Timpul petrecut in fata ecranelor impiedica un copil mic sa auda 1.000 de cuvinte rostite de un adult pe zi

| | Actualizat: 2024-03-19 20:45:49

 

Timpul petrecut in fata ecranelor impiedica un copil mic sa auda 1.000 de cuvinte rostite de un adult pe zi
Un studiu, primul de acest fel, a constatat ca un copil mic nu aude zilnic peste 1.000 de cuvinte rostite de un adult din cauza timpului petrecut in fata ecranelor, ceea ce le reduce abilitatile lingvistice.
Cercetarea, publicata in Journal of the American Medical Association (Jama) Pediatrics, a urmarit 220 de familii australiene timp de doi ani pentru a masura relatia dintre utilizarea ecranelor in familie si mediul lingvistic al copiilor.
Familiile au inregistrat toate convorbirile din jurul copilului lor cu ajutorul unei tehnologii avansate de recunoastere a vorbirii, pe o perioada de 16 ore, intr-o zi obisnuita la domiciliu. Au repetat acest proces la fiecare sase luni, intre 12 si 36 de luni.
Cercetatorul principal, Dr. Mary Brushe de la Institutul Telethon Kids, a declarat: "Tehnologia pe care o folosim este, in esenta, ca un Fitbit, dar in loc sa numere numarul de pasi, acest dispozitiv numara numarul de cuvinte rostite de catre si in jurul copilului."
Dispozitivul a captat, de asemenea, zgomotul electronic, pe care cercetatorii l-au analizat pentru a calcula timpul petrecut in fata ecranului.
Cercetatorii au descoperit ca expunerea copiilor mici la ecrane, inclusiv la televizoare si telefoane, interfereaza cu oportunitatile lor lingvistice, asocierea fiind mai pronuntata la varsta de trei ani.
Pentru fiecare minut in plus de timp petrecut in fata ecranului, copiii de trei ani care au participat la studiu auzeau cu sapte cuvinte mai putin, vorbeau ei insisi cu cinci cuvinte mai putin si se implicau intr-o conversatie mai putin.
Studiul a constatat ca un copil de trei ani, in medie, a fost expus la doua ore si 52 de minute de timp petrecut in fata ecranului pe zi. Cercetatorii au estimat ca acest lucru a dus la faptul ca acesti copii au fost expusi la cu 1 139 de cuvinte mai putine pentru adulti, 843 de cuvinte mai putine pentru copii si 194 de conversatii mai putine.
Deoarece studiul nu a putut surprinde utilizarea silentioasa a telefonului de catre parinti, inclusiv citirea e-mailurilor, trimiterea de mesaje text sau parcurgerea in liniste a site-urilor web sau a retelelor de socializare, Brushe a spus ca este posibil ca acestia sa fi subestimat cat de mult ii afecteaza pe copii utilizarea ecranului.
Un mediu familial bogat in limbaj a fost esential pentru a sprijini dezvoltarea limbajului la sugari si copii mici, a spus Brushe. In timp ce unele emisiuni educative pentru copii au fost concepute pentru a ajuta abilitatile lingvistice ale copiilor, copiii foarte mici din grupul de varsta al studiului ar putea avea dificultati in a transpune emisiunile de televiziune in viata lor, a spus ea.
Acest studiu nu a facut diferenta intre faptul ca copiii se uitau la continut de inalta sau joasa calitate pe ecran.
Cercetarile anterioare in acest domeniu s-au bazat pe faptul ca parintii si-au raportat singuri timpul petrecut in fata ecranului de catre ei si de catre copiii lor si au studiat doar perioade scurte de timp.
"Din cate stim noi, niciun studiu efectuat de la adoptarea rapida a telefoanelor mobile si a tabletelor nu a urmarit efectiv timpul petrecut de copii in fata ecranului si experientele lor timpurii de limbaj pe o perioada extinsa de timp", a spus Brushe.
Prof. Angela Morgan, sefa grupului de vorbire si limbaj de la Institutul de Cercetare Murdoch pentru Copii, care nu a fost implicat in studiu, a declarat: "Din cate stiu eu, este cea mai solida examinare a analizei timpului petrecut in fata ecranului si a interactiunilor dintre parinti si copii pe care am avut-o la dispozitie.
"Pentru toti copiii, cele mai mari oportunitati de invatare a limbii sunt, desigur, in primii ani de viata... stim ca predictorii timpurii prezic rezultatele lingvistice ulterioare, asa ca este foarte important ca au analizat aceasta chestiune in primii ani."

Un studiu, primul de acest fel, a constatat ca un copil mic nu aude zilnic peste 1.000 de cuvinte rostite de un adult din cauza timpului petrecut in fata ecranelor, ceea ce le reduce abilitatile lingvistice.

Cercetarea, publicata in Journal of the American Medical Association (Jama) Pediatrics, a urmarit 220 de familii australiene timp de doi ani pentru a masura relatia dintre utilizarea ecranelor in familie si mediul lingvistic al copiilor.

Familiile au inregistrat toate convorbirile din jurul copilului lor cu ajutorul unei tehnologii avansate de recunoastere a vorbirii, pe o perioada de 16 ore, intr-o zi obisnuita la domiciliu. Au repetat acest proces la fiecare sase luni, intre 12 si 36 de luni.

Cercetatorul principal, Dr. Mary Brushe de la Institutul Telethon Kids, a declarat: "Tehnologia pe care o folosim este, in esenta, ca un Fitbit, dar in loc sa numere numarul de pasi, acest dispozitiv numara numarul de cuvinte rostite de catre si in jurul copilului."

Dispozitivul a captat, de asemenea, zgomotul electronic, pe care cercetatorii l-au analizat pentru a calcula timpul petrecut in fata ecranului.

Cercetatorii au descoperit ca expunerea copiilor mici la ecrane, inclusiv la televizoare si telefoane, interfereaza cu oportunitatile lor lingvistice, asocierea fiind mai pronuntata la varsta de trei ani.

Pentru fiecare minut in plus de timp petrecut in fata ecranului, copiii de trei ani care au participat la studiu auzeau cu sapte cuvinte mai putin, vorbeau ei insisi cu cinci cuvinte mai putin si se implicau intr-o conversatie mai putin.

Studiul a constatat ca un copil de trei ani, in medie, a fost expus la doua ore si 52 de minute de timp petrecut in fata ecranului pe zi. Cercetatorii au estimat ca acest lucru a dus la faptul ca acesti copii au fost expusi la cu 1 139 de cuvinte mai putine pentru adulti, 843 de cuvinte mai putine pentru copii si 194 de conversatii mai putine.

Deoarece studiul nu a putut surprinde utilizarea silentioasa a telefonului de catre parinti, inclusiv citirea e-mailurilor, trimiterea de mesaje text sau parcurgerea in liniste a site-urilor web sau a retelelor de socializare, Brushe a spus ca este posibil ca acestia sa fi subestimat cat de mult ii afecteaza pe copii utilizarea ecranului.

Un mediu familial bogat in limbaj a fost esential pentru a sprijini dezvoltarea limbajului la sugari si copii mici, a spus Brushe. In timp ce unele emisiuni educative pentru copii au fost concepute pentru a ajuta abilitatile lingvistice ale copiilor, copiii foarte mici din grupul de varsta al studiului ar putea avea dificultati in a transpune emisiunile de televiziune in viata lor, a spus ea.

Acest studiu nu a facut diferenta intre faptul ca copiii se uitau la continut de inalta sau joasa calitate pe ecran.

Cercetarile anterioare in acest domeniu s-au bazat pe faptul ca parintii si-au raportat singuri timpul petrecut in fata ecranului de catre ei si de catre copiii lor si au studiat doar perioade scurte de timp.

"Din cate stim noi, niciun studiu efectuat de la adoptarea rapida a telefoanelor mobile si a tabletelor nu a urmarit efectiv timpul petrecut de copii in fata ecranului si experientele lor timpurii de limbaj pe o perioada extinsa de timp", a spus Brushe.

Prof. Angela Morgan, sefa grupului de vorbire si limbaj de la Institutul de Cercetare Murdoch pentru Copii, care nu a fost implicat in studiu, a declarat: "Din cate stiu eu, este cea mai solida examinare a analizei timpului petrecut in fata ecranului si a interactiunilor dintre parinti si copii pe care am avut-o la dispozitie.

"Pentru toti copiii, cele mai mari oportunitati de invatare a limbii sunt, desigur, in primii ani de viata... stim ca predictorii timpurii prezic rezultatele lingvistice ulterioare, asa ca este foarte important ca au analizat aceasta chestiune in primii ani."

 

 

 

Citeste si despre