Cercetatorii fac dezvaluiri socante. Copiii nascuti prin cezariana vin cu lipsuri pe lume

/ / Modificat: 2021-07-26

Despre dezavantajele de a naste prin cezariana se vorbeste de multa vreme. Cercetatorii au efectuat numeroase studii de-a lungul anilor prin care au demonstrat ca bebelusii nascuti prin cezariana pot suferi de multe afectiuni, printre care astm sau diabet.

Mai nou, cercetatorii de la Universitatea Alberta din Canada au efectuat noi studii pentru a vedea daca bacteriile din intestin joaca un rol esential in dezvoltarea acestora.

Oamenii de stiinta au analizat bacteriile aflate in tractul intestinal al bebelusilor nascuti prin cezariana si a celor nascuti pe cale naturala.S-a descoperit ca exista diferente microbiene care pot avea consecinte asupra sanatatii bebelusilor, de-a lungul vietii.

Cand si cum are loc expunerea bebelusilor la bacterii

Primul contact al bebelusilor cu bacteriile are loc in momentul in care acestia traverseaza canalul vaginal al mamei. Atunci, o parte din bacterii sunt inghitite de bebelus. O alta sursa importanta de bacterii bune sunt inghitite prin laptele matern. Astfel incepe sa se dezvolte flora intestinala a copiilor, care, odata de ajunge la maturitate va fi formata din miliarde de bacterii “prietenoase” care ajuta procesul de digestie.

Un bebelus nascut prin cezariana pierde o parte din acest proces. Prin urmare, nu are loc primul contact cu bacteriile. In plus, femeile care nasc prin cezariana tind sa amane alaptarea din cauza tratamentelor prescrise de medici pentru a preveni infectiile.

Daca pana acum expertii nu aveau un raspuns clar in ceea ce priveste coloniile de bacterii din sistemul digestiv al nou-nascutilor, acum acestia pot studia in profunzime fenomenul.

Anumite tipuri de bacterii din microbiom sunt dificil de crescut in mediul de cultura din laborator. Insa, in urma progresului stiintei si a tehnicilor de secventiere al AND-ului pentru identificarea genetica rapida a unei bacterii individuale, oamenii de stiinta pot efectua investigatii detaliate ale microbilor.

Sursa foto: pexels.com