Cum am planificat prima vacanta cu avionul. Vizita la Madrid cu doi copii mici

/ / Modificat: 2019-03-29

Avand doi copii mici - pe Ioana, de 4 ani, si pe Maria, de 2 ani, am preferat, anii trecuti, sa mergem in tara, la bunici, sau la mare, la all inclusive.

Pentru ca ne era tare dor sa calatorim catre o capitala europeana, ne-am hotarat sa spargem gheata si sa plecam o saptamana in Madrid, toti patru. Acolo ne intalnim cu prieteni dragi, abia asteptam!

Avem multe de vazut si facut, de la plimbari de voie pe stradute minunate, in piete si in parcuri superbe, pana la picnicuri cu prietenii si vizita la zoo. Vrem sa testam specialitati locale si, de ce nu, curiozitati culinare. I-am promis Ioanei ca mergem si la spectacol flamenco.

Dar inainte de toate trebuie sa planific aceasta calatorie pentru a nu avea surprize neplacute, mai ales ca avem si copiii cu noi. Stiu ca sunt multe familii care calatoresc des cu copii mici, dar noi am fost mai precauti, mai tematori pana acum.

Cum am ales cazarea

Pentru cazare, am cautat mai multe oferte pe Tripadvisor si Booking, dar in cele din urma am inchiriat de pe airbnb.com.

Doresc sa am la dispozitie un apartament cu bucatarie, in caz ca este nevoie sa gatesc ceva pentru copii si sa am un spatiu mai mare. De asemenea, este important ca apartamentul sa ofere siguranta pentru familiile cu copii, sa nu aiba balcoane neprotejate sau mobila cu multe geamuri.

Mi-a placut acest apartament, care este in zona Goya si are multe recenzii bune. Este simplu si cochet, foarte aproape de centru. E aproape de multe obiective turistice, de marile parcuri. Am inteles ca pe strada noastra este si una dintre cele mai bune brutarii din Madrid. In total (cazare/noapte plus taxele pentru curatenie) am platit 557 de dolari, ceea ce inseamna aproximativ 80 de dolari/noapte.

cam1

cam2

Despre planificarea propriu-zisa a vacantei

• Am cumparat din timp bilete de avion in timpul orelor de somn de dupa-amiaza. Erau si zboruri de noapte, dar nu am vrut sa dau peste cap programul copiilor;
  • Am incheiat asigurari private de sanatate;
  • Am verificat daca pasapoartele sunt in termen - dureaza 2 saptamani eliberarea unuia nou daca nu se plateste taxa de urgenta;
  • Ne-am informat ce activitati putem avea in Madrid si in imprejurimi pe site-uri cum ar fi: consilierturism.ro am intrebat prietenii care locuiau acolo;

Apoi, cu cateva zile inainte de plecare, am inceput sa pregatesc efectiv bagajele. Cand am impachetat m-am gandit bine la ce am nevoie in bagajul de mana, in timpul zborului, si ce sa pun in bagajul de cala.

Bagajele pentru copii

Ce am pus in bagaje

• Haine. In perioada aceasta, in Madrid sunt aproximativ 10 grade dimineata, iar dupa-amiaza temperatura poate ajunge si la 21 de grade. Din acest motiv, sunt necesare atat haine groase, cat si mai subtiri.
  • Am pregatit pentru fiecare fetita: o haina mai groasa, de primavara, doua pulovere, cinci bluze cu maneca lunga, doua perechi de pijamale, doua dresuri, patru perechi de pantaloni, maiouri si chilotei, sosetele, o caciula, incaltaminte comoda dar si o rochita mai eleganta. Noi, fetele, trebuie sa fim mereu sic, nu?
  • Medicamente: pentru febra, pentru durerile de urechi si gat, ceva pentru raceala si o sticluta cu lichid pentru rehidratare, servetele umede. Sa nu uitam de pasta si periutele de dinti, foarte necesare si in vacanta.
  • Carti & jucarii: jucarii preferate, de dimensiuni mici, creative si usoare. De asemenea, doua carti subtiri de povesti, noi dormim doar dupa ce povestim. Va fi si o jucarie surpriza.
  • Carucior - ne-am hotarat sa nu mai luam. Va voi spune dupa vacanta daca am facut bine sau nu.

Bagajele parintilor

Haine: pentru fiecare parinte: geaca, un pulover, cateva bluze cu maneca lunga, pantaloni si colanti lejeri, pijamale, lenjerie de corp, sosete si pentru mine una-doua rochii;

• Medicamente: pentru raceala si gripa;
  • Cosmetice: periute si pasta de dinti, cosmetice pentru make-up, parfum, perie de par, alte produse de ingrijire personala.
  • Telefoane + incarcatoare;
  • Carduri - daca este posibil de la doua banci diferite;
  • Bani cash - pentru situatii de urgenta;
  • Aparat de fotografiat - pentru a face cateva poze de calitate;
  • Si bineinteles, o tinuta lejera si foarte chic cu colanti fini si matasosi.
pina-calin

Organizare din timp

Pentru o mai buna organizare, mi-am facut din timp o lista pe care tot am scris ce trebuie luat. De asemenea, am cateva lucruri de rezolvat si acasa: sa ud florile, sa opresc centrala, sa ma asigur ca totul ramane curat si sigur in urma, astfel sa ne intoarcem cu drag acasa.

Bagajul de mana

Mi-am pregatit geanta ultra-usoara si foarte incapatoare openlink de la Pina Calin. Este perfecta pentru vacanta, poate fi purtata atat ca geanta de umar, cat si ca rucsac, am nevoie sa am mainile libere pentru copii. Aceasta geanta o sa fie bagajul meu de mana si o sa contina lucrurile cele mai importante pentru drum, inclusiv actele, unele medicamente pentru urgente, gustari pentru copii si cosmetice de stricta necesitate.

geanta-pina

O sa va povestesc in detaliu cum a fost si ce as fi schimbat in organizarea acestei supervacante.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro