Dupa ce ai terminat dieta poti sa mananci normal dar este recomandat ca in urmatoarele 90 de zile sa mananci in continuare fructe la micul dejun.

Nu trebuie sa eviti niciun aliment recomandat in dieta deoarece fiecare isi are rolul lui.

Numarul de kilograme pe care il vei pierde depinde de cate kilograme ai. Cu cat esti mai supraponderala, cu atat vei da jos mai multe kilograme.

Articole recomandate

COMENTARII