Opt sute de directori revin la catedra, cu norma intreaga, dupa ce scolile si gradinitele pe care le-au condus si-au pierdut personalitatea juridica.
Ministerul Educatiei sustine ca masura comasarii unitatilor cu mai putin de 500 de elevi aduce beneficii pentru institutiile absorbite, acestea urmand sa aiba acces la infrastructura unor scoli mai mari.
Pe teren, insa, lucrurile arata diferit. Multi directori spun ca avantajele sunt doar teoretice, iar in realitate elevi de varste diferite sunt nevoiti sa invete impreuna in aceeasi clasa.
La Prundu, in judetul Giurgiu, Liceul Tehnologic primeste dupa sapte ani de renovari nu doar cladiri modernizate, ci si 200 de elevi in plus. Scoala gimnaziala din localitate a fost arondată liceului, iar impreuna ating pragul minim de 500 de copii.
„Nu sunt beneficii. Clasele a sasea si a saptea, care impreuna au sub 28 de elevi, vor fi comasate intr-o singura clasa. Va fi mult mai greu de gestionat un astfel de colectiv”, a declarat Maria Manole, directorul liceului.
Inspectoratul scolar Giurgiu sustine ca partea buna este accesul elevilor din scoala gimnaziala la biblioteca si la echipamente moderne achizitionate prin fonduri europene.
„Elevii raman in aceleasi cladiri, nu vor fi mutati in alte sate sau scoli”, a explicat Florentina Gaina, inspector general.
Probleme similare au aparut si in alte judete. La Galati, doua scoli mici au fuzionat pentru ca una nu avea suficienti profesori, iar cealalta cadre cu norme incomplete.
„Scoala gimnaziala 24 si Scoala gimnaziala 26. Prin comasare, catedrele se rezolva mai usor”, a transmis Adrian Silivestru, purtatorul de cuvant al ISJ Galati.
In alte cazuri, insa, pe lista de reorganizare au intrat unitati cu peste 500 de elevi. In Giurgiu, liceul pedagogic din judet a preluat gradinita cu care colaboreaza de 35 de ani.
Functia este trecatoare. Important este ce reusim pentru copii”, spune Florentina Cristea, fost director al gradinitei.
Nu toti directorii accepta insa decizia. In Ialomita, un liceu sustine ca poate functiona autonom si acuza ca a fost divizat artificial.
„Clasele primare si gimnaziale dispar, iar liceul ramane doar cu invatamant tehnologic si profesional”, explica directoarea Maria Costache.
Ministerul Educatiei afirma ca a avut doar rol de mediator in 20 de situatii in care primariile si inspectoratele nu s-au inteles si precizeaza ca lista finala de reorganizare este deja in vigoare.