Sa intelegem bullying-ul si sa il combatem. Un interviu cu Malgosia Chapman, Turner

/ / Modificat: 2017-04-05
Sa intelegem bullying-ul si sa il combatem. Un interviu cu Malgosia Chapman, Turner

Malgosia Chapman este Vicepresedinte Brand & Content Engagement Turner pentru Europa Centrala si de Est si a fost prezenta in Romania la evenimentul de lansare a campaniei Clubul prieteniei Cartoon Network 2017. Am profitat de ocazie pentru a-i adresa cateva intrebari cu privire la campania anti-bullying si va prezentam mai jos raspunsurile ei.

Ceea ce trebuie retinut este ca bullying-ul este o problema spinoasa a zilelor noastre si este important sa ne invatam copiii sa ceara ajutor si sa vorbeasca despre ceea ce simt si despre experientele pe care le traverseaza. Asociatia Telefonul Copilului sta la dispozitia celor mici cu numarul de telefon 116 111, la care copiii pot suna pentru a primi consiliere impotriva oricarei forme de abuz sau incercari de incalcare a drepturilor lor.

Ce v-a determinat sa demarati aceasta campanie?

Hartuirea este o chestiune experimentata de multi copii, adesea si de adulti – fie ca victima, fie ca martor, ba chiar si ca parinte sau profesor.

Ne dorim sa invatam copiii cum sa interactioneze intr-un mod pozitiv cu prietenii si colegii si, asa cum spune si campania, "Sa fie prietenosi, nu rautaciosi".

Incepem acest demers in primul rand prin programele Cartoon Network care modeleaza comportamente pozitive – prietenia dintre Gumball si Darwin in "Uimitoarea lume a lui Gumball", sprijinul echipei create de "Fetitele Powerpuff" si eforturile pe care le fac ursuletii in "Aventurile fratilor ursi" pentru a fi acceptati social.

In lumea moderna, copiii si parintii intampina foarte multe provocari cand vine vorba de hartuire. Site-urile de socializare care trebuie sa isi imbunatateasca procedurile de monitorizare, cuvintele nou intrate in jargou pe care parintii si profesorii s-ar putea sa nu le recunoasca drept jignitoare si trolling pe site-uri despre care parintii s-ar putea nici sa nu stie ca sunt accesate de copiii lor.

Cel mai important lucru este educatia atat pentru parinti, cat si pentru copii, sa invete cum sa fie prietenosi, nu rautaciosi si sa recunoasca ceea ce este si ceea ce nu este acceptabil in ceea ce priveste comportamentul si sa stie unde sa ceara ajutor.

Anul acesta, in cadrul campaniei Clubul prieteniei CN, vom cere instituirea unei zile nationale anti-bullying, lucru ce ne-ar ajuta foarte mult in constientizarea acestor situatii si in crearea unei structuri si a unor reguli pentru a ne ocupa de ele.

Cum a inceput colaborarea cu Telefonul Copilului?

In Romania sunt multe ONG-uri care lupta pentru drepturile copilului. Cum Clubul prieteniei CN isi doreste cresterea nivelului de constientizare si motivarea copiilor sa ia atitudine impotriva bullying-ului, am ales sa facem echipa cu Asociatia Telefonul Copilului care se concentreaza pe nevoile copiilor, pentru ca ei discuta direct cu copiii, oferind sfaturi si sprijin. Rezultatele incredibile pe care le-au inregistrat campaniile noastre anterioare din ultimii doi ani sunt dovada faptului ca parteneriatul nostru este unul de succes, eficient si apreciat. Campania de anul acesta are ca scop consolidarea relatiei noastre si atingerea scopului nostru comun de a eradica bullying-ul si de a institui o zi nationala anti-bullying.

Cum va fi campania prezentata pe CN?

Obiectivul Clubului prieteniei CN este de a informa si de a face copiii constienti in legatura cu bullying-ul: fie ca ei hartuiesc alti copii, sunt hartuiti sau sunt martori. Avem trei spot-uri animate care prezinta fiecare dintre aceste situatii: unul dintre spoturi se adreseaza celor care sunt hartuiti si ii sfatuieste sa vorbeasca despre asta, cel de-al doilea se adreseaza direct hartuitorilor, iar cel de-al treilea le aminteste martorilor sa "fie prietenosi" daca observa comportamente agresive.

In plus, alaturi de Ciprian Marica, ambasadorul Clubului prieteniei CN, am creat un spot pentru a incuraja copiii sa vorbeasca despre ceea ce simt si sa nu sufere in tacere.

Cum bullying-ul ramane o problema principala in randul copiilor, conform Telefonul Copilului, speram ca mesajele spoturilor sa motiveze copiii sa ia atitudine impotriva hartuirii.

Care este perioada campaniei?

Campania se deruleaza pana la mijlocul lunii mai.

V-ati gandit si la campanii in scoli?

Anul acesta nu demaram nicio activitate specifica in scoli, dar incurajam profesorii sa foloseasca materialele din Clubul prieteniei CN pentru a face cunoscute mesajele noastre anti-bullying in randul elevilor lor.

Ce rezultate asteptati in urma acestei campanii?

Nu avem neaparat un target, dar ne propunem sa ajungem la cat mai multi copii, parinti si profesori cu putinta – fie ca acest lucru se intampla prin urmarirea spoturilor nostre, citirea interviurilor cu Ciprian Marica, primirea unei bratari a Clubului prieteniei in magazinele Noriel, vizitarea site-ului Clubului prieteniei CN sau chiar contactarea Telefonului Copilului pentru ajutor in cazuri de hartuire.

Care au fost rezultatele campaniilor din anii anteriori?

Campaniile derulate in 2015 si 2016 au generat 1.273 de raportari de hartuire la Telefonul Copilului.

Aceste raportari reprezinta aproape jumatate (45,5%) din totalul cazurilor inregistrate de Asociatie (2.777 in total).

In 2015, 534 de copii au cerut ajutor ca urmare a campaniei, de 20 de ori mai multi decat in 2014 (25 cazuri). In 2016, a fost raportat un total de 1.545 de cazuri, cu 25% mai mult decat in anul anterior.

In ce alte tari se desfasoara campania? Cum sunt rezultatele acolo, comparativ cu Romania?

Clubul prieteniei CN este o campaniei derulata in Europa, Estul Mijlociu si Africa. In ceea ce priveste impactul, am inregistrat o crestere importanta a numarului celor care cauta ajutor impotriva hartuirii ca rezultat al campaniei din Romania, ceea ce ne indeamna sa ne dorim ca fiecare noua campanie sa fie mai buna decat precedenta.

Intentionati sa continuati campania si anul viitor?

La Cartoon Network lucram mereu pentru a incuraja copiii, iar aceasta campanie este parte din acest angajament. Vom continua sa analizam atent rezultatele acestei campanii si sa lucram cu partenerii nostri pentru a intelege cum putem face o schimbare in bine a vietilor copiilor.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Articole recomandate

Citeste si despre