Urmareste-ne:

Cele mai sanatoase grasimi din bucatarie


Cantitatea de grasimi nu trebuie sa depaseasca 30% din ratia calorica zilnica. Daca vrem sa fim sanatosi nu trebuie sa evitam cu desavarsire grasimile. "Indispensabile pentru un organism sanatos, grasimile intra in structura membranelor celulare, a unor vitamine si hormoni, fiind o importanta sursa de energie. Produsele care contin grasimi sunt mai gustoase si ne satura mai repede", spune conf. dr. Gabriela Radulian, medic nutritionist la Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof.dr. N. Paulescu" din Capitala si membru al Fundatiei pentru Alimentatie Sanatoasa(FPAS).


Medicul spune, insa, ca trebuie sa fim atenti la cantitatea de grasimi pe care o consumam intr-o zi. "Cantitatea de grasimi consumata zilnic nu este standard, ci trebuie raportata la starea de nutritie, tipul de activitate fizica, diferite stari fiziologice si patologii asociate, varsta, dar nu trebuie sa depaseasca 30 la suta din ratia calorica zilnica", explica medicul.

Conf. dr. Gabriela Radulian de la FPAS mai spune ca "produsele de origine animala (carne grasa, lactate, galbenusul de ou) contin predominant grasimi saturate si colesterol, iar in produsele de origine vegetala (floarea-soarelui, masline, porumb, margarine tartinabile) grasimile nesaturate (mono - si polinesaturate) sunt majoritare. Pestele de apa rece (somon, macrou, hering) are importante cantitati de acizi grasi omega 3".

Medicul avertizeaza ca "depasirea constanta a cantitatii de grasimi saturate (maximum 10 la suta din ratia zilnica) este factor de risc pentru aparitia bolilor cardiovasculare, diabetului zaharat, obezitatii. Pe de alta parte, grasimile nesaturate au efecte opuse, protejand sistemul cardiovascular". Medicul membru al FPAS mai spune ca daca vrem sa avem o viata sanatoasa este indicat sa incercam sa consumam carne slaba, lapte si iaurturi degresate, smantana cu procent scazut de grasime sau branza de vaci in locul cascavalului. In consecinta, se recomanda asigurarea aportului de lipide prin consumul de uleiuri vegetale (mai ales masline, porumb), margarina si fructe oleaginoase (nuci, alune, migdale).

"Eliminarea totala a grasimilor saturate are drept consecinta reducerea altor nutrienti continuti in produsele respective (carne, lapte, oua). Pe de alta parte, grasimile nesaturate, chiar daca sunt mai sanatoase, furnizeaza prin ardere tot 9 kcal/gr si daca este depasita cantitatea zilnica recomandata, consecintele sunt negative, crescand riscul de aparitie a obezitatii, concluzioneaza medicul.

(Liana Subtirelu)

Citeste tot articolul in: Gandul

20 Decembrie 2006

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul