Get Adobe Flash player

Dieta Rina (dieta disociata de 90 de zile)

03 Iunie 2014

Dieta Rina este o dieta disociata de 90 de zile care propune celor ce vor sa slabeasca un plan alimentar simplu, la-ndemana si usor de respectat. Poplaritatea ei este datorata succesului de care a avut parte si a rezultatelor excelente ale celor care au tinut-o. Descopera reteta slabirii intr-un program alimentar organizat, echilibrat si bogat in nutrienti esentiali.

Proprietatile dietei

Dieta disociata de 90 de zile a fost creata de medic sportiv american. Ea este o dieta sigura, spre deosebire de alte regimuri aparute peste noapte, si este recomandata chiar si de medici.

dieta-femei

Dieta Rina garanteaza o scadere in greutate de 15-20 de kilograme in numai 90 de zile (pentru persoanele supraponderale), precum si alte efecte benefice asupra sanatatii, ca de exemplu echilibrarea tensiunii arteriale. De asemenea, spre deosebire de alte diete, acest regim are efect si asupra metabolismului, echilibrandu-l si schimbandu-l astfel incat kilogramele pierdute sa nu revina o data cu incetarea dietei.

 

Daca obiectivul tau este sa slabesti mai putin, atunci indicat este sa tii dieta mai putin de 90 de zile. Insa, medicii avertizeaza ca nu vei beneficia de reglarea metabolica de care ai avea parte la finalul celor 90 de zile si nu garanteaza ca nu va aparea efectul yo-yo (revenirea kilogramelor pierdute).

O excursie pentru tine, noi lucruri de descoperit pentru cel mic. Ia-ti vacanta pe care o meriti.

Pe ce se bazeaza dieta?

Secretul dietei Rina este disocierea. Acest lucru inseamna ca stomacul primeste cate o categorie de alimente pe rand, ceea ce ajuta sa fie digerate mai usor.

alimente-organice

Este esential, spun medicii, sa respecti cu strictete ordinea zilelor. Ea incepe cu ziua proteinelor, continua cu cea a alimentelor cu amidon, apoi cu cea a carbohidratilor, iar ultima este a fructelor. Dupa terminarea unui ciclu, o iei de la capat, incepand mereu cu ziua proteinelor, timp de 90 de zile.

 

O data pe luna este important sa ai o zi a apei, adica in care sa bei numai apa. Aceasta trebuie integrata undeva intre ziua proteinelor si cea a fructelor. In aceasta zi poti bea cata apa, ceai sau cafea fara zahar vrei.

Ce trebuie sa mananci in fiecare zi?

Micul dejun este acelasi in toate cele 90 de zile si consta in fructe sau in suc proaspat de fructe (fara adaos de zahar).

 

Ziua proteinelor

 

Pranz: carne fiarta sau fripta, peste, oua, branza, iaurt sau branza cottage (maxim 200 de grame) pe care le poti servi cu o garnitura de salata proaspata. Poti manca o felie de paine (desi este mai indicat sa o eviti) si 200 ml de supa cu taitei dupa masa (o poti sari).

 

Cina: aceleasi alimente ca la maza de pranz, dar in acest caz se sare peste paine si supa, iar cantitatile trebuie sa fie mai mici.

 

Ziua alimentelor cu amidon

 

Pranz: orice fel de legume fierte sau prajite (mazare, fasole, linte, porumb, morcovi, cartofi etc.). Mai poti manca orez (care face parte tot din grupa amidonului), rosii coapte, chiar si ketchup. Poti adauga o salata proaspata langa si, daca tii neaparat, o felie de paine.

 

Cina: la fel ca la cina, dar in cantitati mai mici si fara paine.

 

Ziua carbohidratilor

 

Pranz: paste, pizza sau produse de patiserie (in cantitati egale cu o pizza). Poti adauga legume langa sau sos de tomate.

 

Cina: 2 felii subtiri de paine dulce sau pandispan (ori alta prajitura bazata pe aluat) sau 3 cupe de inghetata si 4 bucatele de ciocolata amaruie.

 

Ziua fructelor

 

Pranz: orice fel de fructe, fara restrictii, care trebuie mancate 1 data la 2 ore. Le poti combina in salate.

 

Cina: tot fructe.

Reguli esentiale in dieta Rina

  • cand se termina cele 90 de zile poti reveni la dieta ta obisnuita cu precizarea ca ar fi indicat ca inca 90 de zile sa pastrezi micul dejun bazat exclusiv pe fructe (sau pranzul);

 

  • daca suferi de hipertensiune arteriala, poti opri tratamentul dupa cateva saptamani, insa numai cu acordul prealabil al unui medic; este indicat sa mergi la medic sa vezi cum evoluezi, pentru ca s-ar putea sa ai surprize placute;

 

  • in timpul dietei, este important sa te hidratezi constant in fiecare zi (in principal cu ceai si apa);

 

  • kilogramele pierdute dupa terminarea dietei depind de greutatea pe care o ai la inceputul dietei (daca esti supraponderala sau la limita obezitatii vei da jos mai multe kilograme intr-un timp mai scurt).

Articole recomandate

COMENTARII