Mancaruri bogate in calciu

Alimentele bogate in calciu nu se consuma doar in portii individuale de iaurt, bucati de branza sau pahare de lapte caldut, baute seara, inainte de culcare. Meniul trebuie sa fie diversificat prin combinarea lor in retete delicioase si savuroase, care sa transforme toata mancarea intr-o sursa bogata de calciu.

mancaruri

Mamaliguta cu branza, oua si smantana

Unul dintre cele mai simple, rapide si gustoase preparate bogate in calciu este mamaliguta cu branza, unt, smantana si oua. Ansamblul acestor ingrediente reprezinta un "cocktail" delicios de calciu, esential pentru intarirea oaselor, buna functionare a muschilor, dar si pentru dinti puternici si sanatosi.  

Spanac cu ou

Daca te gandesti cum sa mai furnizezi familiei tale cateva doze ascunse de calciu in preparatele pe care le servesti, atunci spanacul cu oua ochiuri reprezinta reteta perfecta. Este gustos si sanatos si abunda in calciu si alte vitamine si minerale cu rol esenetial in energizarea organismului si protejarea acestuia de boli.  

Salata de sardine cu legume cu frunze verzi si fulgi de migdale

Sardinele sunt printre tipurile de peste cu cel mai crescut continut de calciu, iar daca sunt combinate in salate delicioase, alaturi de alte legume bogate in acest mineral - spanac, stevie, rucola, salata verde, laptuci etc. - sau cu migdale si un dressing pe baza de iaurt, atunci organismul se va infrupta dintr-o portie generoasa de calciu.  

Batoane din cereale integrale cu fructe uscate

Atat fructele uscate, cat si cerelale integrale sunt surse bogate de calciu, care merita integrate in meniul copilului si al familiei tale. Preparate in casa si indulcite doar cu miere, aceste cereale devin o explozie de energie pentru startul fiecarei dimineti.  

Tortellini cu spanac si sos de smantana

Desi stii ca spanacul este o sursa pretioasa de nutrienti esentiali pentru sanatate, inclusiv de calciu, nu pare sa intre in topul preferintelor culinare ale familiei tale. In acest caz, este timpul sa-l strecori in preparate gustoase, din care membrii familiei tale sa ceara portii duble: tortellini deliciosi umpluti cu spanac, scufundati intr-un sos aromat de smantana cu verdeturi si condimente.  

Pizza cu 4 tipuri de branza

Branzeturile reprezinta una dintre principalele surse alimentare de calciu, insa pentru a nu suprasatura meniul cu sandviciuri sau simple salate cu acestea, este important sa introduci aceste alimente si in preparate ceva mai pe gustul familiei tale, cum ar fi pizza cu 4 tipuri de branza - o explozie de calciu, dar si de rasfat pentru papilele gustative ale oricui.  

Parfait de iaurt cu portocale

Este un desert delicios si sanatos, format aproape integral din alimente cu continut crescut de calciu. Atat iaurtul, cat si portocala reprezinta surse bogate din acest mineral, iar daca presari pe deasupra si cativa fulgi de migdale, vei prepara desertul exclusiv din alimente cu continut crescut de calciu.

Pandispan cu fructe uscate si migdale

Si pandispanul sau checul poate fi transformat intr-un desert bogat in calciu si nutrienti esentiali pentru organism, daca adaugi in umplutura tot soiul de fructe uscate si migdale, considerate a fi unele dintre cele mai bogate surse din acest mineral.

Paste cu somon si sos de smantana

Pastele sunt, dupa pizza, al doilea fel de mancare preferat al familiei tale. Daca vrei sa le transformi intr-o sursa de calciu, foloseste doar paste din cereale integrale si combina-le in retete pe baza de somon, creveti sau sardine si sos de smantana, ingrediente bogate in acest mineral.

Piept de pui umplut, tavalit prin susan

Puiul, susanul si umplutura de spanac cu branzeturi reprezinta ingrediente-cheie care transforma banalul piept umplut intr-un izovor de calciu pentru organism. Prepara o umplutura din spanac si branza, "legata" de un ou batut, umple pieptul si tavaleste-l prin susan, inainte de a-l pune la copt sau pe gratar.

Gris sau orez cu lapte

Daca vrei sa prepari un desert rapid si bogat in calciu, grisul sau orezul cu lapte ar trebui sa se regaseasca in fruntea listei tale cu optiuni. Atat cerealele, cat si laptele reprezinta surse importante din acest mineral.

Placinta cu branza sau iaurt

Indiferent ca o prepari cu iaurt, branza sau combinate, placinta facuta "ca la mama acasa" reprezinta o sursa bogata de calciu pentru organism, datorita lactatelor, dar si numeroasele oua care leaga umplutura.

Oua in cuib de avocado cu sos de iaurt

Avocado este unul dintre cele mai sanatoase alimente, intrucat contine numeroase substante nutritive valoroase pentru sanatate, inclusiv calciu. Este bogat si in calorii, dar daca este folosit in combinatii adecvate, nu va afecta greutatea corporala. Injumatateste un avocado, scobeste putin interiorul fiecarei jumatati si sparge cate un ou in fiecare bucata. Baga jumatatile (care trebuie sa ramana in coaja) la cuptor, pana cand fructul se inmoaie, iar oul este copt. Prepara un dressing din iaurt cu usturoi si marar si toarna-l peste bucatile calde de avocado.

Sufleu ori supa crema de broccoli

Broccoli este un alt aliment bogat in calciu, pe care merita sa-l introduci in alimentatia familiei tale. Incearca sa-l adaugi in sufleuri ori supe creme sau in acele retete care necesita cantitati generoase din el. Daca este combinat si cu iaurt sau smantana, va deveni o sursa pretioasa de calciu pentru sanatate.

Cheesecake

Cheesecake-ul este un desert savuros, hranitor si adorat de copii, care-ti ofera posibilitatea de a diversifica meniul mancarurilor bogate in calciu. Datorita branzeturilor variate pe care le contine, fiecare felie din acest desert va constitui si o portie generoasa de calciu.

Lasagna

Lasagna este un preparat satios si adorat de toti membrii familiei. Pusa pe un piedestal in topul mancarurilor preferate ale oricui, alaturi de pizza sau paste, lasagna este un deliciu pe care copiii l-ar manca in fiecare zi. Daca ai grija sa o prepari cu cat mai multe branzeturi, carne tocata de pui si sa alegi foi din cereale integrale, vei transforma preparatul intr-o mancare sanatoasa si bogata in calciu.

Mai cunosti si alte mancaruri bogate in calciu? Ce alte retete delicioase cu lactate, oleaginoase, legume verzi si alte alimente bogate in acest mineral mai prepari pentru familia ta? Spune-ne retetele tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Mancaruri bogate calciu Preparate bogate calciu Retete alimente calciu

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul