Urmareste-ne:

Copilul a luat accidental o supradoza de medicamente. Ce faci?

copil_medicamenteCazurile de supradozaj la copii sunt in crestere si apar de cele mai multe ori din neglijenta parintilor. Medicamentele lasate la indemana micutilor reprezinta un pericol de care parintii nu sunt mereu constienti.

Curiozitatea specifica varstei ii determina sa "manance" pastilutele ca pe bomboane sau sa "bea" medicamentele lichide ca pe laptic, iar intoxicatia sau otravirea prin supradozaj nu intarzie sa apara. Ce faci?

Cum iti dai seama ca a luat accidental medicamente?

Exista doua posibilitati. Fie il surprinzi pe copilul tau in plina actiune cand bea si se infrupta de zor din pastilutele de care a dat, fie urmaresti simptomele pe care le manifesta.

De cele mai multe ori, copilul este surprins in plin fapt, insa exista situatii in care, scapat de sub supravegherea ta, a baut sau mestecat pastilele si apoi a revenit ca si cand nimic nu s-a intamplat. Singurele dovezi ar putea fi capacelul deschis al sticlutei de medicamente sau pastilele imprastiate prin camera.

In acest caz, trebuie sa urmaresti alte semnale ale corpului. Medicamentele afecteaza tot organismul copilului. Simptomele pe care le manifesta depind de cantitatea si tipul de substante pe care le-a ingerat.

Intoxicatia cu medicamente poate fi fatala pentru copil. Chiar si o singura pastiluta sau o gura dintr-un medicament poate duce la deces.

Semnele care pot da de gol accidentul sunt:

  • probleme bruste cu semnele vitale (temperatura, rata respiratorie, tensiune arteriala, puls);
  • intrare in coma;
  • stare de somnolenta;
  • stare de confuzie;
  • transpiratie rece sau piele fierbinte si uscata;
  • dureri in piept (in cazul in care substantele ataca inima sau plamanii);
  • dificultati de respiratie;
  • crampe abdominale, greata, varsaturi sau diaree;
  • afectarea unor organe in functie de tipul de medicament ingerat (acestea pot afecta creierul, ficatul, sangele, inima, plamanii, pielea, rinichii etc.).
  • Ce faci cand copilul ia o supradoza de medicamente?

    Reactia ta trebuie sa fie foarte rapida atunci cand surprinzi micutul cu pastilutele in mana si vezi ca are si urme la gurita. Daca este foarte mic, acesta nu iti va putea spune cat a inghitit din substantele in cauza, de aceea trebuie sa pui rapid mana pe telefon si sa suni la 112 sau sa mergi cu el la urgente.

    Daca este mai maricel, intreaba-l ce tip de medicamente a inghitit si in ce cantitati. Fie ca micutul a ingerat mult sau putin dintr-un medicament, este important sa il duci la medic pentru a te asigura ca nu este in pericol. Cu cat stii mai multe informatii despre accident, cu atat ajuti medicii sa ii salveze mai repede viata.

    Daca copilul manifesta simptome violente si constati ca are semne vitale scazute, pregateste-te sa ii acorzi primul ajutor. Asigura-te ca respira, ca nu isi inghite limba si ca are puls. Daca este nevoie, aplica tehnicile de resuscitare cardiopulmonara sau ventilatie artificiala (respiratie gura la gura) pana la venirea ambulantei.
    Supradozajul de medicamente poate fi fatal la copii. Reactioneaza cat mai repede si mergi la medic pentru a i se oferi tratament de specialitate, astfel scazi sansele ca micutul tau sa sufere complicatii sau sa moara.

    Cel mai eficient mod de a trata si ajuta copilul este sa il feresti de astfel de accidente. Preventia este cea mai buna solutie si te scapa de astfel de griji. Exista o regula simpla in ceea ce priveste medicamentele si copiii, iar tu trebuie sa te asiguri ca nu este niciodata incalcata: medicamentele se tin in spatii inchise si izolate, la care copiii nu au acces.

    Ce medicamente sunt ingerate accidental de copii?

    Medicii sustin ca cele mai frecvente tipuri de medicamente lasate in preajma copiilor, pe care ajung sa le ingereze accidental, sunt:

  • aspirina;
  • ibuprofenul;
  • antibioticele;
  • antihistaminicele;
  • acetaminofenul;
  • crema sau unguentele pentru tratarea iritatiilor de la scutec.

  • Orice medicament accesibil copilului reprezinta un factor de risc pentru intoxicatie si supradozaj. Iar intoxicatia nu este singurul pericol. Atunci cand copilul este mic si nu are inca dintisori, risca sa se inece daca pune mana pe medicamente sub forma de pastile pe care nu le poate mesteca.

    Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

    Taguri Supradoza medicamente copii Intoxicatie medicamente copii Prim ajutor supradoza copii

    Daniela Ganciu

    Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

    Citeste si despre

    Articole de la parteneri

    Aplicatii pentru copii

    DESCARCA
    DESCARCA

    Inainte sa pleci,

    Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


    Trimite articolul catre prietenii tai

    Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

    Trimite mesajul