Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Tratamentele medicamentoase afecteaza sistemul digestiv si scaunele bebelusului

26 Februarie 2013

Medicamentele administrate bebelusului pot influenta semnificativ sistemul digestiv al acestuia si implicit scaunele. Antibioticele sunt printre medicamentele care afecteaza cel mai mult sistemul digestiv si scaunele, predispunand copilul la diaree severa, iritatii sau dermatita de scutec, dar si la alte efecte secundare neplacute. Invata sa ai grija de sanatatea digestiva a bebelusului in timpul administrarii tratamentelor medicamentoase!

bebe-scutec

Antibioticele provoaca diaree la bebelusi

Potrivit specialistilor, antibioticele sunt in topul medicamentelor care afecteaza sanatatea digestiva a bebelusului, iar principalul simptom este diareea.

Antibioticele sunt tratamente administrate cu scopul distrugerii bacteriilor nocive din organism. Insa acestea ataca, de obicei, si bacteriile nepatogene existente in mod natural in flora intestinala, ceea ce provoaca dezechilibre la nivel digestiv. Diareea provocata de tratamentul cu antibiotice se prezinta sub forma unor scaune apoase, care pot persista chiar si o saptamana.

Varful de incidenta a acestui simptom neplacut este intre zilele 2 si 8 de la momentul inceperii administrarii tratamentului. Chiar daca, in general, diareea provocata de antibiotice nu pune mari probleme de sanatate, exista intotdeauna riscul ca bebelusul sa isi piarda flora intestinala (in cazul administrarii unui tratament puternic si indelungat) sau sa se deshidrateze (o afectiune severa si periculoasa la varste mici).

Pentru prevenirea acestor efecte secundare neplacute, este recomandata administrarea concomitenta a antibioticelor cu probiotice. Acestea contin bacterii "bune", nepatogene (lactobacili acidofilus activi), care ajuta la mentinerea intacta a florei intestinale in timpul administrarii acestor medicamente.

Gustarile si dulciurile fara zahar nu trebuie sa fie lipsite si de gust. Descopera alternativa sanatoasa pentru tine si familia ta!

Chiar daca bebe are diaree si ti se pare ca daca ar bea apa, starea lui s-ar putea inrautati, hidratarea este cruciala pentru restabilirea echilibrului electrolitic din corp. In momentul in care copilul are, in medie, 5-8 scaune apoase pe zi, din cauza antibioticelor, pierde foarte multe lichide din organism si este expus pericolului de deshidratare.  

Medicamentele provoaca aciditatea scaunelor si riscul de iritatii

Pe langa efectele secundare asupra texturii si culorii, antibioticele, dar si alte tipuri de medicamente pot provoca aciditatea scaunelor. Consistenta moale si aciditatea provoaca reactii adverse neplacute asupra pielii sensibile a funduletului bebelusului.

Riscul de dermatita sau iritatii de scutec este mult mai crescut in astfel de situatii decat in mod obisnuit. Afectiunea se caracterizeaza prin piele rosie, moale si dureroasa la atingere.

Iritatia de scutec poate fi si de natura fungica. In situatia in care copilul isi pierde flora intestinala din cauza antibioticelor care distrug bacteriile nepatogene din tractul intestinal, exista riscul inmultirii fungilor din intestine. Scaunul infectat cu fungi provoaca iritatii asupra pielii sensibile a funduletului bebelusului.

Dermatita sau iritatiile de scutec se vindeca pe masura ce scaunele isi revin la o consistenta normala, insa simptomele pot fi ameliorate mai repede si prin aplicarea locala a unor creme sau unguente.

Un astfel de unguent, benefic in astfel de situatii, este Bepanthen Unguent. Prin componenta activa dexpanthenol (pro-vitamina B5), Bepanthen Unguent actioneaza din interior si accelereaza procesul de vindecare, iar prin intermediul lanolinei, este asigurata actiunea exterioara, amplificand functia de bariera naturala a pielii. Se recomanda folosirea Bepanthen Unguent in ritualul de igiena preventiv, evitandu-se astfel aparitia eritemului fesier.

Administrarea de probiotice (acidophilus) in timpul tratamentului cu antibiotice ajuta nu doar la prevenirea pierderii florei intestinale, ci si la profilaxia iritatiei de scutec.  

Alte efecte ale medicamentelor asupra scaunelor bebelusului

Antibioticele nu sunt singurele medicamente care pot influenta consistenta si culoarea scaunelor. Exista reactii adverse asupra scaunelor si in cazul altor tipuri de tratamente medicamentoase. Unele dintre ele pot provoca scaune de culoare verde, neagra sau chiar rosie.

In general, suplimentele cu vitamine si minerale sunt cele care coloreaza scaunele micutului, fara a constitui o problema pentru sanatatea lui. Eticheta suplimentelor sau medicamentelor ar trebui sa contina informatii cu privire la efectele adverse pe care le au in organism, printre care si asupra scaunelor, acolo unde este cazul.

Citeste cu atentie prospectele medicamentelor, iar daca ti se pare ca scaunul bebelusului tau prezinta simptome neobisnuite, cere intotdeauna sfatul medicului.

Tu la ce tipuri de medicamente ai constatat reactii in scaunul bebelusului? Spune-ne parerile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul