Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Ora de culcare - o problema?

18 August 2005




 

Stabilirea unei ore de culcare poate fi problematica. Probabil ca si tu te straduiesti in fiecare seara sa-l adormi pe cel mic. Apelezi la o multitudine de mijloace care nu dau nici un rezultat. Imediat dupa ce parasesti camera micutului, acesta apare in dormitorul tau plangand.

Crearea unei rutine de somn poate fi o problema, dar perseverenta va da rezultate pe termen lung si va avea ca efect si o trezire mai usoara dimineata.

In general copii prescolari si scolari au nevoie de 9-11 ore de somn si pentru a se trezi usor dimineata este bine sa se culce in jurul orei 8 seara.

Acest program nu trebuie sa fie batut in cuie si depinde foarte mult si de orele de scoala ale copilului, ora la care trebuie sa se trezeasca etc. Dar in general un copil ar trebui sa se culce undeva intre orele 7-9 seara, pentru a avea un somn odihnitor si energie suficienta pentru a doua zi.


Iti dam cateva sfaturi si poate ora de culcare nu va mai fi o problema.

• Stabileste o ora de culcare fixa pentru in fiecare seara si respecta programul intocmai;

• Inventeaza in fiecare seara activitati de relaxare cand vine vorba de ora de culcare, spre exemplu o baita calda, vorbirea in soapta despre cum i-a fost ziua;

• Nu uita de "povestea de seara". Poti sa ii citesti tu copilului, sau sa iti citeasca el tie, sau sa cititi impreuna pe voci. Incurajeaza-l pe copil, atunci cand se apropie ora de culcare, sa citeasca in pat, sa scrie in jurnal sau sa asculte muzica in surdina.

• Inainte sa pleci din camera, lasa-i in minte o imagine frumoasa la care sa se concentreze: de exemplu, o gradina inflorita sau un rau de munte care susura.

• Fa ca jocul de dupa cina sa fie unul relaxant si nu unul care sa-l solicite prea mult. Prea multa activitate in apropierea orei de culcare il poate tine pe copil treaz;

• Cel mic nu trebuie sa manance consistent seara inainte de culcare. Biscuitei cu branza, cereale integrale cu lapte, ceai cu o felie de paine cu gem de casa sunt gustari preferate de copii, sunt usoare si le ofera micutilor necesarul de nutrienti pe parcursul noptii;

• Nu-i da alimente ce au in compozitie cofeina cu cel putin de sase ore inainte de culcare;

• Fixeaza o temperatura potrivita in camera lui astfel incat sa nu-i fie prea cald sau prea rece;

• In dormitor trebuie sa fie intuneric. Daca este nevoie, foloseste o mica veioza sau lasa o lumina aprinsa pe hol.

Cum ajuti copilul sa isi construiasca o imagine de sine cat mai realista? Citeste parerea psihologului Irina Petrea.

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul