Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Cum sa previi obezitatea la copii

25 Septembrie 2012

Obezitatea a devenit unul dintre cosmarurile sanatatii de care se tem cei mai multi parinti. Traim intr-o societate in care se promoveaza intens alimente de proasta calitate si in care copiii sunt incurajati sa manance fast-food sau alimente bogate in zaharuri si grasimi. In incercarea de a preveni obezitatea copilului, multi parinti apeleaza la masuri extreme, infometeaza copiii sau ii tin departe de orice acadea sau prajitura, care nu sunt nici eficiente, nici de dorit in educatia alimentara a acestuia. Secretul in pastrarea unei greutati normale a micutului consta in echilibru si educatie!

copil-obez

Masuri eficiente si echilibrate de prevenire a obezitatii la copii

Alapteaza cat mai mult

Specialistii sustin ca doua dintre metodele prin care poti tine obezitatea la distanta de copilul tau sunt alaptarea si amanarea diversificarii alimentatiei.

Se pare ca bebelusii hraniti cu lapte praf sunt mai predispusi la obezitate decat cei alaptati, deoarece consuma cu aproximativ 20% mai multe calorii.

Si introducerea prematura a alimentelor solide favorizeaza obezitatea. In acest scop, specialistii recomanda varsta de 6 luni pentru inceperea diversificarii alimentatiei.

Monitorizeaza greutatea bebelusului tau

Greutatea copilului trebuie controlata si urmarita inca de cand bebelusul este in fasa. Exista specialisti care sustin ca greutatea pe care micutul o are in primii doi ani de viata influenteaza greutatea lui viitoare.

Se spune ca micutii care iau in greutate in primele 6 luni mai mult decat media normala admisa pentru acea varsta sunt predispusi sa devina obezi pana la varsta de 3 ani.

Incurajeaza-l sa fie activ inca de mic

Miscarea fizica este una dintre cele mai eficiente metode de prevenire a obezitatii la copii. Aceasta trebuie incurajata inca din primele luni de viata si introdusa sub diverse forme in viata micutului tau: sport, jocuri, plimbari, gradinarit, activitati de curatenie etc.

Cum tratam eficient diareea: solutii pentru intreaga familie

Specialistii recomanda ca un copil mic sa faca cel putin o ora de miscare fizica zilnic. O mare parte din ea este indicat sa fie facuta afara, in aer liber. Puteti creste intervalul de timp pe masura ce copilul creste sau arata disponibilitate in acest sens.

Important este sa-i deschizi apetitul copilului pentru activitate fizica, indiferent ca e vorba de plimbat cu role, bicicleta sau de vreun sport, precum fotbal, volei, baschet etc.

Dezvolta-i obiceiuri alimentare sanatoase

Este foarte important ca micutul sa primeasca o educatie alimentara sanatoasa. Trebuie sa fie crescut si invatat sa iubeasca legumele si fructele proaspete, chiar daca asta inseamna sa apelezi la tot felul de trucuri si sa inventezi retete care sa-i fie pe plac.

Apoi, trebuie sa il inveti cu lactate, carne slaba, cereale integrale si alte categorii de alimente hranitoare si utile pentru cresterea lui.

Ai vrea ca micutul tau sa stea cat mai departe de alimente de tip fast-food, junk-food si alte alimente nesanatoase. Insa nu vei putea sa le ascunzi mereu de el, deoarece va fi tentat sa le manance si se va tot lovi de ele, pe masura ce va creste. Cu cat ii vei interzice mai mult sa manance cartofi prajiti, de exemplu, cu atat va fi mai curios si dornic sa ii consume mai des.

Cel mai indicat este, spun nutritionisti, sa il inveti sa manance astfel de alimente cat mai echilibrat cu putinta. Explica-i mereu de ce este important sa le manance cumpatat. Echilibrul este cheia dezvoltarii unor obiceiuri alimentare sanatoase la copii.

Creste-l intr-un mediu cat mai activ, departe de tentatii... sedentare

Pe langa sport si alimentatie sanatoasa, este foarte important ca puiul tau sa fie crescut intr-un mediu care-l stimuleaza sa fie activ.

In primul rand, fiti chiar voi, parintii, modele pentru copilul vostru: faceti miscare, fiti activi, renuntati la orele indelungi la tv sau calculator, faceti drumetii si incercati sa educati copilul in acelasi stil.

Evita sa tii in camera copilului televizoare, calculatoare sau jocuri video care l-ar putea tenta sa stea pe scaun sau in canapea mai mult timp decat ti-ai dori pentru el.

Sfaturile mamicilor din comunitatea Copilul.ro pentru prevenirea obezitatii la copii

Si mamicile din comunitatea Copilul.ro au dezbatut unul dintre cele mai fierbinti subiecte ale momentului, riscul tot mai accentuat de obezitate la copii, si au deschis un topic pe forum, unde discuta si recomanda cele mai utile sfaturi si trucuri pentru prevenirea obezitatii infantile:

"Am hotarat sa-i dam dulciuri numai la sfarsit de saptamana. Evitam mancarurile gen fast-food, chips-urile si dulciurile. Eu cred ca acest trio duce la obezitate (daca nu sunt alte mosteniri ereditare sau boli)." - Cerasela67

"Cel mai important este ca bebe sa fie alaptat. Laptele de mama este cel mai bun pentru bebe si previne obezitatea mai tarziu. Si se prefera alaptatul exlusiv pana la 6 luni, pentru rezultate mai bune si evitarea altor probleme" - Vizi4bebel

"Obezitatea nu o previi numai din alimentatie. Trebuie luat in considerare si factorul miscare. Ca degeaba dai copilului mancare sanatoasa, daca el devine un potato coach, vorba englezului." - Incognito

"Pai ce putem face sa nu devina obezi... in primul rand, copilul face ce vede in jurul lui si ceea ce vede in casa este primul lucru pe care il va face si el. Da, un copil mananca dulciuri, care este problema? Nu ii dati acum, va manca la gradi, la scoala de la alti copii, sau chiar pe strada. Cand va "scapa" din mana voastra, sa vezi atunci... Da, corect a spus cineva mai devreme, asa este, mancarea este importanta, dar obezitatea nu porneste de la alimentatia proasta, ci si de la faptul ca ajunge sa petreaca mai mult timp in fata tv-ului sau a calculatorului decat sa alerge afara pe maidan." - Danielray

Copiii cu varsta sub 5 ani, care nu dorm suficient, prezinta mari riscuri de a deveni obezi inainte de terminarea claselor primare, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii americani, publicat in Archives of Pediatric and Adolescent Medicine.

'Am descoperit o puternica relatie intre durata somnului nocturn la varsta mica si obezitatea la copiii cu varste intre 5 si 9 ani', au spus autorii acestui studiu, coordonati de Janice Bell, de la Universitatea de stat din Washington (nord-vestul SUA), si Frederick Zimmerman, de la Universitatea California din Los Angeles.

Tu ce masuri iei pentru prevenirea obezitatii copilului? Spune-ne sugestiile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul