Exercitiile Kegel pentru tonificarea perineului

exercitii kegelDupa cum bine stim, in sarcina volumul abdomenului creste. Cea mai mare presiune este exercitata asupra peretelui abdominal anterior si a planseului pelvin. Organele abdominale si cele din micul bazin dispun de elemente anatomice (ligamente, fascii etc.) care le mentin in pozitia lor normala. 

Uterul gravid, prin modificarile pe care le suporta si cu "ajutorul" atractiei gravitationale, schimba ordinea obisnuita in cavitatea abdominala.

Modificarile perineului dupa nastere

Elementele lui de sustinere sunt supuse unor incercari uriase, iar, in final, planseul perineal e cel ce duce greul. Rezultatul este largirea si slabirea acestui planseu muscular deosebit de important.

Din fericire, organismul uman are o mare capacitate de recuperare, iar dupa sarcina si nastere aceasta e mai usoara decat dupa o boala, de exemplu.

Planseul perineal este format in principal din tesut muscular striat, acelasi care se afla in muschii bratelor, abdomenului, picioarelor etc.


Planseul perineal se poate astfel antrena, dezvolta sau recupera prin exercitii fizice specifice.

Cum ajuta exercitiile Kegel?

Exercitiile Kegel pentru fortificarea si recuperarea musculaturii perineale au multiple aplicatii: redobandirea unui control mai bun asupra urinarii cand acesta e deteriorat dupa nastere, recuperarea tonusului vaginal ca pregatire pentru reluarea vietii sexuale, tonificarea planseului pelvin in cadrul recuperarii generale.

Sexologii le recomanda ca parte din terapia unor tulburari de dinamica sexuala cum ar fi: dispareunia (durerea la contactul sexual), vaginismul (contractura reflexa a vaginului care face imposibila penetrarea), anorgasmia, tulburarile de lubrifiere si inhibitia dorintei sexuale.

In principiu, aceste exercitii constau in contractia si relaxarea muschiului perineal. Contractia muschiului perineal este aceeasi care urmareste abtinerea de la urinat. Se pot executa din aproape orice pozitie: din picioare, sezut sau intinsa pe pat. Se pot face la dus, dar si cand mamica sade pe un fotoliu si leagana bebelusul sa adoarma. Durata unei serii de exercitii nu e mai mare de 10 minute.

Incerc sa spun ca ele nu sunt dificil de facut si nu necesita conditii speciale sau timp mult. Se pot face si cu cineva de fata, fara ca aceasta persoana sa stie ca tu "lucrezi" ceva.

Cum se procedeaza?

Sa revenim la modul de executie: se contracta cat mai puternic perineul (ca atunci cand se tine urina) si se mentine timp de aproximativ 10 secunde. Apoi se relaxeaza tot pentru 10 secunde. Dupa aceasta urmeaza o noua contractie. Atentie, nu confundati cu contractia feselor. Localizarea corecta e la nivelul orificiului vaginal si al vulvei. Se fac mai multe repetari, sa zicem, pentru inceput zece. In cursul unei zile se fac 3-4 serii de repetari. In  timp, se creste numarul de serii,  numarul de repetari pe serie si durata contractiei.

O varianta a acestor exercitii se face cu introducerea unui deget uns cu lubrifiant in vagin. In felul acesta vei putea simti mai bine puterea contractiei si rezultatele castigate in timp. Vei constata ca in vagin contractia se simte doar in portiunea dinspre orificiul vaginal. Acest lucru este normal. Cu aceasta ocazie vei putea sa-ti faci un masaj la nivelul cicatricei rezultate din vindecarea epiziotomiei: unghiile trebuie sa fie taiate; prinzi cicatricea intre degetul mare si aratator, unse cu vaselina sau ulei pentru bebelus; se fac miscari circulare, apasand usor fara a provoca durere.

De asemenea exista in sex-shopuri dispozitive intravaginale, de cauciuc care se pot folosi daca ginecologul da unda verde. Acestea se misca in timpul exercitiului si maseaza mucoasa imbunatatind astfel vascularizatia la nivel vaginal – lucru de dorit pentru recuperarea postpartum.

Aceste exercitii, pe langa recuperarea fizica propriu-zisa, au menirea de a orienta o parte din atentia tinerei mamici inspre nevoile ei erotice, pentru ca reluarea vietii sexuale este unul dintre elementele importante pentru echilibrul cuplului.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Exercitii Kegel

Dr. Bianca Ghizdavu

Medic sexolog

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul