Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Nutrientii necesari in sarcina pentru un bebe sanatos

10 Octombrie 2011




 

Dieta in sarcina presupune sa consumi toti nutrientii de care fatul are nevoie pentru a se dezvolta sanatos. O dieta echilibrata presupune sa mananci cat mai diversificat si sa incluzi in meniul zilnic alimente din toate grupele alimentare de baza: carbohidrati, lactate, carne, fructe si legume.

Iata o lista de nutrienti importanti pentru gravide si sursele in care se gasesc.

  • Calciu


  • Doza recomandata este de 1000 mg si exista posibilitatea sa ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la dezvoltarea unor dinti si oase puternice, nervi, inima si muschi sanatoase, imbunatateste ritmul cardiac si capacitatea sangelui de coagulare.


    Sursa: lapte degresat, suc de portocale imbogatit cu calciu, mozarella.

  • Colina


  • Doza recomandata este de 450 mg si exista posibilitatea sa ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la dezvoltarea corecta a celulelor nervoase, ajuta si previne defectele de tub neural.

    Sursa: ou fiert tare, carne porc, carne cod.

  • Crom


  • Doza recomandata este de 0.03 mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la stabilizarea proteinelor in tesuturile in dezvoltare si regleaza nivelul de zahar din sange.

    Sursa: carne de pui fara piele fiarta, mar, unt de arahide.

  • Cupru


  • Doza recomandata este de 1 mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la formarea inimii, a sistemelor osos si nervos, a arterelor si a venelor.

    Sursa: carne crab la conserva, acaju crud, fasole cu bob mare.

  • Acid folic


  • Doza recomandata este de cel putin 6 mg si ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la prevenirea defectelor de tub neural, poate reduce riscul altor defecte congenitale, critic pentru formarea sangelui.

    Cum arata bebelusul in burtica ta? Calendarul de sarcina in imagini iti ofera informatii importante despre cum se dezvolta puiul tau. Vezi poze cu sarcina pe saptamani.


    Sursa: linte, cereale imbogatite, asparagus fierte sau la aburi.

  • Iod


  • Doza recomandata este de 2.2 mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la reglarea metabolismului si la dezvoltarea sistemului nervos.

    Sursa: cod, iaurt semidegresat, sare iodata, cartof copt in coaja.

  • Fier


  • Doza recomandata este de 27 mg si ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la formarea celulelor sanguine, ofera oxigen celulelor pentru energie si dezvoltare, formeaza oasele, cartilajele si alte testuri conectoare.

    Sursa: cereale imbogatite cu fier, linte, spanac fiert.

  • Magneziu


  • Doza recomandata este de 2 mg si exista posibilitatea sa ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la dezvoltarea unor dinti si oase puternice, regleaza nivelul de insulina si cel de zahar din sange, formeaza si repara tesuturi.

    Sursa: seminte dovleac uscate, pasta de spanac.

  • Mangan


  • Doza recomandata este de 2 mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la formarea oaselor si a cartilajelor, protejeaza celulele, activeaza enzimele care ajuta la metabolizarea proteinelor, grasimilor si carbohidratilor.

    Sursa: orez brun, ovaz gatit, ananas.

  • Acid pantotenic (Vitamina B5)


  • Doza recomandata este de 6 mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: esentiala pentru producerea hormonilor si a colesterolului, pentru metabolizarea carbohidratilor, proteinelor si grasimilor.

    Sursa: avocado, lapte dietetic, ou fiert tare.

  • Fosfor


  • Doza recomandata este de 700 mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: formeaza oase puternice, imbunatateste coagularea sangelui, functiile rinichilor si ritumul cardiac.

    Sursa: somon conserva (fara oase), lapte fara grasimi, fasole neagra.

  • Potasiu


  • Doza recomandata este de 4700  mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la mentinerea echilibrului fluidelor si electrolitilor, ajuta contractiile musculare, intareste metabolismul si functiile nervoase.

    Sursa: cartof copt, suc de prune, caise ucate.

  • Riboflavina (Vitamina B2)


  • Doza recomandata este de 1.4 mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta cresterea, vederea buna si pielea sanatoasa, esentiala pentru dezvoltarea oaselor, muschilor si nervilor.

    Sursa: iaurt dietetic, carne rata fara piele, ciuperci, branza ricotta semidegresata.

  • Tiamina (Vitamina B1)


  • Doza recomandata este de 1.4 mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: transforma carbohidratii in energie, esentiala pentru dezvoltarea creierului, ajuta la dezvoltarea inimii si a sistemului nervos.

    Sursa: ovaz, file de porc, taitei de spanac.

  • Vitamina A


  • Doza recomandata este de 7.7 mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: importanta pentru dezvoltarea celulara, a ochiului, piele sanatoasa si membrane conjunctive, creste rezistenta la infectii, ajuta la cresterea oaselor si la metabolizarea grasimilor.

    Sursa: cartofi dulci copti, spanac fiert, morcov.

  • Vitamina B6


  • Doza recomandata este de 194 mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la metabolizarea proteinelor, grasimilor si a carbohidratilor, ajuta la formarea celulelor rosii de sange si la dezvoltarea creierului si a sistemului nervos.

    Sursa: banana, cartof copt, mazare, piept de pui.

  • Vitamina C


  • Doza recomandata este de 85 mg si nu ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: esentiala pentru repararea tesuturilor si pentru producerea de colagen (componenta a cartilajelor, tendoanelor, oaselor si a pielii).

    Sursa: suc de portocale, broccoli fiert, capsuni, cantalup.

  • Vitamina D


  • Doza recomandata este de 0.05 mg si ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la formarea dintilor si a oaselor.

    Sursa: somon, lapte.

  • Zinc


  • Doza recomandata este de 11 mg si este posibil sa ai nevoie de supliment.

    Beneficii pentru bebe: ajuta la cresterea celulelor, esential pentru producerea de ADN.

    Sursa: tofu tare, iaurt cu fructe, crab imperial de Alaska.


    Citeste si despre:

    COMENTARII

    Sarcina pe saptamani

    Aplicatii pentru copii

    DESCARCA
    DESCARCA
    OK

    Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

    Inainte sa pleci,

    Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


    Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

    Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

    Trimite articolul catre prietenii tai

    Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

    Trimite mesajul