Urmareste-ne:

4 alimente impotriva imbatranirii

Alimentatia sanatoasa nu te ajuta doar sa fii in forma si sa te tii departe de boli si magazine cu haine XXL. Ceea ce mananci iti ajuta organismul sa se mentina tanar, atenuand in mod considerabil efectul ireversibil al trecerii timpului. Iata care sunt grupele de alimente impotriva imbatranirii si de ce ar trebui sa le incluzi in meniul tau zilnic.

alimente-sanatoase-slabit

Fructele si legumele

Pregatirea meselor bogate in legume si fructe este o strategie cu beneficii diverse, de la controlul eficient al greutatii pana la imbunatatirea memoriei si mentinerea celulelor in stare perfecta de functionare.

Aceste alimente au putine calorii, sunt bogate in nutrienti si iti asigura o senzatie imediata de satietate dupa consum. In plus, cele mai recente studii in domeniu dovedesc potentialul lor anti-imbatranire gratie continutului de antioxidanti care combat radicalii liberi din organism (moleculele responsabile cu distrugerea celulelor sanatoase), considerati a fi cauza prima a bolilor incurabile precum cancerul, afectiunile cardiace, diabetul, sindromul Alzheimer, osteoporoza sau artrita.

Vitamina C
completeaza efectul de protectie celulara al antioxidantilor, iar pigmentul plantelor verzi (spanacul) iti mentine vederea intacta. Legumele cu frunze sunt bogate in vitamina K, un nutrient care fortifica sistemul osos si previne facturile.

Proteinele

Odata cu implinirea varstei de 40 de ani, masa musculara incepe sa se deterioreze in proportie de 1% in fiecare an. Metabolismul devine mai lent, ceea ce favorizeaza depunerea kilogramelor in plus. Proteinele sunt remediul principal pentru combaterea acestui fenoment, iar specialistii recomanda consumul de carne de pui fara piele, piept de curcan, carne de vita slaba, oua, fasole si fructe de mare.

Mineralele (calciul, fosforul si potasiul) din laptele si iaurtul degresat echilibreaza presiunea sangelui si imbunatatesc densitatea osoasa.

Acizii grasi Omega-3

Acizii grasi Omega-3 vindeca inflamatiile cronice din organism, induc o stare de optimism la nivel psihic si te ajuta sa te simti mai energica si mai dornica de miscare. Somonul si tonul contin din plin acesti nutrienti esentiali cu puternic efect anti-inflamator, insa poti apela si la surse vegetale precum nucile sau semintele de in.

Cerealele integrale

Meniul bazat pe cereale integrale te mentin in forma, sprijina buna digestie si te protejeaza de diabet, boli cardiace, atac cerebral, cancer de colon si afectiuni gingivale.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Alimente antiimbatranire Prevenire imbatranire Alimente sanatoase

Adelina Dobrin

Redactor Copilul.ro

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul