Cum sa ramai activa in timpul sarcinii. Ce sporturi sunt indicate si ce ar trebui sa eviti

/ / Modificat: 2021-07-02
Cum sa ramai activa in timpul sarcinii. Ce sporturi sunt indicate si ce ar trebui sa eviti
Cum sa ramai activa in timpul sarcinii
Pentru femei este foarte important sa isi ingrijeasca sanatatea in timpul sarcinii, iar miscarea sau sportul sunt extrem de utile. O gravida activa este o gravida mai sanatoasa, iar activitatea fizica de intensitate moderata te ajuta sa iti pregatesti corpul pentru provocarea nasterii.
Miscarea in sarcina este o forma de a avea grija atat de tine, cat si de bebelus. Ideea ca efortul in sarcina este periculos este doar partial adevarata, in sensul ca poate nu ai voie sa ridici greutati mari sau sa alergi, insa poti face cateva exercitii care cu siguranta te vor face sa te simti mai bine.
Corpul iti spune cat de activa poti fi
Nu te teme ca ai putea face ceva gresit atunci cand faci miscare in timpul sarcinii. Corpul tau stie exact cat poate duce, iar daca o anumita miscare este prea greu de facut, inseamna ca ar fi mai bine sa renunti la ea.
Beneficiile sportului in sarcina
Atunci cand ai o sarcina care decurge normal, miscarea zilnica, o serie de exercitii potrivite pentru starea ta vor fi foarte benefice si pentru tine, si pentru bebelusul din pantec.
Daca faceai sport inainte de a ramane insarcinata, incearca, pe cat posibil, sa continui sa o faci. Daca nu faceai miscare, ar fi un moment bun sa incepi si sa adopti un stil de viata mai sanatos.
Constanta este mai buna decat intensitatea. Obisnuieste-ti corpul cu efortul si cu miscarile; fa-o treptat, crescand intensitatea atunci cand simti ca organismul iti permite, sau reducand-o atunci cand corpul pare ca tipa la tine.
Miscarea ajuta la eliberarea adrenalinei, ceea ce este extrem de benefic pentru bebe si il pregateste pentru gestionarea momentului stresant al venirii pe lume.
Ce sporturi sunt indicate si sigure in sarcina
Cand esti gravida trebuie sa stii sa iti dozezi efortul si sa iti alegi exercitiile. Yoga, extensiile, pilates, inotul sunt chiar foarte indicate in timpul sarcinii si sunt perfect sigure pentru tine si bebelusul pe care il porti in pantec.
Sporturile care prezinta risc de cazaturi sau de traumatisme abdominale, precum schiul, echitatia sau ciclismul sunt contraindicate in sarcina.
In timp ce faci miscare nu uita sa te hidratezi corespunzator si, daca este posibil, sa iti monitorizezi ritmul cardiac. Nu face niciodata efort pe nemancate, pentru ca vei consuma multi nutrienti. Incearca sa iti invingi lenea, dar si convingerea ca o gravida ar fi mai bine sa stea in varful patului, asteptand trecerea timpului, si pune-ti corpul la treaba. Astfel vei avea o mai buna circulatie a sangelui, ii vei asigura oxigenarea si vei preveni acumularea prea multor kilograme in sarcina. In plus, a ramane activa si in cele noua luni iti va permite sa ai un tonus muscular optim pentru ziua cea mare, in care va trebui sa faci fata unui travaliu solicitant inainte de venirea pe lume a puiului tau.

Pentru femei este foarte important sa isi ingrijeasca sanatatea in timpul sarcinii, iar miscarea sau sportul sunt extrem de utile. O gravida activa este o gravida mai sanatoasa, iar activitatea fizica de intensitate moderata te ajuta sa iti pregatesti corpul pentru provocarea nasterii.

Miscarea in sarcina este o forma de a avea grija atat de tine, cat si de bebelus. Ideea ca efortul in sarcina este periculos este doar partial adevarata, in sensul ca poate nu ai voie sa ridici greutati mari sau sa alergi, insa poti face cateva exercitii care cu siguranta te vor face sa te simti mai bine.

Corpul iti spune cat de activa poti fi

Nu te teme ca ai putea face ceva gresit atunci cand faci miscare in timpul sarcinii. Corpul tau stie exact cat poate duce, iar daca o anumita miscare este prea greu de facut, inseamna ca ar fi mai bine sa renunti la ea.

Beneficiile sportului in sarcina

Atunci cand ai o sarcina care decurge normal, miscarea zilnica, o serie de exercitii potrivite pentru starea ta vor fi foarte benefice si pentru tine, si pentru bebelusul din pantec.

Daca faceai sport inainte de a ramane insarcinata, incearca, pe cat posibil, sa continui sa o faci. Daca nu faceai miscare, ar fi un moment bun sa incepi si sa adopti un stil de viata mai sanatos.

Constanta este mai buna decat intensitatea. Obisnuieste-ti corpul cu efortul si cu miscarile; fa-o treptat, crescand intensitatea atunci cand simti ca organismul iti permite, sau reducand-o atunci cand corpul pare ca tipa la tine.

Miscarea ajuta la eliberarea adrenalinei, ceea ce este extrem de benefic pentru bebe si il pregateste pentru gestionarea momentului stresant al venirii pe lume.

Ce sporturi sunt indicate si sigure in sarcina

Cand esti gravida trebuie sa stii sa iti dozezi efortul si sa iti alegi exercitiile. Yoga, extensiile, pilates, inotul sunt chiar foarte indicate in timpul sarcinii si sunt perfect sigure pentru tine si bebelusul pe care il porti in pantec.

Sporturile care prezinta risc de cazaturi sau de traumatisme abdominale, precum schiul, echitatia sau ciclismul sunt contraindicate in sarcina.

In timp ce faci miscare nu uita sa te hidratezi corespunzator si, daca este posibil, sa iti monitorizezi ritmul cardiac. Nu face niciodata efort pe nemancate, pentru ca vei consuma multi nutrienti. Incearca sa iti invingi lenea, dar si convingerea ca o gravida ar fi mai bine sa stea in varful patului, asteptand trecerea timpului, si pune-ti corpul la treaba. Astfel vei avea o mai buna circulatie a sangelui, ii vei asigura oxigenarea si vei preveni acumularea prea multor kilograme in sarcina. In plus, a ramane activa si in cele noua luni iti va permite sa ai un tonus muscular optim pentru ziua cea mare, in care va trebui sa faci fata unui travaliu solicitant inainte de venirea pe lume a puiului tau.

Articole recomandate

Citeste si despre