Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Alimente care hidrateaza in sarcina

26 Mai 2014

Hidratarea este extrem de importanta in sarcina si reprezinta una dintre metodele principale de preventie a multor afectiuni si complicatii inutile. Nu te gandi ca apa este singura optiune! Desi pare singurul nutrient care are acest rol, si nici nu te incanta foarte tare, afla ca exista si alte alimente care au acelasi efect, dar si un gust delicios.

 

Daca in general medicii recomanda sa bei cel putin 2 l de apa pe zi (cam 8 pahare), in sarcina este indicat sa maresti un pic portia. Ei sfatuiesc gravidele sa consume intre 8 si 12 pahare a cate 200 ml fiecare. O parte din aceasta cantitate de apa este luata si din alimentatie. Iata optiuni care te pot ajuta sa inlocuiesti o mare parte din apa care nu te tenteaza prea mult!

fructe-legume-sarcina

Struguri

In general fructele si legumele sunt alimente indicate pentru efectul lor hidratant, insa unele au aceste prorietati mai mult decat altele. Strugurii sunt o optiune care inlocuieste apa cu mare succes.

Merisor sau suc de merisoare

Merisoarele sunt unele dintre fructele de padure cele mai hidratante. De aceea ele trebuie consumate cu incredere. In plus, ele ajuta si la buna functionare a rinichilor si trateaza/combate infectia urinara in sarcina.

Castravete

Castravetele are reputatia de a fi una dintre cele mai hidratante legume. Cu un continut bogat de apa si cu multe alte vitamine, castravetele reprezinta una dintre legumele pe care trebuie sa le mananci din plin cand esti gravida.

Lapte degresat pasteurizat

Nu consuma sub nicio forma lapte crud, pentru ca exista imbolnavirii cu diversi paraziti sau bacterii. Insa laptele degresat reprezinta o optiune buna pentru hidratare in timpul sarcinii. Poti inlocui 2 dintre paharele de apa recomandate cu 2 pahare de lapte foarte usor: unul dimineata si unul seara. Poti consuma si alte lactate in acelasi scop: iaurt, sana, kefir etc.

Legume verzi

Majoritatea lor au in compozitie peste 90% apa, ceea ce inseamna un aport substantial pentru tine si pentru bebe, dar si o portie de sanatate. Ele sunt unele dintre legumele recunoscute pentru efectul antiimbatranire si pentru lupta pe care o dau impotriva cancerului. Salata verde, spanacul, broccoli, varza, sparanghelul si altele sunt optiuni pline de nutrienti esentiali pe care merita sa te axezi in sarcina.

Ceaiurile

Ceaiurile sunt o buna optiune de substituire a apei in sarcina. Totusi, ai grija la unele plante care sunt contraindicate in aceasta perioada. 

Rodia

Fie ca o mananci simpla, fie ca o savurezi sub forma de suc, rodia are un puternic efect hidratant. Contine flavonoizi cu efect antioxidant care te mentin hidratata, dar si sanatoasa pe perioada sarcinii.

Kiwi

Un fruct care contine peste 80% apa in compozitia sa si care reprezinta si o sursa bogata de vitamina C, atat de necesara pentru fortificarea sistemului imunitar in sezonul rece.

Rosiile

Contin peste 90% apa si sunt o alegere simpla si la-ndemana care te ajuta sa te si saturi dupa ce o mananci. Fie ca sunt in salate sau simple ele furnizeaza corpului o multime de beneficii.

Criza de vaccin impotriva hepatitei B: primele doze disponibile pe piata abia la sfarsitul lunii martie!

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul