Urmareste-ne:

Cantitatile recomandate de Acid Folic si Vitamina B 12




 

Folatul sau substanta sintetica similara, acidul folic, este recomandat pentru sanatatea creierului.

Dar se pare ca acest amplificator al creierului poate masca deficientele de vitamina B-12, determinand declinul functiei mentale si grave probleme neurologice.

Numeroase studii au demonstrat ca administrarea unor cantitati crescute de folat, pana la 800 micrograme (mcg) pe zi, impiedica declinul functiei cognitive, diminua probabil riscul de aparitie a bolii Alzheimer si chiar imbunatateste memoria si viteza de procesare a informatiei.

Folatul este de asemenea important la gravide pentru dezvoltarea fatului, de aceea se recomanda ca gravidele sa consume pe perioada sarcinii suplimente de acid folic.


Vitamina B-12 joaca un rol esential in formarea hematiilor, in metabolismul celular si in functionarea neuronilor (celule nervoase).

Daca apar deficiente ale acesteia, simptomele includ senzatii de furnicaturi persistente la nivelul membrelor superioare si inferioare, confuzie si pierderi ale memoriei.

In prezent se estimeaza ca aproximativ 15% dintre adulti au deficienta de vitamina B-12. Deficienta poate fi determinata de modificarile tractului digestiv datorate inaintarii in varsta, care impiedica absorbtia digestiva a vitaminei B-12 din alimente.

12 Iulie 2007

Citeste mai mult pe Sfatulmediculu i.ro

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Acid folic alimentatie copil

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul